Permalänk
Medlem

iPhone 12, glapp skärm

Min pappa tappade sin iPhone 12 så att skärmen börjat glappa, klämmer man på den medelhårt i nedre vänstra hörnet ca 3-4cm upp så kan man få den att tända sig eller slockna, alternativt flimra lite. När skärmen är svart så kan man fortfarande använda touchen och trycka på saker.

Han har redan kört den via försäkringsbolaget & köpt ny telefon så denna ska säljas, men ska man försöka laga den först?

Skärmen är trasig (inga synliga skador bara glapp), liten skada på metallramen och sen är ena glaset på kameran sprucket.

Jag känner mig ganska säker på att jag kan laga glaset på kameran, men skärmen? Visst kan jag byta till aliexpress skärm men då tappar man true tone osv vilket känns som att då kan man lika gärna sälja den som den är.

Nån som har erfarenhet av glappande skärm? Den kan inte bara ha trillat ur kontakten på insidan? (Troligtvis inte va?)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hemförsäkring/annan försäkring? När jag tappade min senast så använde jag min hemförsäkring och fick den lagad för 900:-

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk

som sagt ta ett prisförslag på lagning från officiell apple reparatör så du får orginaldelar och den programmerad med den nya skärmen.

högst troligen typ iaf halva telefonvärdet så har du drulle så är 900:- så är det typ vad du får ge eller t.om kanske billigare för icke orginal skärm hos hassans mygel och mek för ett skärmbyte

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Hemförsäkring/annan försäkring? När jag tappade min senast så använde jag min hemförsäkring och fick den lagad för 900:-

Skrivet av Rouge of Darkness:

som sagt ta ett prisförslag på lagning från officiell apple reparatör så du får orginaldelar och den programmerad med den nya skärmen.

högst troligen typ iaf halva telefonvärdet så har du drulle så är 900:- så är det typ vad du får ge eller t.om kanske billigare för icke orginal skärm hos hassans mygel och mek för ett skärmbyte

Ah jag glömde visst nämna detta, pappa har redan tagit den på försäkringen apple erbjöd utbytesenhet och försäkringsbolaget löste då in hans telefon, tror han fick 3500kr för den… han valde att köpa en ny telefon istället för att lämna in den till 3dje parts reparation.

Frågan är nu hur man får mest pengar av den gamla!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Ah jag glömde visst nämna detta, pappa har redan tagit den på försäkringen apple erbjöd utbytesenhet och försäkringsbolaget löste då in hans telefon, tror han fick 3500kr för den… han valde att köpa en ny telefon istället för att lämna in den till 3dje parts reparation.

Frågan är nu hur man får mest pengar av den gamla!

reservdelstelefon troligen om du menar att han inte bytte in den på försäkring.

får väl kanske 500:- för den

är den utbytt mot en helt ny på försäkringen och oanvänd så kan du väl iaf få typ halva nuvarande nypriset eller nått för den på blocket.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows