Gopro-fäste till vindrutan på sporthoj?

Permalänk
Medlem

Gopro-fäste till vindrutan på sporthoj?

Skulle vilja fästa gopron på vindrutan till motorcykel. Problemet är att de välvda klisterfästena jag hittat inte är tillräckligt välvda. Helst hade jag sluppit klister och något som gick att montera av och på, då jag har flera motorcyklar.

Bild på rutans form.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Om du inte vill använda klister så är frågan om du kan klämma tillräckligt hårt för att klara av vindkraften (utan att spräcka vindrutan).
Finns det något hål som går att använda?
Skulle gå att 3d skriva ett fäste, du skulle dock troligen få modulera de individuellt för varje hoj, om de inte har samma vinkel på rutorna.

Kan du 3d modulera? (Eller har viljan att lära dig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Om du inte vill använda klister så är frågan om du kan klämma tillräckligt hårt för att klara av vindkraften (utan att spräcka vindrutan).

Behöver klister användas för en säker montering så kan jag absolut tänka mig att använda det.
Men de välvda klisterfästen som finns i en "gopro grab bag" går inte att använda.

Skrivet av Sions:

Finns det något hål som går att använda?

Tror inte det, särskilt som jag helst vill ha kameran centrerad.

Skrivet av Sions:

Skulle gå att 3d skriva ett fäste, du skulle dock troligen få modulera de individuellt för varje hoj, om de inte har samma vinkel på rutorna.

Kan du 3d modulera? (Eller har viljan att lära dig)

Har vänner med 3d-skrivare och modelleringskunskaper, så visst skulle de kunna bygga fästen om det behövs. Men föredrar om det finns något lämpligt att köpa.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Ja precis, något åt det hållet fast rejälare.

Hade egentligen hoppats på att hitta kraftigare fästen motsvarande de som finns på extra vindruta/spoiler. Men har inte lyckats hitta några sådana.

Exempel på typ av fäste jag tänker på:

Detta är en vindruta man fäster i befintlig vindruta. Klämfästet i botten är det som hakar tag i rutan på hojen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Ja precis, något åt det hållet fast rejälare.

Hade egentligen hoppats på att hitta kraftigare fästen motsvarande de som finns på extra vindruta/spoiler. Men har inte lyckats hitta några sådana.

Exempel på typ av fäste jag tänker på:
https://i.imgur.com/Ddm8nIL.png
Detta är en vindruta man fäster i befintlig vindruta. Klämfästet i botten är det som hakar tag i rutan på hojen.

Köp en sådan ruta och modda den?

Permalänk
Medlem

Fungera med GOpro-fräste för styre, och sätta styret eller bakspegeln ?:)
Eller chest / hjälm.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Köp en sådan ruta och modda den?

Det är planen om jag inte hittar ett lämpligt fäste.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Fungera med GOpro-fräste för styre, och sätta styret eller bakspegeln ?:)
Eller chest / hjälm.

Kamera på bröstet går inte då det är 360-kamera.
Hjälmkamera gick sådär för Schumacher och är rent tekniskt inte lagligt.

Backspegeln skulle fungera och är en nödlösning om jag inte får något annat att fungera, ser helst att kameran är centrerad.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Det är planen om jag inte hittar ett lämpligt fäste.

Vad kostar ett kåpglas till din hoj? Tänkte om du köper ett orginal och borrar ett hål för kamerafäste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Vad kostar ett kåpglas till din hoj? Tänkte om du köper ett orginal och borrar ett hål för kamerafäste?

Från kina kostar de 2-300kr om man orkar vänta, så det är absolut en möjlighet.
Vet du några bra välvda fästen med skruvhål?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Från kina kostar de 2-300kr om man orkar vänta, så det är absolut en möjlighet.
Vet du några bra välvda fästen med skruvhål?

Behövs ju egentligen inte, finns rätt små fästen med 1/4 hål till gopro i nödfall 3D-printa en ring som har rätt radie som stöd. Tror de har en bas på 15mm eller så. Den lösningen ger ju möjlighet att montera kameran stabilt utan att vara ivägen.
Önskar att gopro varit uppfunnet när jag körde hoj på 90-talet, körde dock bara på bana.