Permalänk
Medlem

Samsung One UI - Android

Hej!

Behöver lufta lite mörka tankar - har gett bort min Iphone 13 och köpte en Samsung A52s, budget lur.

Men är det sant! Har haft Samsung längre tbx och dessa var snabba och responssiva. Kollegan har en S22 Samsung. Vad är felet med dessa mobiler. För alla er som aldrig ägt en 10 000 kr mobil, A52s kommer vara ett perfekt val för att hänga på youtube och blocket. Den har riktigt bra skärm och processorn är tillräckligt snabb, garanti och uppdateringar är grymma. Men för någon som är van vid fart och skönt flyt är upplevelsen hemsk. Har påslag på pulsen med 20 slag i minuten.

Men jag känner att den släpar varje gång den öppnar en app. Andrioid eller One UI är slött. Va fan! Öppnar Netflix och det hoppar för att sedan ta några sekunder innan appen öppnas. Öppnar jag Outlook så tar det ju en evighet innan det öppnas. Flera ggr stängs appar ner. Android är så känsligt så träffar man någonstans så hoppar mobiler tjugo steg bak. Ibland svarar inte mobilen. Sitter med kollegan som har en S22 och det är samma sak. Kameran både budget och dyr är ju usla jämfört med Iphone. Hälften av bilderna blir ju skräp. Skärpan och färgerna, för att inte tala om otydligheter/oskärpa är ju konstant i mer än hälften av bilder. Ljudet i båda mobilerna är ju kassa. Men det kanske är Samsungs kamera som är dålig. Överlag är hela upplevelsen slö. Vad har hänt Google!

Någon som har samma känsla - är det bara att lämna Samsung och ta någon mobil gjord i Kina eller hoppa tbx och beställa en Iphone, och lätta på en stor del av innehållet i plånboken.

Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Hej!

Behöver lufta lite mörka tankar - har gett bort min Iphone 13 och köpte en Samsung A52s, budget lur.

Men är det sant! Har haft Samsung längre tbx och dessa var snabba och responssiva. Kollegan har en S22 Samsung. Vad är felet med dessa mobiler. För alla er som aldrig ägt en 10 000 kr mobil, A52s kommer vara ett perfekt val för att hänga på youtube och blocket. Den har riktigt bra skärm och processorn är tillräckligt snabb, garanti och uppdateringar är grymma. Men för någon som är van vid fart och skönt flyt är upplevelsen hemsk. Har påslag på pulsen med 20 slag i minuten.

Men jag känner att den släpar varje gång den öppnar en app. Andrioid eller One UI är slött. Va fan! Öppnar Netflix och det hoppar för att sedan ta några sekunder innan appen öppnas. Öppnar jag Outlook så tar det ju en evighet innan det öppnas. Flera ggr stängs appar ner. Android är så känsligt så träffar man någonstans så hoppar mobiler tjugo steg bak. Ibland svarar inte mobilen. Sitter med kollegan som har en S22 och det är samma sak. Kameran både budget och dyr är ju usla jämfört med Iphone. Hälften av bilderna blir ju skräp. Skärpan och färgerna, för att inte tala om otydligheter/oskärpa är ju konstant i mer än hälften av bilder. Ljudet i båda mobilerna är ju kassa. Men det kanske är Samsungs kamera som är dålig. Överlag är hela upplevelsen slö. Vad har hänt Google!

Någon som har samma känsla - är det bara att lämna Samsung och ta någon mobil gjord i Kina eller hoppa tbx och beställa en Iphone, och lätta på en stor del av innehållet i plånboken.

Mvh Nicklas

Jag testade en A52s tidigare i år och jag tycker inte alls att den var seg. Och kameran tycker jag producerade bra bilder (dock har jag aldrig använt en iPhone 13 så den tar nog bättre bilder). Däremot är inte A52s en budget lur, utan en midrange telefon. Det är nog mer Samsung du ska klaga på i så fall, då det inte är Google utan Samsungs OneUI som möjligtvis skulle vara problemet. Har du testat en återställning. Under dom 3-4 dagarna jag använde en A52s känner jag inte igen det du skriver. Jag gick dock ifrån en Xiaomi Redmi Note 5 som är ifrån 2018 så kanske har annan uppfattning om snabbhet. Jag returnerade den inte för snabbheten utan andra saker. Nu har jag dock bestämt mig för att köra på denna ändå så har beställt en ny till mig

La till lite mer info
Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du pratar enbart känslosåser här.. Vad är dina frågor?
iPhone må vara mer konsekventa i bilder medans Samsung kan variera lite men båda har några av de bästa kameror som finns. Du har bara gått från ett ekosystem till ett annat så självklart kommer du märka skillnader.
Animeringar och annat kan du stänga av och att appar kraschar är inte Androids fel..

Permalänk
Medlem

Troll, inte mycket mer o säga typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du pratar enbart känslosåser här.. Vad är dina frågor?
iPhone må vara mer konsekventa i bilder medans Samsung kan variera lite men båda har några av de bästa kameror som finns. Du har bara gått från ett ekosystem till ett annat så självklart kommer du märka skillnader.
Animeringar och annat kan du stänga av och att appar kraschar är inte Androids fel..

Inte bara det, TS har gått från en "premium"-mobil till en budget android-telefon. Självklart kommer det vara skillnad i prestanda.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pamudas:

Inte bara det, TS har gått från en "premium"-mobil till en budget android-telefon. Självklart kommer det vara skillnad i prestanda.

Självklart är det stor skillnad, iofs nämnde han kollegans S22 också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Inte bara det, TS har gått från en "premium"-mobil till en budget android-telefon. Självklart kommer det vara skillnad i prestanda.

A52s är inte budget, det är en midrange telefon. Budget telefoner har inte Snapdragon 778

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag har gett bort min iPhone 13 och köpt en Samsung A52s istället, nu är jag missnöjd och funderar på att beställa en iPhone igen
Fattar inte vad TS vill ha sagt egentligen? Hade TS varit nyreggad hade jag skrikit troll direkt

Permalänk
Avstängd

Stäng av animationer för att få telefonen att kännas snabbare, gäller även iPhone. Sen har du gått från en toppmodell till en mer budgetbetonad, vilket så klart innebär kompromisser, och du valde en Samsung som innebär stora mängder bloat och ett OS fullt med diverse onödiga funktioner och detaljer.

Jag förstår inte riktigt alla iPhone-användare som går från en telefon för över 10K och bara tar första Android de får tag i för typ 2500 utan någon form av research eller fundering på vilken som passar dem bäst och sen blir sura när telefonen inte är perfekt typ. Du får inte allt från en iphone på en telefon som kostar mindre än en fjärdedel, det borde inte förvåna liksom. Men du kan få en enhet där kompromisserna passar dig bättre om du bara lägger en aning eftertanke på urvalet.

Samsung har en del fördelar, både i bra hårdvara för priset och i uppdateringslöftet, men mjukvaran lämnar en del att önska vilket är en kompromiss som många verkar tycka funkar. Men poängen är att man behöver fundera igenom om det är bäst för en själv. Personligen hade jag i alla lägen hellre lagt några hundralappar till och fått en Pixel 5 eller 6a även om det innebär att jag får beställa den från ett annat land. Eller varför inte en billigare Nokia, Xiaomi eller OP Nord med bättre mjukvara än Samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Hej!

Behöver lufta lite mörka tankar - har gett bort min Iphone 13 och köpte en Samsung A52s, budget lur.

Men är det sant! Har haft Samsung längre tbx och dessa var snabba och responssiva. Kollegan har en S22 Samsung. Vad är felet med dessa mobiler. För alla er som aldrig ägt en 10 000 kr mobil, A52s kommer vara ett perfekt val för att hänga på youtube och blocket. Den har riktigt bra skärm och processorn är tillräckligt snabb, garanti och uppdateringar är grymma. Men för någon som är van vid fart och skönt flyt är upplevelsen hemsk. Har påslag på pulsen med 20 slag i minuten.

Men jag känner att den släpar varje gång den öppnar en app. Andrioid eller One UI är slött. Va fan! Öppnar Netflix och det hoppar för att sedan ta några sekunder innan appen öppnas. Öppnar jag Outlook så tar det ju en evighet innan det öppnas. Flera ggr stängs appar ner. Android är så känsligt så träffar man någonstans så hoppar mobiler tjugo steg bak. Ibland svarar inte mobilen. Sitter med kollegan som har en S22 och det är samma sak. Kameran både budget och dyr är ju usla jämfört med Iphone. Hälften av bilderna blir ju skräp. Skärpan och färgerna, för att inte tala om otydligheter/oskärpa är ju konstant i mer än hälften av bilder. Ljudet i båda mobilerna är ju kassa. Men det kanske är Samsungs kamera som är dålig. Överlag är hela upplevelsen slö. Vad har hänt Google!

Någon som har samma känsla - är det bara att lämna Samsung och ta någon mobil gjord i Kina eller hoppa tbx och beställa en Iphone, och lätta på en stor del av innehållet i plånboken.

Mvh Nicklas

Jag begriper inte varför du gav bort en Iphone 13 för att ersätta den med en Samsung. Det är för mig den verkliga gåtan. Samsung är ingen kul upplevelse om man har Iphone, kan jag säga (jag vet det för jag supportar folk med Samsung). Skulle jag byta, vilket jag inte är helt främmande för, skulle jag byta till ren Android. Eller programmera om den till det. Gör om och gör rätt. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Jag begriper inte varför du gav bort en Iphone 13 för att ersätta den med en Samsung. Det är för mig den verkliga gåtan. Samsung är ingen kul upplevelse om man har Iphone, kan jag säga (jag vet det för jag supportar folk med Samsung). Skulle jag byta, vilket jag inte är helt främmande för, skulle jag byta till ren Android. Eller programmera om den till det. Gör om och gör rätt. Lycka till!

TS kanske tröttnade på hipster-äpplet och insåg att man inte blev lyckligare av en telefon för 10k? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisDev:

TS kanske tröttnade på hipster-äpplet och insåg att man inte blev lyckligare av en telefon för 10k? 🙂

Tycker du att det verkar så? Fascinerande. Kanske får vi svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

A52s är inte budget, det är en midrange telefon. Budget telefoner har inte Snapdragon 778

Ca 3000 på prisjakt eller ca 3800 på elgiganten är inte budget?
OP2T är midrange och går på över 4K. Pixel 6a är midrange och kostar ca 6K på inet

https://www.ljudochbild.se/test/mobil/fyra-5g-mobiltelefoner-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ca 3000 på prisjakt eller ca 3800 på elgiganten är inte budget?
OP2T är midrange och går på över 4K. Pixel 6a är midrange och kostar ca 6K på inet

https://www.ljudochbild.se/test/mobil/fyra-5g-mobiltelefoner-...

Enligt Wikipedia "The Samsung Galaxy A52 is a mid-range Android-based smartphone developed and manufactured by Samsung Electronics as a part of its Galaxy A series." Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy_A52 Notera dock (finns inte en egen sida för S versionen) att jag pratar om A52s vilket har en SD 778G CPU och jag skulle inte klassa SD778 som en budget lur. Var hittar du A52s (observera S delen) för 3800 hos Elgiganten? Den går loss på 4487:- i skrivandets stund hos Elgiganten. Testet du länkar till testar dock inte heller S modellen vilket är den jag pratar om, utan icke S modellen. Det är en skillnad på S modellen, snabbare och har stöd för Wi-Fi 6 bland annat. Det är denna jag pratar om https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5842035

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Stäng av animationer för att få telefonen att kännas snabbare, gäller även iPhone. Sen har du gått från en toppmodell till en mer budgetbetonad, vilket så klart innebär kompromisser, och du valde en Samsung som innebär stora mängder bloat och ett OS fullt med diverse onödiga funktioner och detaljer.

Jag förstår inte riktigt alla iPhone-användare som går från en telefon för över 10K och bara tar första Android de får tag i för typ 2500 utan någon form av research eller fundering på vilken som passar dem bäst och sen blir sura när telefonen inte är perfekt typ. Du får inte allt från en iphone på en telefon som kostar mindre än en fjärdedel, det borde inte förvåna liksom. Men du kan få en enhet där kompromisserna passar dig bättre om du bara lägger en aning eftertanke på urvalet.

Samsung har en del fördelar, både i bra hårdvara för priset och i uppdateringslöftet, men mjukvaran lämnar en del att önska vilket är en kompromiss som många verkar tycka funkar. Men poängen är att man behöver fundera igenom om det är bäst för en själv. Personligen hade jag i alla lägen hellre lagt några hundralappar till och fått en Pixel 5 eller 6a även om det innebär att jag får beställa den från ett annat land. Eller varför inte en billigare Nokia, Xiaomi eller OP Nord med bättre mjukvara än Samsung?

Hej!
Besviken och vet om prisskillnaden. Men processorn är ju inte dålig i a52s , vilket självklart hade kontrollerats. Men tror som du säger att det är mjukvaran. Märker lagg överallt. Har även provkört några spel, även där tappar den flyt och hackar. Tror att Samsung tappar mot övriga tillverkare. Hela upplevlsen är ett enda stort hoppade mellan apparna. Så trist, när det kommer så mycket intresant från Samsung, plus att garantin är grym. Är nästan tokig nog att chansa och köpa en S22 Ultra för att se om den kan prester, men inte med exonys processor. Och inte med den upplevelsen man får av android. Det är dags att finlira playsbutiken och få appar att flyta ordenligt.
Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Tycker du att det verkar så? Fascinerande. Kanske får vi svar.

Stämmer blev sugen såg många roliga mobiler. Skulle däremot inte brytt mig om garanti mm. Samsung verkar vara synonymt med lagg i dessa tider. Tex är bilderna från min huawei p20 pro bättre än båda Iphone och Samsung. Skulle kört på Pixel, Oneplus eller k Xiomi.
Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Jag begriper inte varför du gav bort en Iphone 13 för att ersätta den med en Samsung. Det är för mig den verkliga gåtan. Samsung är ingen kul upplevelse om man har Iphone, kan jag säga (jag vet det för jag supportar folk med Samsung). Skulle jag byta, vilket jag inte är helt främmande för, skulle jag byta till ren Android. Eller programmera om den till det. Gör om och gör rätt. Lycka till!

Tackar! Känns bara lite trist att välja Volvo (Iphone) igen. Iphone har asbra flyt men är tråkig. Men det är klart, bättre för hälsan.:)
Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Stämmer blev sugen såg så många roliga mobiler. Skulle däremot inte brytt mig o garanti så mycket. Samsung är synonymt med lagg verkar det som i dessa tider. Tex är bilderna från min huawei p20 pro fortfarande bästa bilderna tagna med mobil. Skulle kört på Pixel, Oneplus eller kansle Xiomi.
Mvh Nicklas

Den mörka sidan lockar alltid...

Enligt XDA dras modellen (A52s) med stora problem sedan One UI 4.0 kom.

