Geforce Now får högre upplösning i Chrome

Permalänk
Melding Plague

Geforce Now får högre upplösning i Chrome

Nvidias spelstreamingtjänst Geforce Now har uppgraderats och prenumeranter har nu möjlighet att spela i 1440p via webbläsaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kommer köpa ett 3080 abonnemang till hösten 👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det är så jäkla synd att det är så få spel som speltillverkarna/utgivarna gett ok till Nvidia att göra tillgängliga via Geforce Now. Om hela ens Steam-bibliotek hade funnits tillgängligt så hade det varit fantastiskt, som det är nu så är det bara okej. Själva principen med att kunna använda vilken enhet som helst i princip och strömma spel med bra kvalitet är ju otroligt bra. Jag själv har en billig Chromebook som jag strömmar spel till via Geforce Now som aldrig hade gått att spela på annat än en svindyr bärbar PC (eller en ok stationär) och det funkar riktigt bra trots enbart mobilt bredband (4G+). När jag däremot känner mig klar med de få spel som är intressanta för mig som i dagsläget finns på Geforce Now, så tror jag inte att jag kommer fortsätta betala för 3080 abonnemanget som jag har nu, trots att jag tycker själva lösningen med att strömma spel annars är makalöst bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorbar:

Det är så jäkla synd att det är så få spel som speltillverkarna/utgivarna gett ok till Nvidia att göra tillgängliga via Geforce Now. Om hela ens Steam-bibliotek hade funnits tillgängligt så hade det varit fantastiskt, som det är nu så är det bara okej. Själva principen med att kunna använda vilken enhet som helst i princip och strömma spel med bra kvalitet är ju otroligt bra. Jag själv har en billig Chromebook som jag strömmar spel till via Geforce Now som aldrig hade gått att spela på annat än en svindyr bärbar PC (eller en ok stationär) och det funkar riktigt bra trots enbart mobilt bredband (4G+). När jag däremot känner mig klar med de få spel som är intressanta för mig som i dagsläget finns på Geforce Now, så tror jag inte att jag kommer fortsätta betala för 3080 abonnemanget som jag har nu, trots att jag tycker själva lösningen med att strömma spel annars är makalöst bra.

Yeap exakt detta. Skulle alla spel varit tillgängliga och alla nya spel kommit direkt så skulle det varit riktigt bra och prisvärd tjänst.

Få tillgång till senaste hårdvaran för 200kr i månaden är riktigt bra

Permalänk
Medlem

" förutsatt att spelare äger titlarna sedan tidigare"

Här faller det för mig.
Betalar jag för tjänsten vill jag få med spel i priset.
För varför inte? Många spel idag som vi "köper" är i verkligheten spel vi hyr på obestämd tid då dom kan när som sluta fungera om servrarna stängs ned.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

" förutsatt att spelare äger titlarna sedan tidigare"

Här faller det för mig.
Betalar jag för tjänsten vill jag få med spel i priset.
För varför inte? Många spel idag som vi "köper" är i verkligheten spel vi hyr på obestämd tid då dom kan när som sluta fungera om servrarna stängs ned.

Håller med dig, att betala för ett spel man redan äger.
Har provat en speltjänst en gång och kommer troligtvis inte göra det igen. Ville köra igenom spelet Mad Max (singleplayer spel). Va nog klar med 75% av spelet när dom plötsligt beslutade att ta bort spelet. Jag hade spelet installerat och min prenummeration va aktiv men spelet kunde jag inte köra klart.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

" förutsatt att spelare äger titlarna sedan tidigare"

Här faller det för mig.
Betalar jag för tjänsten vill jag få med spel i priset.
För varför inte? Många spel idag som vi "köper" är i verkligheten spel vi hyr på obestämd tid då dom kan när som sluta fungera om servrarna stängs ned.

Det du hyr är hårdvara. Jag har aldrig testat själv men fungerar det bra och man vill dra igenom ett krävande spel med bra grafik så är det lätt värt med 199 spänn i månaden. Jag ska själv läsa på lite efter den här artikeln för det låter ju skitbra!
Ubisoft, EA och Microsoft har så du kan betala en månadskostnad för spel. Kommer det stöd för Geforce Now där så är det 10/10.

Såg nu att Ubisoft och Origin verkar fungera!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Testade 3080 abonnemanget och det fungerade fint MEN antalet spel som finns tillgängliga är inte många. Samtidigt är det krångel med olika spelbutiker, ex har jag Stalker CoP via GOG men via GFN stöds enbart steam versionen..

Sedan är det bökigt att behöva logga in på varje spelbutik när man vill spela en titel. Finslipning och att få över fler spelutvecklare till plattformen skulle lyfta tjänsten.

Visa signatur

HP Zbook Studio G3 | i7 6820hq | Quadro 1000m | 16GB | 1TB | Razer Core X | MSI Aero GTX1080 |

Macbook Pro 14 | 8c + 14c | 16GB | 512GB |

Permalänk

Gillar tjänsten och att dom utvecklar den mer, men tjänsten funkar inte som den ska med alla spel. Särskilt inte Ubisoft titlar, det laggar oerhört och får inte riktigt den kvalitén som jag betalar för. 1080p ser ofta ut som 480p och texturer laddar riktigt sakta ibland. Sitter på 300/300 lina. Fått hjälp av både Nvidia och min ISP, men inget har funkat än. Allt verkar ladda snabbt vid tester med serverar och andra mätningar.
Men när jag väl drar igång (vissa) spel, kan dessa titlar lagga något galet mycket. Division 2 och Far Cry titlarna är helt ospelbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

" förutsatt att spelare äger titlarna sedan tidigare"

Här faller det för mig.
Betalar jag för tjänsten vill jag få med spel i priset.
För varför inte? Många spel idag som vi "köper" är i verkligheten spel vi hyr på obestämd tid då dom kan när som sluta fungera om servrarna stängs ned.

Du har nog missat vad Nvidia gör här. Det är alltså dina spel på Steam som du spelar (och andra launchers) Du kan när som helst sluta använda Nvidia streaming, ladda ner Steam och installera spelen lokalt. Du äger dem... Inte alls som på Stadia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du har nog missat vad Nvidia gör här. Det är alltså dina spel på Steam som du spelar (och andra launchers) Du kan när som helst sluta använda Nvidia streaming, ladda ner Steam och installera spelen lokalt. Du äger dem... Inte alls som på Stadia.

Så är det ju verkligen. Tänker mig att vissa missförstår vad Geforce Now erbjuder. Det handlar om uthyrningen av hårdvara, inte spel. Personligen är det just detta jag vill se. Jag vill kunna äga spel, men hyra hårdvaran för att spela. Detta i sig kan förlänga grafikkortsgenerationer. För egen del är det ofta enbart något enstaka spel man inte spelar tillfredsställande på sitt äldre kort. Och då funkar ju streaming som en bra mellanlandning innan man investerar i en uppgradering. Jag har själv använt gratis-abonnemanget ganska mycket. När jag är hemma hos min partner, eller min mor kan jag fortfarande spela krävande spel på deras lite långsammare datorer. Och det fungerar toppen. Jag har nog spenderat iaf ~10timmar i Cyberpunk på Geforce Now. Utbudet är ju vad som sänker värdet av tjänsten. Förr i tiden gick det att installera vilket spel som helst via Steam. Jag vet inte ifall så är fallet fortfarande. Men då får man vänta på att det laddas hem. Det kanske fortfarande går med premiumabonnemanget då man har förtur till ett specifikt kluster där spelet kan lagras.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC