Söker efter racing ratt fugerande till pc

Permalänk
Medlem

Söker efter racing ratt fugerande till pc

Hejsan! Grabben min har tjatat ett tag nu om att han vill ha ratt och pedaler för att spela tex forza. Då jag inte är gjord av pengar så känns det svårt att hitta något vettigt.
Därför kollar jag här om det finns någon som kanske råkar ha liggandes längsbak i garderoben. Tänkte mig något i stil med Logitech G920

Har som sagt inte flera tusen att lägga ut så om du skriver och har produkten för 2-3k så är det inte aktuellt. Vi håller tummarna. Mvh entens

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en Logitech G920 som inte alls blivit använd, Tanken var att bygga en racing rig, men det har varit andra utgifter plus att tiden har inte rökt till, Har använt den max 3 timmar, Så den e som närmast nu. Köpt på El-Giganten, Det är nog över ett år sen nu.

Vad är ditt högsta pris du kan tänka ge för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Har en Logitech G920 som inte alls blivit använd, Tanken var att bygga en racing rig, men det har varit andra utgifter plus att tiden har inte rökt till, Har använt den max 3 timmar, Så den e som närmast nu. Köpt på El-Giganten, Det är nog över ett år sen nu.

Vad är ditt högsta pris du kan tänka ge för den?

Är det bara ratten? Vi är ute efter pedaler

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntenS:

Är det bara ratten? Vi är ute efter pedaler

Edit: vi är ute efter pedaler också *

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntenS:

Är det bara ratten? Vi är ute efter pedaler

Ja annars fungerar ju inte ratten, Dom hör som ihop..

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt som sagt pengarna rullar inte precis in. Har du något förslag?

Permalänk
Medlem

Funkar bara PC stöd eller ska den klara Xbox? Har en Logitech Momo för 500kr och en G27 med lös växelspak för 1200kr.

Permalänk

Har en thrustmaster t150 som är typ oanvänd som fungerar till pc och ps, Kan tänka mig runt 1k + frakt

Permalänk
Medlem

Jag har en gyro-ratt till övers... kanske inte vad ni hade tänkt. Steel Series SRW-S1. Jag har 2st av dessa. köpte dem billigt då jag får en känsla av att CDON hade råkat beställa in dessa istället för möss eller något. För de sålde dem för 299kr istället för deras marknadspris på 1200kr.

Det är en F1 ratt med kopplingspedaler, samt gas- och bromspedal på ratten, dessa har rejält lång "travel" och man får riktigt bra precision i både gas, broms samt 360graders styrning. Däremot har den varken force feedback eller att den sitter fast. man kan skapa en monteringsanordning själv om man är lite fiffig då den har skruvfäste på baksidan.

Jag kan sälja en för 200kr+frakt (mest för att göra det värt besväret). Men jag misstänker att det inte är detta ni vill ha? Jag köpte den själv för att jag bor i en 1:a... Jag har inte direkt plats med en racing setup. och jag visste inte ifall intresset för racing var tillräckligt starkt för att rättfärdiga en hel "setup"... Och mycket riktigt var det ett bra köp. Jag använder en av dem fortfarande, om än sparsamt. Den är otroligt mycket bättre än en handkontroll, och man kan genuint köra bra i racing simulatorer med den p.g.a. hur finkänslig alla analoga inputs är.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC