Omröstning. Använder ni aktivitetsfältet med små ikoner eller med standardstorleken?

Permalänk
Medlem

Omröstning. Använder ni aktivitetsfältet med små ikoner eller med standardstorleken?

Ni som använder standardstorleken på ikonenerna i aktivitetsfälet eller taskbaren varför föredrar ni det framför små ikoner? Och samma fråga till er som använder små ikoner varför föredrar ni det framför stora? Jag har för mig att de flesta använder standardstorleken.

Permalänk

Standard. Vill minnas jag körde med små för typ 20år sedan. Idag har jag inget problem med utrymme på mina 3st skärmar. Det som dock stör mig mycket är att veta vilken aktivitetsfält som är till vilken dator, när man fjärrstyr en dator, som fjärrstyr en dator, som fjärrstyr en dator (typ en evighetsloop)
Och sedan när man får upp en aktivitetsfält, så undrar man vilken maskins är det? På frågan varför inte fjärrstyra den sista datorn direkt, så finns det ingen direktförbindelse. De som tycker det låter idiotisk, så tycker jag också det. Men det är många många tvingas jobba i windows på olika sätt.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens vad jag röstade på. Är dom inte redan små när man installerar windows eller kan dom bli ännu mindre?

Permalänk
Medlem

jag använder stora, men utan text. (dvs endast ikoner)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ni som använder standardstorleken på ikonenerna i aktivitetsfälet eller taskbaren varför föredrar ni det framför små ikoner? Och samma fråga till er som använder små ikoner varför föredrar ni det framför stora? Jag har för mig att de flesta använder standardstorleken.

Röstade på Stora ikoner, men kom på nu i efterhand att i Windows 11 finns ingen sån inställning. Hade dock stora ikoner i Windows 10 och äldre versioner

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 5 3600 Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Svarade små, fast i w11 finns ju inget att välja på. Hade gärna haft mindre än vad det är nui w11. Tycker att taskbaren tar för stor plats, särskilt eftersom jag i w10 alltid körde små, och vande mig vid det.

Visa signatur

12900K | Z690 | RTX3090

Permalänk
Medlem

W11 så det är väl rätt små i guess (100% skalning, 1440p)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

w10, små.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Seagate ST2000DM008
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av xSean145:

Jag vet inte ens vad jag röstade på. Är dom inte redan små när man installerar windows eller kan dom bli ännu mindre?

Ja > "Taskbar settings > Use small taskbar buttons"

Permalänk
Medlem

Fortfarande på Windows 10, kör med små ikoner samt "Never" under Combine taskbar buttons. Gillar det mer traditionella utseendet, svårt att vänja om sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Små ikoner med text. Ingen sammanslagning/gruppering.

Har ofta många (många!!!!) filer öppna i samma program så en mardröm att hålla reda på annars.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ja > "Taskbar settings > Use small taskbar buttons"

Dock ej på Windows 11

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 5 3600 Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Var är tredje alternativet? Standard.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Dock ej på Windows 11

Såklart W11 ska göras sämre

Permalänk
Avstängd

Kör med normalstora. Har en UW-skärm så platsen på bredden är liksom inget problem, och gillar utseendet med de större ikonerna. När sjuan kom var det ett enormt lyft från Vista med sina textlabels tycker jag, och sen har jag bara behållit det även om jag försökt emellanåt med mindre, på laptops och så med mindre skärmar, men det känns plottrigt och på något sätt gammalt.

Har runt tio saker pinnade där beroende på dator, men det finns ju lätt plats för 40-50 ikoner till när det behövs.

Permalänk
Medlem

W11. Endast kvadrater, inga stora rektangulärer.

Visa signatur

🡇

• R9 3900XT • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Mina är lagom, men det finns ju inte att välja på i omröstningen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Mina är lagom, men det finns ju inte att välja på i omröstningen?

Stora ikonerna är standard.

Permalänk
Medlem

Små.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu blir jag nyfiken på hur folk använder notifikations ikoner.
jag har min win10 på show all. jag vill veta exakt vad som är igång och när. är där för många ikoner är det dags att rensa

mitt enda problem med win11 egentligen är man nu måste toggla för varje program istället för en "allt eller inget". suck!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GizmoTheGreen:

Nu blir jag nyfiken på hur folk använder notifikations ikoner.
jag har min win10 på show all. jag vill veta exakt vad som är igång och när. är där för många ikoner är det dags att rensa

mitt enda problem med win11 egentligen är man nu måste toggla för varje program istället för en "allt eller inget". suck!

Personligen undviker jag att ha saker som ligger igång där, så det är inget problem. På jobbdatorn däremot så blir det många, och en del vill jag har framme men de flesta hade jag helst avinstallerat liksom. Så här ser det ut, förutom de som faktiskt visas hela tiden. Det hade inte varit kul att ha de i en lång rad liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Personligen undviker jag att ha saker som ligger igång där, så det är inget problem. På jobbdatorn däremot så blir det många, och en del vill jag har framme men de flesta hade jag helst avinstallerat liksom. Så här ser det ut, förutom de som faktiskt visas hela tiden. Det hade inte varit kul att ha de i en lång rad liksom.
<Uppladdad bildlänk>

nä fair enough. skulle det se ut sådär på min hade jag kollat om programmet i fråga inte har så man kan stänga av ikonen, om man inte använder den. stänger alltid av intel graphics ikon t.ex vad jag kan komma på.

edit: ser ju ut som en jävla massa IT appar... vad gör ert IT team lmao... Vi har tre ikoner här på mitt jobb.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Kör StartAllBack med Large ikoner och extra spacing.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GizmoTheGreen:

nä fair enough. skulle det se ut sådär på min hade jag kollat om programmet i fråga inte har så man kan stänga av ikonen, om man inte använder den. stänger alltid av intel graphics ikon t.ex vad jag kan komma på.

edit: ser ju ut som en jävla massa IT appar... vad gör ert IT team lmao... Vi har tre ikoner här på mitt jobb.

Jag vet. Jag fattar inte heller vad de håller på med riktigt, men så är det att jobba för en stor global koncern antar jag. Suck.