Youtube-videor lär AI att spela Minecraft

Permalänk
Melding Plague

Youtube-videor lär AI att spela Minecraft

I Minecraft finns inte rätt eller fel, men maskininlärning med understöd av instruktionsvideor som träningsdata knäcker den komplexa koden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Århundradets mest störiga röst, men innehållet som jag orkade lyssna på var bra

Permalänk

Ah, jag gillar den YouTubekillen!

Permalänk
AKA AudioBamse

"I Minecraft finns inte rätt eller fel..."
Nu ska jag gå in och griefa på en Minecraft-server och när admin blir sura så säger jag "Men Sweclockers sa..."

Nej, det var ett dåligt skämt, glöm det.

Väldigt intressant med A.I och kul att utvecklingen går framåt med stora steg inom det just nu. Min dröm är dock att denna typ av A.I kan göras tillgänglig för alla i vanliga strategispel som en singleplayer-motståndare (t.ex. Starcraft, Warcraft, Age of Empires, etc), det hade varit roligare än att spela online mot randomfolk tycker jag. Eller varför inte coopa med vänner i DotA mot ett lag med 5 A.I-spelare av denna typ. Hade som sagt varit riktigt kul.

Tyvärr verkar det som att tekniken för att låta alla spelare använda denna typ av A.I inte finns ännu

Permalänk
Medlem

"What a time to be alive"
Älskar two minute papers

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Hold on to your papers! Bästa YouTube kanalen .

Permalänk
Medlem

Passande att talaren låter som AI också

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Föreställer mig en ny sorts fuskande. En AI som lär sig klara spel på kortast tid och sen låtsas spelaren tävla med AIn i ett speed-run.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

But can it punch some trees to build a cabin?

Permalänk
Medlem

Är det en riktig människa som pratar i filmen eller en dator som läser upp en text?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Är det en riktig människa som pratar i filmen eller en dator som läser upp en text?

Det är kanske ett AI.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Hedersmedlem

I framtiden kommer AI inte bara jobba bättre än människor, utan även roa sig själva bättre än människor.

Permalänk
Medlem

Det kanske mest irriterande Youtube-kanalen på hela internet. Snubben drar ut o hypear o spär på med ännu mera hype o bara är allmänt jobbig, trots att det han ibland snackar om ändå inte är speciellt imponerande. Att han drar ut på det så satans länge gör ju dessutom att hans "two minute paper" är betydligt längre än två minuter. Så tyvärr, oavsett hur intressant det an snackar om kanske är så pallar jag inte kolla :/

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att träna en AI till att lära Mojang/Microsoft hur man skapar RTX till PS5?

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB