Razer 15 laptop batteriet svällt och bytt ut, identifieras ej

Permalänk
Medlem

Razer 15 laptop batteriet svällt och bytt ut, identifieras ej

Hej,

Köpte en Razer blade 15 runt 2019 för närmare 40.000kr och hade väl hoppats på den skulle hålla längre än den gjorde. Dröjde dock knappt mer än 1.5år innan min touchpad började krånglade och snabbt insåg jag att det var pga. ett relativt vanligt fel hos Razer laptops att batteriet sväller och trycker upp mot touchpaden och skapar ett enorm tryck på chassit.

Min garanti hade gått ut och jag hade svårt att skicka iväg datorn längre period så valde att köpa ett nytt ersättnings batteri:
https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/razer-blade-15-rt...

Problemet nu är att datorn verkar ej kunna identifiera det nya batteriet då det står som 0% trots flertal timmar inpluggat. Har ominstallerat Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery drivrutinen men utan någon framgång.

Någon som har erfarenhet från att byta ut laptop batterier på egen hand och hur man ska lösa det?

Mvh
Jens

Permalänk
Medlem
Skrivet av jentan:

Hej,

Köpte en Razer blade 15 runt 2019 för närmare 40.000kr och hade väl hoppats på den skulle hålla längre än den gjorde. Dröjde dock knappt mer än 1.5år innan min touchpad började krånglade och snabbt insåg jag att det var pga. ett relativt vanligt fel hos Razer laptops att batteriet sväller och trycker upp mot touchpaden och skapar ett enorm tryck på chassit.

Min garanti hade gått ut och jag hade svårt att skicka iväg datorn längre period så valde att köpa ett nytt ersättnings batteri:
https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/razer-blade-15-rt...

Problemet nu är att datorn verkar ej kunna identifiera det nya batteriet då det står som 0% trots flertal timmar inpluggat. Har ominstallerat Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery drivrutinen men utan någon framgång.

Någon som har erfarenhet från att byta ut laptop batterier på egen hand och hur man ska lösa det?

Mvh
Jens

Har du har dubbelkollat så att batteriet är kompatibelt med just din modell?
Det står på sidan att ersättningsbatteriet ersätter:

  • 4ICP4/55/162

  • 4ICP4/56/162

  • RC30-0248

Stämmer någon av de produktidentifikationerna överens med det gamla batteriet?

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

Är väl inte helt omöjligt att batteriet är icke-orginal och Razer datorn känner av det o vägrar samarbeta med den då

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

Har du har dubbelkollat så att batteriet är kompatibelt med just din modell?
Det står på sidan att ersättningsbatteriet ersätter:

  • 4ICP4/55/162

  • 4ICP4/56/162

  • RC30-0248

Stämmer någon av de produktidentifikationerna överens med det gamla batteriet?

Tack jo det stämmer med RC30-0248