Ni som sitter med en Outlook-mail (Hotmail), hur får ni detta att fungera? (Snälla hjälp)

Permalänk
Medlem

Ni som sitter med en Outlook-mail (Hotmail), hur får ni detta att fungera? (Snälla hjälp)

Hej Sweclockers legender!

Snälla hjälp mig här,

För nu har jag suttit med nån Indisk Microsoft-support-tekniker i flera månader med detta.
Och han fattar verkligen ingenting och svarar inte på mitt specifika problem.

Varför fungerar detta inte inne på https://outlook.live.com?

1) Såhär, gå in på ert mail-konto via https://outlook.live.com exempelvis via din stationära-dator och via en webbläsare.
2) När ni är inne i er Inkorg gå då in i mappen med e-postmeddelandena som är "Borttagna objekt".
3) Välj sedan (Återställ objekt som tagits bort från den här mappen)
För att hitta gamla mail som blivit raderade från din mailbox.
4) Här kommer man då enkelt in i denna mappen som nu för tiden verkar heta (Deletions)?
5) Här inne, om man t.ex scrollar ner och väljer ett specifikt e-postmeddelande, kan du sedan klicka i rutan till vänster på mailet och välja (Återställ) överst.
Och voliá ditt mail är nu tillbaka och kan läsas igen.
6) Men så fort du istället går upp i "Sökfältet" och söker efter ett specifikt borttaget mail i just denna (Deletions-mappen).
Låt oss säga ett e-postmeddelande från ett rätt långt tag tillbaka som du vill återställa.
Efter att du nu gjort en sökning och du även hittar det här specifika mailet så går du då vidare till att också här klicka på rutan till vänster om mailet.
7) Vad händer då? Jo då plötsligt försvinner alternativet "Återställ" helt utan anledning?
Och det enda du nu plötsligt kan välja är att "Radera" detta mailet.

Här blir alltså problemet,

Jag försöker alltså återställa en mail från 2019 som jag också hittar när jag söker efter det mailet i borttagna objekt.
Men jag är sen helt oförmögen till att återskapa det (Restore'a det) efter jag sökt och hittat mailet.

Jag vill inte behöva sitta i (Deletions-mappen) och behöva scrolla ner i 2-3 år?....
För att sedan kunna hitta mailet för att sen kunna klicka på rutan och sedan välja "Återställ".

Helt ologiskt,

Är det här samma för er?

Permalänk
Medlem

Kan du inte gå in på det och skicka till dig själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Kan du inte gå in på det och skicka till dig själv?

Nej..jag får upp mailet och ser titeln/rubriken på mailet, men jag kan inte gå in på själva mailet.
Jag kan inte heller vidarebefordra mailet eller något liknande.

Detta går inte, innan det först blivit restore'at.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackke1:

Är det här samma för er?

Jag drog mejlet till inkorgen. Tror det fungerade. Lite trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackke1:

För nu har jag suttit med nån Indisk Microsoft-support-tekniker i flera månader med detta.

Du kan sitta i flera månader för att försöka lösa problemet så du slipper anstränga dig istället för att skrolla neråt tills du kommer till den? Söker du på den får du väl ett datum när den kom så borde ju vara hyfsat enkelt att skrolla dit. Hur många mail har du slängt på 2-3 år?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Jag drog mejlet till inkorgen. Tror det fungerade. Lite trött.

Du är ett jäkla geni, det fungerade tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Du kan sitta i flera månader för att försöka lösa problemet så du slipper anstränga dig istället för att skrolla neråt tills du kommer till den? Söker du på den får du väl ett datum när den kom så borde ju vara hyfsat enkelt att skrolla dit. Hur många mail har du slängt på 2-3 år?

Det är över 17 000mail att scrolla igenom,
(ja jag mottar extremt mycket mail på det här kontot)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackke1:

Du är ett jäkla geni, det fungerade tack!!

Geni... ren flax... who knows? 😎