Var köper ni reservdelar?

Permalänk
Medlem

Var köper ni reservdelar?

Jag tänkte byta batteri och skärm på några av barnens telefoner. Finns många ställen man kan köpa från. Någon som har förslag på ett bra företag som man kan lita på.

Hur är det med verktyg är det enklast att köpa från ifixit?

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av johros:

Jag tänkte byta batteri och skärm på några av barnens telefoner. Finns många ställen man kan köpa från. Någon som har förslag på ett bra företag som man kan lita på.

Hur är det med verktyg är det enklast att köpa från ifixit?

Har köpt från batteriexperten till min gps, de har även verktyg för byte.

Permalänk
Medlem

Teknikdelar.se köper jag ifrån.

Permalänk
Medlem

Detta är ifs OT men ett tips i all välmening Jag själv lämnad in min S7 för batteribyte, 599:- monterat på klart!
https://www.smartfixosd.se/

Annars har jag oxå köpt en del från teknikdelar men det va till äldre telefoner som va enklare att skruva med.

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Det går så klart att lämna in men jag tyckte att det kunde vara kul att testa själv. Jobbade på Sony Ericsson med mekanik så jag har lite intresse. Kollade lite på ifixit och det verkade inte så krångligt och ett kul söndagsprojekt. Tack för tipsen någon som har testat någon annat ställe.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson