Huawei Mate 50 presenteras i september – första uppgraderingen på två år

Permalänk
Melding Plague

Huawei Mate 50 presenteras i september – första uppgraderingen på två år

Huawei återupplivar Mate-serien och kommer presentera tillskottet Mate 50 i september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tack, men det får vara.

Permalänk

Bra med konkurrens i världen emot google och Apple. Men ej mycket att ha för den stora skaran i sverige. Jag ser det lite intressant vad de hittar på.

Permalänk
Medlem

Jag är beroende av googles tjänster på en telefon så det här va inte intressant

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Jag är beroende av googles tjänster på en telefon så det här va inte intressant

Beroende av Apputbudet eller och inte det andra? Man behöver appar för det ena och andra, min soundbar, moped you name it har en egen app för android och ios. Appen suger såklart, men bättre än inget som man skulle få med en huwaie. Där man i bästa fall kan ladda hem appen från en mycket skum sida eller trixa.

Permalänk
Medlem

Är det inte ironiskt? När det gick så bra för Huawei och de var på väg mot första plats, vad gjorde då världspolisen? De grep in och införde sanktioner så att de inte gick vägen.

Undra hur det hade sett ut för Huawei om allt detta inte hade hänt.

Permalänk
Medlem

Min p30pro var en fantastisk telefon och andra tillverkare har svårt att mäta sig med vad Huawei släppte. Utan playstote ban så hade de varit riktigt stora idag i väst.

Permalänk
Medlem

Ska kolla in nallen dom appar jag behöver finns på deras app sida ...
Att USA bannlyste dom på 5G nätet kan jag förstå men att samtidigt förbjuda deras telefoner den delen köper jag inte
finns så många som testar nya telefoner så skulle dom ha micklat med dom så kommer det fram fort är som att skjuta sig i foten .
Enda jag ser är att USA var rädda för att Huawei telefoner skulle slå ut USA egna.

PS sitter med en P30 Pro är helnöjd med den

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Ska kolla in nallen dom appar jag behöver finns på deras app sida ...
Att USA bannlyste dom på 5G nätet kan jag förstå men att samtidigt förbjuda deras telefoner den delen köper jag inte
finns så många som testar nya telefoner så skulle dom ha micklat med dom så kommer det fram fort är som att skjuta sig i foten .
Enda jag ser är att USA var rädda för att Huawei telefoner skulle slå ut USA egna.

PS sitter med en P30 Pro är helnöjd med den

Det var exakt så det var, de var på väg att slå igenom i väst, och inte minst i USA.

Permalänk
Medlem

Det behövs utmanare till Apple och Samsung, Huawei klarade av att utmana men har inte varit med i matchen på ett tag.
Inga andra verkar klara av att utmana direkt.

Permalänk
Medlem

Kör P20 Pro och med Android 12 som kom som uppdatering för någon vecka sedan, så nu känns den fortfarande aktuell att behålla ett tag till, med över 3 års användning.

Batteriet är fortfarande tillräckligt bra, håller en dag fortfarande.

Prestandan är ibland lite tveksam med vissa tunga 4k filmappar, om man inte kör på prestandaläget, men då orkar den köra 4k och är rapp igen, då slukas batteriet rätt fort dock.

Kameran är fortfarande outstanding med sin Leica-lins.

Så, svårslaget och väldigt synd att de inte kör vidare i Sverige. Hade inte tvekat på en uppgradering till P20-style, med dagens mått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Det behövs utmanare till Apple och Samsung, Huawei klarade av att utmana men har inte varit med i matchen på ett tag.
Inga andra verkar klara av att utmana direkt.

Sony gör väl helt ok telefoner, men dom har inte många procent av marknaden.

Permalänk
Medlem

Visst kanske det finns omvägar att installera Google men nej lär vara få som kommer välja denna.

Kan man ens installera alla appar Swish,bankid, Freja osv utan att telefonen är godkänd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Är det inte ironiskt? När det gick så bra för Huawei och de var på väg mot första plats, vad gjorde då världspolisen? De grep in och införde sanktioner så att de inte gick vägen.

Undra hur det hade sett ut för Huawei om allt detta inte hade hänt.

Kanske det var liksom befogat ? så många skandaler som kommit fram... man saknar dom inte direkt. bort med kinesiska företag som är kopplade till staten i kina, vem litar på dom ?

Permalänk
Medlem

Finns Swish och BankID och en bra GPS är jag nöjd.. finns detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag är beroende av googles tjänster på en telefon så det här va inte intressant

Skulle tänka ett extra varv på den typen av beroende:

https://www.nytimes.com/2022/08/21/technology/google-surveill...

Inte enda gången det hänt heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Finns Swish och BankID och en bra GPS är jag nöjd.. finns detta?

Ja, Swish och BankID finns och deras navigationsprogram Petal Maps använder kartor och annan information från TomTom, fungerar utmärkt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Kör P20 Pro och med Android 12 som kom som uppdatering för någon vecka sedan, så nu känns den fortfarande aktuell att behålla ett tag till, med över 3 års användning.

Batteriet är fortfarande tillräckligt bra, håller en dag fortfarande.

Prestandan är ibland lite tveksam med vissa tunga 4k filmappar, om man inte kör på prestandaläget, men då orkar den köra 4k och är rapp igen, då slukas batteriet rätt fort dock.

Kameran är fortfarande outstanding med sin Leica-lins.

Så, svårslaget och väldigt synd att de inte kör vidare i Sverige. Hade inte tvekat på en uppgradering till P20-style, med dagens mått.

Ps batteri byte är inte dyrt har bytt på min gamla P20 Pro ok lite bök men det gick

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag är övertygad om att jag inte kommer ha en bättre mobil än min mate 20 pro. Min nuvarande, Zenfone 8, är som en blek skugga i jämförelse.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Är det inte ironiskt? När det gick så bra för Huawei och de var på väg mot första plats, vad gjorde då världspolisen? De grep in och införde sanktioner så att de inte gick vägen.

Undra hur det hade sett ut för Huawei om allt detta inte hade hänt.

Var det så konstigt då? Hade dom inte suttit i knät på det kommunistiska styret så hade dom kunnat fortsatt vara stora i Väst och i USA.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Var det så konstigt då? Hade dom inte suttit i knät på det kommunistiska styret så hade dom kunnat fortsatt vara stora i Väst och i USA.

Att VDn i Huawei är med i det kommunistiska partiet har inget med själva Huawei att göra.
Om den kinesiska staten vill hacka sig in din mobil eller ta dina pengar så gör dom det. Dom absolut bästa hackarna finns i Kina och Ryssland.
Att företag som apple, samsung osv sitter i knäna på västerlänska styren har du så klart inga problem med även fast väst är direkt ansvariga för miljontals döda, länder som ligger i spillror osv. Det är såklart helt ok för dig eftersom att det är dom "goda" som utför detta!?

Det är synd att Huawei inte får använda Android längre, Bättre telefoner till priset finns inte även om xiaomi gör i princip ett lika bra jobb så är det tråkigt att Huawei inte finns med på Android marknaden längre..

Visa signatur

Asus strix z490 H Gaming, i7 10700k-5,2Ghz, Zotac rtx 3060 Ti-Vattenkylt, 32Gb ram @4000Mhz, @500Gb ssd som C disk och 1Tb ssd enbart för spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Så, svårslaget och väldigt synd att de inte kör vidare i Sverige. Hade inte tvekat på en uppgradering till P20-style, med dagens mått.

Håller med. Min P20 pro höll fint i 3 dagar vid normal användning även 5 år senare, bytte nyss till OnePlus 9 Pro då jag fick ett kanon erbjudande på 3500,- hos en butik som var vid att lägga ner, har inte haft nån av de problemen folk klagade över på youtube då den släpps - helt och hållet P20 pro design + bättre kamera och blixtsnabb processor, och en laddare på 65w

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Håller med. Min P20 pro höll fint i 3 dagar vid normal användning även 5 år senare, bytte nyss till OnePlus 9 Pro då jag fick ett kanon erbjudande på 3500,- hos en butik som var vid att lägga ner, har inte haft nån av de problemen folk klagade över på youtube då den släpps - helt och hållet P20 pro design + bättre kamera och blixtsnabb processor, och en laddare på 65w

Kör OnePlus 8 Pro på jobbet, så kan tänka mig att 9an är ett steg upp. Prestandan är bra även på 8an! Är inte superimpad av kameran dock på 8an. Då gillar jag P20 Pro mycket bättre.

Skrivet av Jygge:

Ps batteri byte är inte dyrt har bytt på min gamla P20 Pro ok lite bök men det gick

Mmm har funderat på det också, samtidigt som jag tycker den håller än så 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Kör OnePlus 8 Pro på jobbet, så kan tänka mig att 9an är ett steg upp. Prestandan är bra även på 8an! Är inte superimpad av kameran dock på 8an. Då gillar jag P20 Pro mycket bättre.

Jag känner tyvärr inte OnePlus 8 Pro, 9 Pro är min första OnePlus, det jag inte gillar vid min Huawei P20 pro är att 4K video bara är 30 FPS och utan stabilisering, på OnePlus 9 Pro får jag 4K i 60 FPS MED stabilisering, och den är grym på det. Dessutom är makrofotografering kul, högtalarna är nåt av det bästa jag har hörd på en Mobil, och den 1300 NITS Amoled skärm är nästan i klass med Samsung S21 Ultra's 1500 NITS. Mikrofonerna är också väldig naturtrogna och den är grym på "noise cancelling".

En annan grej är OnePlus's Kromatiska Optiska extra linser som fixar "Kromatisk aberration", detta är Huawei inte bra på, om du tar ett fullskalig bild med P20 pro så får du tydlig se att alla hörn är "suddiga" om du zoomar in, även i ultra-wide mode så är OnePlus en ren mästare på detta, skarpt läge helt ut i kanterna.

Dock är den inte perfekt. Huawei's Nattkamera (foto läge) ÄR bättre, och jag gillar den 20 Mpixels Svart-vitt kameran P20 pro har, den är unik och vi kommer nog inte att se ett kamera igen med detta, värd att samla på bara för detta. Dock är OnePlus 9 Pro's VIDEO nattkamera nåt av det bästa jag har sett på ett kamera. När det kommer till att filma i t.ex. Shopping-malls så är den urkass, Kameran's A.i. blir snorförvirrad av alla ljusen, det blinkar mycket av ledljusen den filmar och filmen "skakar" i bildstabiliseringen när kamerans A.i. blir förvirrat. Detta kunde OnePlus enkelt löst vid att ge oss "pro" inställningar som vid "foto läge" så vi kan sätta detta själva, men ack...det har vi inte, stort minus där. Lose some, win some - så är det med varje telefon och kamera. Men det är kul med lite nytt.

mer relevant info
Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Visst kanske det finns omvägar att installera Google men nej lär vara få som kommer välja denna.

Kan man ens installera alla appar Swish,bankid, Freja osv utan att telefonen är godkänd?

Swish, Bank id & Freja finns i Appgallery, Mina Paket finns.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Usa försökte svartlista Xiaomi också men dom överklagade och vann och sedan får inte Oneplus och Oppo säljas längre i Tyskland och vet inte om det hänt i flera länder.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tyskland har sålt alla nya Huawei telefoner som P50 Pro, Mate X2 och lär säkert sälja Mate 50 Pro men Sverige har inte sålt någon av dessa pga Appgallery och att dom inte fått tillräckligt med appar.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

P30 Pro är, hands down, den bästa telefon jag haft. Hade Huawei inte blivit svartlistade med allt det drog med sig hade jag sluppit min nuvarande Samsung som jag faktiskt inte gillar..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Tyskland har sålt alla nya Huawei telefoner som P50 Pro, Mate X2 och lär säkert sälja Mate 50 Pro men Sverige har inte sålt någon av dessa pga Appgallery och att dom inte fått tillräckligt med appar.

och i tyskland säljer dom pixel så jag förstår inte varför nån vill köpa en ny huawei.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag känner tyvärr inte OnePlus 8 Pro, 9 Pro är min första OnePlus, det jag inte gillar vid min Huawei P20 pro är att 4K video bara är 30 FPS och utan stabilisering, på OnePlus 9 Pro får jag 4K i 60 FPS MED stabilisering, och den är grym på det. Dessutom är makrofotografering kul, högtalarna är nåt av det bästa jag har hörd på en Mobil, och den 1300 NITS Amoled skärm är nästan i klass med Samsung S21 Ultra's 1500 NITS. Mikrofonerna är också väldig naturtrogna och den är grym på "noise cancelling".

En annan grej är OnePlus's Kromatiska Optiska extra linser som fixar "Kromatisk aberration", detta är Huawei inte bra på, om du tar ett fullskalig bild med P20 pro så får du tydlig se att alla hörn är "suddiga" om du zoomar in, även i ultra-wide mode så är OnePlus en ren mästare på detta, skarpt läge helt ut i kanterna.

Dock är den inte perfekt. Huawei's Nattkamera (foto läge) ÄR bättre, och jag gillar den 20 Mpixels Svart-vitt kameran P20 pro har, den är unik och vi kommer nog inte att se ett kamera igen med detta, värd att samla på bara för detta. Dock är OnePlus 9 Pro's VIDEO nattkamera nåt av det bästa jag har sett på ett kamera. När det kommer till att filma i t.ex. Shopping-malls så är den urkass, Kameran's A.i. blir snorförvirrad av alla ljusen, det blinkar mycket av ledljusen den filmar och filmen "skakar" i bildstabiliseringen när kamerans A.i. blir förvirrat. Detta kunde OnePlus enkelt löst vid att ge oss "pro" inställningar som vid "foto läge" så vi kan sätta detta själva, men ack...det har vi inte, stort minus där. Lose some, win some - så är det med varje telefon och kamera. Men det är kul med lite nytt.

Låter riktigt lovande ändå. Håller med om 4k 60 fps är en nackdel på P20 Pro, utan stabilisering. Har filmat på livespelningar i 4k och sedan kört bildstabilisering i Google foto som faktiskt gör det rätt bra. Men det är ju något jag kommer vilja ha direkt i nästa lur såklart 👌