Helt plötsligt får jag ett meddelande på skärmen när jag slår av och på caps lock

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt får jag ett meddelande på skärmen när jag slår av och på caps lock

Jag satt och skrev på datorn. Helst plötsligt såg jag att varje gång jag tryckte på caps lock så får jag upp ett meddelande på skärmen som säger att caps lock är av eller på. Det gör mig arg. Jag har kommit åt någon inställning.
Kan någon slå av och på caps lock på sin egen dator och säga hur jag stänger av och på detta? Jag har sökt på internet i två timmar och hittat mycket men inget fungerar.
Jag har en laptop från Lenovo.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Robin_22:

Jag satt och skrev på datorn. Helst plötsligt såg jag att varje gång jag tryckte på caps lock så får jag upp ett meddelande på skärmen som säger att caps lock är av eller på. Det gör mig arg. Jag har kommit åt någon inställning.
Kan någon slå av och på caps lock på sin egen dator och säga hur jag stänger av och på detta? Jag har sökt på internet i två timmar och hittat mycket men inget fungerar.
Jag har en laptop från Lenovo.

Det här kanske gäller för dig ?
https://support.lenovo.com/se/en/solutions/ht080929

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin_22:

Jag satt och skrev på datorn. Helst plötsligt såg jag att varje gång jag tryckte på caps lock så får jag upp ett meddelande på skärmen som säger att caps lock är av eller på. Det gör mig arg. Jag har kommit åt någon inställning.
Kan någon slå av och på caps lock på sin egen dator och säga hur jag stänger av och på detta? Jag har sökt på internet i två timmar och hittat mycket men inget fungerar.
Jag har en laptop från Lenovo.

Installerat Logitech Logi options+?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Installerat Logitech Logi options+?

Det gjorde jag för några veckor sedan men jag lämnade tillbaka tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin_22:

Det gjorde jag för några veckor sedan men jag lämnade tillbaka tangentbordet.

Avinstallerade du programmet? För programmet har en inställning för just det, se bild

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Avinstallerade du programmet? För programmet har en inställning för just det, se bild
<Uppladdad bildlänk>

Tack. Nu avinstallerade jag Logi Options+ och då försvann den ena rutan på skärmen som säger om jag har caps lock av eller på. Tidigare fanns det två. Nu finns bara en kvar.