Vilka är de bästa sönderbuggade spelen du lirat?

Permalänk
Medlem

Vilka är de bästa sönderbuggade spelen du lirat?

Det har ju gått en allmän trend på att klaga på buggar de sista åren. Naturligt då nya mynt som early access uppfunnits och spelutvecklare finner det har blivit helt okay att släppa spel i beta eller till och med alpha stadie. Men ett tecken på ett bra spel är kanske sådana man vill lira trots de är sönderbuggade!

För min del är Expansive Worlds en fena på detta. De står bakom titlar som the hunter classic, The Hunter Call of the wild och Generation zero.

Varav Call of the wild och Generation Zero är deras spel de tog över spelkoden för classic så de är inte ansvarig för all kod dära

Call of the wild där har de gått för långt. Kan inte spela det längre de introducerar mer och mer buggar för varje nytt reservat när man tror det ska gå åt andra hållet. Fokuserar man på jagandet så går det absolut förbise med buggarna men jag gillade utföra uppdragen i de första två reservaten vilket sjukt nog är de som fungerar bäst.

Generation zero var rejält buggat från start men har en absolut magisk atmosfär, otroligt kul spelkänsla och du kan ta dig igenom liret trots allt. Nästan så att buggarna i det liret ger det lite skön svensk lagom bra atmosfär men främst är det 80tals syntarna ljussättningen och springa runt i svenska skogar och byar och överleva som är fascinerande eggande för fantasin.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Intressant, jag hade aldrig några buggar när jag spelade Call of the Wild, måste ha haft galet tur, spelat alla reservaten inkl DLCs. Kanske har blivit patchat dock.

Jag tyckte Cyberpunk var galet kul från dag ett. Jag är en av dom irriterande människorna som aldrig hade några problem med spelet. Kört två stycken 100% runs.

Permalänk

BattleZone 2. Spelet hade en tendens att krascha vid de mest tråkiga tillfällen det kunde hitta; och eftersom jag var en skitunge på den tiden hade jag inte vett på att spara ofta nog. Jag ilskeslutade när spelet kraschade under slutstriden och hade inte ork att jobba igen de typ två timmarna sedan förra sparpunkten - och jag har faktiskt aldrig sett spelets slut.

Permalänk
Medlem

Oj, det är många, haha!

Half-Life
Half-Life 2
Counter-Strike 1.6
Counter-strike: Source
Dishonored
Crysis
Flatout
Flatout 2
Deus Ex
...med flera.

Just nu kör jag mycket Trepang2-demon. Sjukt underhållande och tillfredställande spel!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Sötast
Skrivet av oqvist:

Det har ju gått en allmän trend på att klaga på buggar de sista åren. Naturligt då nya mynt som early access uppfunnits och spelutvecklare finner det har blivit helt okay att släppa spel i beta eller till och med alpha stadie. Men ett tecken på ett bra spel är kanske sådana man vill lira trots de är sönderbuggade!

För min del är Expansive Worlds en fena på detta. De står bakom titlar som the hunter classic, The Hunter Call of the wild och Generation zero.

Varav Call of the wild och Generation Zero är deras spel de tog över spelkoden för classic så de är inte ansvarig för all kod dära

Call of the wild där har de gått för långt. Kan inte spela det längre de introducerar mer och mer buggar för varje nytt reservat när man tror det ska gå åt andra hållet. Fokuserar man på jagandet så går det absolut förbise med buggarna men jag gillade utföra uppdragen i de första två reservaten vilket sjukt nog är de som fungerar bäst.

Generation zero var rejält buggat från start men har en absolut magisk atmosfär, otroligt kul spelkänsla och du kan ta dig igenom liret trots allt. Nästan så att buggarna i det liret ger det lite skön svensk lagom bra atmosfär men främst är det 80tals syntarna ljussättningen och springa runt i svenska skogar och byar och överleva som är fascinerande eggande för fantasin.

Bara hunter classic är faktiskt ett jaktspel imo.

Man får sitta och vänta, hitta bra platser, locka djuren, spåra dem etc.

I de nya kan du gå runt med pumphagel å bara ösa skott å luften och djuren bara springer rakt emot dig från 500m bort >_> Gav det spelet hela 11 minuter.

Permalänk
Medlem

Half-life, hade buggen (half life beta mouse bug) där man bara kan vända sig i 90gradersintervall vilket gjorde att spelet sög rätt hårt. Gav upp på det efter ett tag och har inte rört HL sedan dess.
Fördelen är ju att jag därmed inte bryr mig om HL3
Edit: Skyrim, p.o.s.! Kunde inte komma vidare i MSQ för det saknades en dialogfil så en NPC körde inte sin dialog och körde inte MSQ vidare. Spelade LÄNGE och gjorde bara en massa sidequests och undrade vad som hände med MSQ.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Half-life, hade buggen (half life beta mouse bug) där man bara kan vända sig i 90gradersintervall vilket gjorde att spelet sög rätt hårt. Gav upp på det efter ett tag och har inte rört HL sedan dess.
Fördelen är ju att jag därmed inte bryr mig om HL3
Edit: Skyrim, p.o.s.! Kunde inte komma vidare i MSQ för det saknades en dialogfil så en NPC körde inte sin dialog och körde inte MSQ vidare. Spelade LÄNGE och gjorde bara en massa sidequests och undrade vad som hände med MSQ.

Skyrim och andra Bethesda spel är så roliga, för hälften av tiden går åt att sitta i konsollen och ändra quest states och andra roliga grejer, det kändes som man själv fick sitta och laga spelen nästintill varje gång man startade det!

Permalänk
Medlem

Battlefield. Behöver man säga mer 😅

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mega-Dark:

Battlefield. Behöver man säga mer 😅

BF3 med den superkorkade AI:n, vet inte om BF4 var mycket bättre.
Men jävlar vad bra spelen är ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Skyrim och andra Bethesda spel är så roliga, för hälften av tiden går åt att sitta i konsollen och ändra quest states och andra roliga grejer, det kändes som man själv fick sitta och laga spelen nästintill varje gång man startade det!

Jepp, därför jag inte skulle köpa ett bethesdaspel vid lansering. Jag väntar heller ett år eller två och spelar det när det fungerar. Har ingen brådska så jag väntar hellre för en bra upplevelse.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Elder scrolls 2 - Daggerfall

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Falcon 4.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Vampire the Masquerade:Bloodlines.
Ett kanonbra spel, med superb atmosfär - och buggar som dödade möjligheterna att följa quest-lines hela vägen.
Daggerfall. Ett fantastiskt öppet och ambitiöst spel, men förutom quest state buggar, hade egenheten att man ramlade igenom världsgeometrin. Erfarna Daggerfall spelare använde detta så småningom som en feature för att ta sig till svåråtkomliga ställen - vi benämde det "void walking". Men även om vi ibland använde problemet konstruktivt, var det ändå skitirriterande när det hände, och man var tvungen att försöka hitta en skrynkla i världen där man kunde ta sig tillbaka igen, gärna i närheten av var man ville vara….. Har alltid känt att det finns en bra potential för böcker eller filmer som bygger på konceptet.

Permalänk
Medlem

Fallout 4

Permalänk
Medlem

Jag som då inte spelat så mycket de senaste sju-åtta åren måste ju ändå gräva upp Stalker! Förjävla kul spel när det funkade, men va ju sådär stabilt.

ETA: tydligen från 2007, så det lär väl ha varit 13-14 år sen jag spelade det. Fan va tiden går…

Permalänk
Medlem

Snowrunner!
Nästintill ospelbart pga extremt buggig fysik, tex råka kör över ett barr/löv och lastbilen kan flyga till andra sidan av kartan.
Vilket i ett spel där det handlar om att köra i terräng gör skiten ospelbart.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Battlefield. Behöver man säga mer 😅

Codename Eagle, en "företrädare" för Battlefield 1942.
Spelades flitigt på LAN just på grund av alla buggar. Hur jäkla kul som helst.

Tyvärr var det inte för alla, för av någon anledning fungerade det bara med Nvidia-kort (jag hade ett Riva TNT2 minns jag).

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Boiling Point: Road to Hell
Jag säger inte mer än så

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

DayZ när det var ett Arma 2 mod.
As buggigt men riktigt kul

Permalänk
Medlem

Tiberian sun. Gjorde man vissa saker i fel ordning. Kunde man inta klara av vissa uppdrag. Tänker på det uppdraget man ska stoppa ett NOD tåg är ett helvete. Tidspress och göra allt i rött ordning. Ibland fastande spelet i Tiberium storms hela tiden. Så man kunde inte flyga. Hände ofta i skirmish. Men tror senare patcher löste det.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077. Spelade det efter att PS5 versionen hade släppts och det har än idag, så här länge efter release, en massa små (och stora) buggar och glitchar. Troligen betydligt bättre än det var vid releasen. Men jag tyckte spelet var kul att spela över lag. Så pass att jag vill se mer i form av en expansion el.dyl.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk antar jag... Hade inte tänkt spela det men sen när det började komma fram hur buggigt och ofärdigt det var så blev jag intresserad, för jag tycker sånt är intressant pga jag jagat buggar o glitchar för speedrunning.
Men sen när jag väl börjat spela det och tröttnat på att jaga buggar såg jag ett spel med väldigt bra story och karaktärer så jag blev riktigt fäst vid det. Spelade igenom det första gången på PS5 (PS4 versionen) och det funkade väl nästan ok, man fick save'a ofta för det kraschade 1 gång i timmen eller så, men det gjorde inte så mycket. Tyckte om spelet väldigt mycket.

Jag har spelat igenom opatchade 1.00 versionen på PS4 också... det var intressant.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Cyberpunk väntade jag med tills nångång förra hösten tidig vinter.
Råkade inte ut för så många buggar och det kraschade bara 2-3 gånger på en hel genomgång med dom flesta sidequest/osv.
Fick en sidequest bugg så att den inte gick att slutföra men en av dom minst intressanta så gjorde inte så mycket.
Några små buggar här o där men oftas inga som gjorde nåt fick ladda om från en save några få gånger (dvs betydligt mindre buggar o problem än i valfritt Bethesda spel).

Det som buggade mest var bilar och då fysiken och spawnadet av bilen så det plus en av dom absolut sämsta kör känslorna i ett spel jag sett gjorde att jag sprang runt för det mesta istället.

Jag gillade storyn och karaktärerna rätt bra men staden i sig kändes nästintill livlös som om allt annat styrdes av en totalt känslolös dator.
Staden man bygger i SimCity på C-64 kändes mer levande!
Allt som allt, det var värt att spela igenom men absolut inget jag någonsin skulle installera igen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Stalker: Shadow of Chernobyl

Permalänk
Medlem

Gamla hederliga (och svåra) X-com: Terror From the Deep hade buggar som kunde förstöra hela spelet:
https://steamcommunity.com/app/7650/discussions/0/82893345552...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1