”Users are reporting a wide range of problems, including stuttering and janky animations, degraded camera performance, auto-brightness behaving erratically, issues with proximity sensor during calls, unusually high battery drain, and more.”

https://www.xda-developers.com/galaxy-a52s-5g-buggy-one-ui-4-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Tackar! Känns bara lite trist att välja Volvo (Iphone) igen. Iphone har asbra flyt men är tråkig. Men det är klart, bättre för hälsan.:)
Mvh Nicklas

Det är ju det, Iphone är tråkig, men det passar mina nerver i längden... Jag gillar Android för man kan modda med den, programmera om den, roota, byta kernel, allt sådant. Men till slut blir jag stissig. Så skönt då att vaggas in i Iphones bomullsludd igen, och bara vara. Lustigt nog står jag inte ut med någon annan mobils instängda ekosystem, absolut inte Samsungs. Jag hade programmerat om den direkt. Kolla här. Pixel Experience kanske? Jag vet inte dina skills på området, men det kan vara värt en titt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nicjor:

Hej!
Besviken och vet om prisskillnaden. Men processorn är ju inte dålig i a52s , vilket självklart hade kontrollerats. Men tror som du säger att det är mjukvaran. Märker lagg överallt. Har även provkört några spel, även där tappar den flyt och hackar. Tror att Samsung tappar mot övriga tillverkare. Hela upplevlsen är ett enda stort hoppade mellan apparna. Så trist, när det kommer så mycket intresant från Samsung, plus att garantin är grym. Är nästan tokig nog att chansa och köpa en S22 Ultra för att se om den kan prester, men inte med exonys processor. Och inte med den upplevelsen man får av android. Det är dags att finlira playsbutiken och få appar att flyta ordenligt.
Mvh Nicklas

Gillar du flyt så bör du nog undvika Samsung tyvärr. Jag hade en S10 när den var ny och den flöt ju på rätt bra första veckorna eller så, sen började den sega ned sig och inget hjälpte mer än ytterst kortvarigt, omstarter, rensa cache, återställning etc. Sen skaffade jag en pixel 5 och den flyter på lika bra som när den var ny, trots på pappret segare processor. Så min lärdom är att dålig mjukvara kan sega ned den bästa hårdvaran, och att specifikationer inte alls ger hela bilden av hur en telefon kommer att funka i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Den mörka sidan lockar alltid...

Enligt XDA dras modellen (A52s) med stora problem sedan One UI 4.0 kom.

”Users are reporting a wide range of problems, including stuttering and janky animations, degraded camera performance, auto-brightness behaving erratically, issues with proximity sensor during calls, unusually high battery drain, and more.”

https://www.xda-developers.com/galaxy-a52s-5g-buggy-one-ui-4-...

Kom ihåg att dom som är missnöjda hörs mycket mer än dom som är nöjda.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kom ihåg att dom som är missnöjda hörs mycket mer än dom som är nöjda.

Det finns alltid die hard fans, så det är jag övertygad om! I övrigt talar artikeln för sig själv. Problemen uttrycks specifikt, inte svepande. Fast nu var ju detta i mars i år, så allt kanske är fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Det finns alltid die hard fans, så det är jag övertygad om! I övrigt talar artikeln för sig själv. Problemen uttrycks specifikt, inte svepande. Fast nu var ju detta i mars i år, så allt kanske är fixat.

Säger inte att du har fel, däremot har det kommit en hel del uppdateringar sedan dess, bland annat OneUI 4.1 i slutet av mars (om jag minns rätt, kommer inte ihåg helt när 4.1 kom till folk i Sverige)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Säger inte att du har fel, däremot har det kommit en hel del uppdateringar sedan dess, bland annat OneUI 4.1 i slutet av mars (om jag minns rätt, kommer inte ihåg helt när 4.1 kom till folk i Sverige)

Kollade det nu och de verkar nöjda med den. En video som knappt går att förstå, men ändå:

https://www.youtube.com/watch?v=C2yeNCY5wIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kom ihåg att dom som är missnöjda hörs mycket mer än dom som är nöjda.

Jag är och har varit nöjd med alla mina Samsung mobiler som jag har ägt (S3, S5, S7, S9 och nu S20FE 5G). Den senaste fick jag för 150kr i förhöjd månadsavgift i 24 månader strax efter lanseringen, vilket jag är väldigt nöjd över att jag fann och slog till på 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34