Helgsnack: Vad ser du fram emot under hårdvaruhösten 2022?

Permalänk
Medlem

Jag ser nog mest fram emot Intel ARC .. se hur dom blir
Även om jag troligtvis inte köper någon

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Att Logitech släpper en MX Anywhere 3S med tysta brytare och högre DPI såsom Master 3S har. Borde väl komma under hösten tycker jag.

Permalänk
Medlem

Rtx 4000 serien, eftersom den får ca 100MB cache istället för max 6MB och så verkar de gå tillbaka till u-arch som inte är int/fp hybrid som Ampere var.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Köpte ny pc i november (?) 2020 precis när 3080 släpptes och kostade mindre än 8k. Sålde det 6 månader senare för 15k. Så nu har jag ett gammalt 1080 som jag vill uppgradera till något i 4000 serie.

Permalänk
Medlem

Original Prusa XL
Intel 13900KS Ultra Super Duper Mega Turbo Single Thread Boost+++
nVidia RTX 4080
nVidia RTX B4000
Asus W790WS
USB-C 300W

Edit, glömde:
Nintendo Switch Pro Stationary edition. (ingen skärm)

Permalänk
Medlem

Planer inför hösten att byta ut min 3600x mot 5000 serien.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Elpriserna

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att byta ut min 4TB mekaniska mot en likvärdig M.2.
Och en ny telefon skulle vara kul, var inne på en Nothing Phone 1 men njaaääää...

Och ser fram emot alla test/reviews som kommer på allt nytt i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Elpriserna

Från SE2 skulle nog jag med förhålla mig lite cool till vad SE3 och SE4 kommer att få betala i vinter och därefter : )

RDNA3 ser jag som nämnt mest fram emot men det blir intressant att se både Raptor Lake och AM5 där prestanda är lite mer ett frågetecken (ser inte rdna3 vs lovelace topprestanda som ett så stort ett - tror nvidia kommer ha sån med en del marginal men kanske ej vara energieffektivast fps/W)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ser tyvärr inte fram mot något just nu. Allt är riktigt dyrt och alla passar på att höja långt inflationen som är runt 10%. Nya x670-brädorna kommer nästan bli dubbelt så dyra som sina x470 föregångare. DDR5 är dyrt med endast enstaka prestandalyft. PSI-E5.0 är även det dyrt och har knappt märkt några förbättringar på 4.0 från 3.0 trots massa tidigare lovord. GPU-priserna skenar, precis som storleken på kylarna och energiförbrukningen.

Permalänk
Medlem

Har tappat en stor portion av intresset av att uppgradera utan klarar mig med enklare utrustning nu för tiden. Men samtidigt ska det bli intressant att se tester och prisnivån på Intel/NVIDIA/AMDs produkter och kanske främst ARM och Apple's utveckling.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en riktigt fin APU med Zen 4 och RDNA3.

Permalänk
Medlem

Ny spis.

Visa signatur
Permalänk

Inget typ, om inte iPhone 14 räknas?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Nvidia 4080. Håller tummarna att priset blir bra..

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nya grafikkort och nya processorer. Inte ute efter att köpa något av det nya, spontant iaf, men ändå kul med nytt. Möjligen grafikkort då om priserna blir bra, men jag är ytterst tveksam till att priserna blir bra till en början iaf. Men blir gärna positivt överraskad.

Om jag skiftar fokus till befintliga grejer jag faktiskt är sugen på att köpa nu under hösten så är det 5800X3D, men kanske blir en 5900X istället. Också sugen på en ny skärm, mer sugen på det än processor egentligen. Alienwares QD-OLED har jag siktet på. Så lägre priser osv på dem ser jag fram emot under hösten.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Steam Deck. 15 W är precis lagom mängd strömförbrukning den här hösten och vintern.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Steam Deck. 15 W är precis lagom mängd strömförbrukning den här hösten och vintern.

Faktiskt funderat i samma banor. Fast man lär väl få vänta ett tag om man beställer nu.

Permalänk
Medlem

E nyfiken på chiplet och kommer förmodligen satsa på 7800xt. Köpte ett 2060 innan alla priser gick åt helvete men det är för svagt. Jag har haft dåliga erfarenheter med Nvidias mjukvara också, framförallt inställningar som saknas i kontrollpanelen.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Vettiga grafikkortspriser som gör det rimligt att engagera sig i en hobby som kanske inte varit den primära på många år för att tiden inte funnits kombinerat med höga priser på sånt som faktiskt är roligt att uppgradera. Men samtidigt så var mitt inköp med en 1080ti för 6500 spänn nytt för så många år sedan att jag inte kan minnas lite för bra för att det ska ha varit särskilt motiverat i tiderna som varit.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Det är kalas för mig för jag behöver bygga en ny dator till i höst! Sonen fick min "gamla" för den han hade innan packade ihop.

Jag bevakar alla nyheter om Nvidia 40xx, nya intel och AMD processorer, PCIE 5.0 osv

Mycket roligt att planera! Och mycket ångest över hur dyrt det kommer bli

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB