Kan någon ta fram en hängbar case-tavla till mig?

Permalänk
Inaktiv

Kan någon ta fram en hängbar case-tavla till mig?

Kan någon ta fram en hängbar case-tavla till mig?

helt ärligt talat, om jag skulle ha energi så skulle jag göra en själv, så skulle jag antagligen bli dollar miljonär eftersom antagligen alla som har en pc egentligen vill flytta sin burk och ha den frihängande på en vägg.. eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

Kan någon ta fram en hängbar case-tavla till mig?

helt ärligt talat, om jag skulle ha energi så skulle jag göra en själv, så skulle jag antagligen bli dollar miljonär eftersom antagligen alla som har en pc egentligen vill flytta sin burk och ha den frihängande på en vägg.. eller hur?

Jag kan inte tala för alla men då jag utgör en del av alla kan jag säga att nej, alla vill inte det.
Med det sagt så finns det produkter på bland annat inet för detta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Menar du alltså för att montera komponenterna på väggen? The crow är ett sådant, dyrt dock.

https://www.inet.se/tillverkare/995/csfg

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Menar du alltså för att montera komponenterna på väggen? The crow är ett sådant, dyrt dock.

https://www.inet.se/tillverkare/995/csfg

Den var nice, och dyr. Men kan man inte bygga grundare än 16 cm? Antar att de inte kan då de följer ATX-standarden. Så TS fråga är ju relevant, speciellt ihop med specifika komponenter (tänker främst PSU:n måste vara en specialare. Kanske sno från en laptop?)

Annars, spika upp en laptop på väggen bara?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Masterframe 700? https://www.inet.se/produkt/6904933/cooler-master-masterframe...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är nog snygga komponenter i allmänhet,
kanske någon ide om rgb strips under olika delar.

En pcie riser med bra bracket och ett gammalt chassi
som kan donera lite delar.

Gör en plan för hur stort det blir och köp en verktygstavla
och epoxylim på biltema, antingen limmar du distanserna mot tavlan direkt med moderkortet som mall eller sågar du ut lagom mycket ur chassit och får lite av ioplåten på köpet.

Överkurs hade ju varit en glasfront, men då finns nog chassin att köpa som nästan matchar...

Permalänk
Medlem

Jag såg en Thermaltake Core P5 på FB marketplace, det kanske är det du letar efter.

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Den var nice, och dyr. Men kan man inte bygga grundare än 16 cm? Antar att de inte kan då de följer ATX-standarden. Så TS fråga är ju relevant, speciellt ihop med specifika komponenter (tänker främst PSU:n måste vara en specialare. Kanske sno från en laptop?)

Annars, spika upp en laptop på väggen bara?

Kul att höra att du gillar din! Mjo, helt klart dyr. Produktion i EU är inte billig, framförallt inte för ett liiiitet företag som vårt.

Chassit bygger en del för att kunna husera GPU med fittings tillsammans med utrymme på baksidan för varmluften att ventilera ut, svårt att göra det mer slim än så utan att bli än mer nish och kräva low-profile fittings.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Skrivet av anon125263:

Kan någon ta fram en hängbar case-tavla till mig?

helt ärligt talat, om jag skulle ha energi så skulle jag göra en själv, så skulle jag antagligen bli dollar miljonär eftersom antagligen alla som har en pc egentligen vill flytta sin burk och ha den frihängande på en vägg.. eller hur?

Eller hur! Det är precis det som är vår tanke, alla vill ha vägghängt! (Eller?) Skämt åsido, det finns vägghängda alternativ, våra är ett par av dem.

Visa signatur

CSFG Creative Solutions For Gamers AB
CSFG Facebook
CSFG Hemsida

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelegrino:

Jag kan inte tala för alla men då jag utgör en del av alla kan jag säga att nej, alla vill inte det.
Med det sagt så finns det produkter på bland annat inet för detta.

Nu ska inte du komma här och bestämma vad du gillar och inte gillar ..

Nej men ärligt talat, se nedan varför du kommer ändra dig och vilja ha det case:et som jag har designat i mitt huvud.

Skrivet av macmann1:

Menar du alltså för att montera komponenterna på väggen? The crow är ett sådant, dyrt dock.

https://www.inet.se/tillverkare/995/csfg

Det finns inga vägg-cases som endast är MAX 12-25cm ut från väggen, och ser vardaglig ut för att passera som som en IKEA tavelram / bokhylla /notis-board . tänkte sig det går att använda dessa som desktops, också.- vilken dröm? att återigen kunna ha skärmen på datorn på skrivbordet, om man vill...
glöm fö. 12423 olika case-SKU's.. här shoppar man typ efter en 60x60cm ram panel osv ecofriendlu.

tänker mig att ett djup på 12-25 cm * absolut max..60x60cm box behövs om man kör xtx*+dGPU. är det rimligt?
jag tror det, men jag har ingen erfarenhet av värmeutveckling..
* komiskt, jag försökte förmedla att 60x60 skulle räcka till alla formfactors.
behöver man ssd/2.5/3.5 etc osv så kan man kanske köpa till en länkad '3 små tavlor'-serier?
Vet inte hur en dGPU-tavla skulle funka med tanke på testet här på swec..

jag har .. lite tanker om hur man kan kyla. Faktiskt så kan en kylarloop vara en ganska spännande tavla.. kanske? kanske tom det enda alternativet?

jag tänkte ev också på liggande/vinklade fläktar m vindtunnel för att ytterligare kunna göra ett mer slimmat case som kanske bara ploppar ut 10-15cm från väggen, antagligen än mindre om man tar bort vrm osv..
har man en liggande fläkt så skulle man tom kunna ha en 600mm fläkt,lol, som säkert skyffla bra med luft vid väldigt låga rpm... och även kan va nice ac i sommar värmen xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Creative Solutions For Gamers:

svårt att göra det mer slim än så utan att bli än mer nish och kräva low-profile fittings.

nja, sätter man fläktarna mellan caset och väggen adderar man max 3cm för fläkt och 1-4cm(?) luft spalt ..
sätter man fläktarna över caset så är det max 3 cm för fläkt.. +ev radiatorblock

så caset behöver fysiskt inte vara så utstående från väggen.. minst 7-15cm skulle jag gissa på är möjligt. fast sen måste man då också få bra luftspalter och eller custom loop osv också

ps. att ha liggande fläktar mellan case och vägg + luftspalt är nog att föredra estetiskt.. med fördel bör luftspalts-distanserna gömmas undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

tänkte sig det går att använda dessa som desktops, också.- vilken dröm? att återigen kunna ha skärmen på datorn på skrivbordet, om man vill...

Skärmen på datorn finns det redan gott om alternativ för
https://lian-li.com/product/dk-05f/

Tror marknaden är någorlunda begränsad, men cadda upp något lämna det till ett företag som sysslar med CNC fräsning och se om det finns intresse nog för massproduktion.
sådana "små" serier blir dock ofantligt dyra.

https://www.dustinhome.se/product/5011041486/core-p5?ssel=tru...

eller så tar du den där, moddar bort glassidorna, fötter och HDD bur gör ett väggfäste och sätter dit ett SFX agg, och du är plötsligt inom dina åtråvärda 15cm från väggen

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bellerefon:

Skärmen på datorn finns det redan gott om alternativ för
https://lian-li.com/product/dk-05f/

Tror marknaden är någorlunda begränsad, men cadda upp något lämna det till ett företag som sysslar med CNC fräsning och se om det finns intresse nog för massproduktion.
sådana "små" serier blir dock ofantligt dyra.

Det så klart grabben ska ha en datorbordsdator.. xD

ja helt ärligt talat så, energin finns inte, komiska är att jag har läst verkstadsteknik m cnc/svets/metallbearbetning också.. så urk. Idag jobbar jag inom sjukvård.

men däremot kan jag tänka mig att mejsla ihop en prototyp här hemma.. fast även det är ytterligare ett projekt när jag redan har så många. någongång i framtiden.

Bara gå loss med en vinkelslip och gammalt chassi, för att få en atx plate va?
eller finns det modulära bygg kit som skulle passa mig kanske.. hm.

Permalänk

Jag funderar på att göra något sådant, och det går att göra slimmat. För mig är det en enkel filserver, så inget extremt, mest passiva komponenter när inget chassi ljudisolerar. Nätagg och gpu är passiva.
Kylare har jag NH-L12s, vilket gör att högsta komponenten blir nätagget på 9cm. Sedan en plåt alt. Plywood, 2cm bakom för kablage så blir totalen ca 12cm ut drån väggen.
Det som håller tillbaka mig är dels att hitta något sätt att fästa 3;5-diskar, och att jag kanske behöver en optisk enhet. Den optiska kan jag ha i externt chassi, men diskarna vill jag kunna fästa snyggt.
Om det skulle behövas mer kylning kan man fästa en trä- eller glasskiva framför och montera 120-fläktar i botten.

Så om någon har en lösning på diskmontaget skulle jag bli glad, för då kan jag börja skissa ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

Kan någon ta fram en hängbar case-tavla till mig?

helt ärligt talat, om jag skulle ha energi så skulle jag göra en själv, så skulle jag antagligen bli dollar miljonär eftersom antagligen alla som har en pc egentligen vill flytta sin burk och ha den frihängande på en vägg.. eller hur?

Skämtar du..? Eller varför skulle man vilja ha sin dator på väggen??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bubben141:

Det som håller tillbaka mig är dels att hitta något sätt att fästa 3;5-diskar, och att jag kanske behöver en optisk enhet. Den optiska kan jag ha i externt chassi, men diskarna vill jag kunna fästa snyggt.
Om det skulle behövas mer kylning kan man fästa en trä- eller glasskiva framför och montera 120-fläktar i botten.

Så om någon har en lösning på diskmontaget skulle jag bli glad, för då kan jag börja skissa ordentligt.

Jag tänkte faktiskt på att man kan snickrar ihop en ram av ca 5x2cm plankor? så area blir 10x15cm.. med luft spalter på ett eller annat sätt, sen borrar du 1-2x 3.5 HHD hål +ett hål för en sata kabel.

När är klart köper du en https://www.ikea.com/se/sv/p/fiskbo-ram-vit-00295653/ och sätter tavlan på lådan och hänger upp allt bredvid.

Skrivet av EwlSpirit:

Skämtar du..? Eller varför skulle man vilja ha sin dator på väggen??

clean och ren arbetsyta yta är väl det mest talande..?
arbetsstationer/nucs är ju standard på företag av just denna anledning, tror jag?

men..
jag kan inte ens snurra runt 180 grader innan jag slår i antingen tangentbord eller chassit. (och då är mitt skrivbord 140cm x 60cm)
en lösning skulle vara att ha burken under skärm-foten, men samtidigt inte eftersom djupet på skrivbordet försvinner då.

jag kan inte ha burken på golvet pga hundhår överallt (oavsett om jag dammsuger 2ggr per dag).
men.. egentligen flera anledningar:
mindre damm(än både golv och skrivbord) mindre elektromagnetisk damm som måste andas in, extremt mkt mer diskret i vardagsrummet med en anonym högtalarsatellit/låda/tavla/väggornament ...än ett fyrkantigt chassi som inte har ändrat typsnitt sedan 1980-talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

men..
jag kan inte ens snurra runt 180 grader innan jag slår i antingen tangentbord eller chassit. (och då är mitt skrivbord 140cm x 60cm)
en lösning skulle vara att ha burken under skärm-foten, men samtidigt inte eftersom djupet på skrivbordet försvinner då.

jag kan inte ha burken på golvet pga hundhår överallt (oavsett om jag dammsuger 2ggr per dag).
men.. egentligen flera anledningar:
mindre damm(än både golv och skrivbord) mindre elektromagnetisk damm som måste andas in, extremt mkt mer diskret i vardagsrummet med en anonym högtalarsatellit/låda/tavla/väggornament ...än ett fyrkantigt chassi som inte har ändrat typsnitt sedan 1980-talet

Du har alltså ett use case som passar dig specifikt och antar att alla användare vill ha datorn på väggen, men dina egna skäl är ytterst personliga. Alla har inte hund, och alla sitter inte och snurrar runt hela tiden och har problem med att röra sig.

Tror marknaden för vägghängda chassin är väldigt liten. Bara en sån grej som att: hur sätter man upp den på väggen? Hitta reglar, sure, det går väl, men dom flesta vill inte ha något hängande på väggen som kostar så mycket pengar utan att vara helt säkra på att det inte kommer ramla ner.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FX9:

Du har alltså ett use case som passar dig specifikt och antar att alla användare vill ha datorn på väggen, men dina egna skäl är ytterst personliga. Alla har inte hund, och alla sitter inte och snurrar runt hela tiden och har problem med att röra sig.

Tror marknaden för vägghängda chassin är väldigt liten. Bara en sån grej som att: hur sätter man upp den på väggen? Hitta reglar, sure, det går väl, men dom flesta vill inte ha något hängande på väggen som kostar så mycket pengar utan att vara helt säkra på att det inte kommer ramla ner.

ja, jag ber ju inte dig investerade dina surt förvarade pengar i min 'verklighets sanning'. Så det spelar väl ingen roll om jag har fel?

fast.. jag är faktiskt 100% övertygad om att jag har rätt.
Om folk inte ville se sin dator som en tavla, så skulle inte enda person köpa ett chassin med ett fönster.

ps. det finns flera upphängningsanordningar.

som att sätta upp en vesa-fäste på väggen? eller vika ut ett 'tavelstöd'-ben, så tavlan kan stå upp.. eller sätta dit 'krokarmar' som gör att man kan hänga den på tex ett element, eller en väggbefäst 'räls' där man kan hänga fler 'tavlor', häng den i taket som en lampa?
osv etc..
nu sätter inte jag upp saker på väggarna så ofta, men jag är ganska säker på att det är gogglingsbar info hur man ska räkna skruvdjup för vesa fästen vs vikt osv? och jag vet att det finns väldigt många sätt att hänga upp saker på, jag tänkte initialt på ngn typ av kilas fast, under sin egna vikt-lösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

ja, jag ber ju inte dig investerade dina surt förvarade pengar i min 'verklighets sanning'. Så det spelar väl ingen roll om jag har fel?

fast.. jag är faktiskt 100% övertygad om att jag har rätt.
Om folk inte ville se sin dator som en tavla, så skulle inte enda person köpa ett chassin med ett fönster.

ps. det finns flera upphängningsanordningar.

som att sätta upp en vesa-fäste på väggen? eller vika ut ett 'tavelstöd'-ben, så tavlan kan stå upp.. eller sätta dit 'krokarmar' som gör att man kan hänga den på tex ett element, eller en väggbefäst 'räls' där man kan hänga fler 'tavlor', häng den i taket som en lampa?
osv etc..
nu sätter inte jag upp saker på väggarna så ofta, men jag är ganska säker på att det är gogglingsbar info hur man ska räkna skruvdjup för vesa fästen vs vikt osv? och jag vet att det finns väldigt många sätt att hänga upp saker på, jag tänkte initialt på ngn typ av kilas fast, under sin egna vikt-lösning

Mitt chassi hade fönster, men bara för att det var billigare, inte för att jag vill se vad som finns i den.

Inte meningen att nedvärdera dina tankar men jag tror du överskattar hur många som kan tänkas vilja hänga upp datorn på väggen

Att hänga upp går alldeles utmärkt, men i regel vill man hitta reglar (vilket såklart inte är omöjligt men kan vara en del jobb. Min poäng är inte att det är omöjligt, bara en hel del extra jobb att försäkra sig om att saker är korrekt uphängda. Och det faktum att om man nånsin vill flytta datorn så är det inte särskilt enkelt.

Ärligt talat, lycka till att ta fram ett koncept som säljer, jag är bara inte en del i din möjliga kund-bas

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FX9:

Mitt chassi hade fönster, men bara för att det var billigare, inte för att jag vill se vad som finns i den.

Inte meningen att nedvärdera dina tankar men jag tror du överskattar hur många som kan tänkas vilja hänga upp datorn på väggen

Att hänga upp går alldeles utmärkt, men i regel vill man hitta reglar (vilket såklart inte är omöjligt men kan vara en del jobb. Min poäng är inte att det är omöjligt, bara en hel del extra jobb att försäkra sig om att saker är korrekt uphängda. Och det faktum att om man nånsin vill flytta datorn så är det inte särskilt enkelt.

Ärligt talat, lycka till att ta fram ett koncept som säljer, jag är bara inte en del i din möjliga kund-bas

nej men det är najs.. allt är möjligt med pengar hah.. så om vi bortser från att skapa en verklighetsbaserad konsument-produkt..
man skulle kunna spänna upp en rektangel/kvadrat/cylinder mellan ett golv och... element, under ett bord,fönster-bräda eller tak, i sak kan man ta en https://www.ikea.com/se/sv/p/elvarli-stolpe-vit-40296170/

nej..men jag tänker någonsorts spår-fräst stolpe, som ligger i ett rör, som bildar en tryck-skruv/hydralik som spänner mellan golv+ whatever+lås, idk.

oavsett så... alla på väg ditåt.. kanske inte just emot elvari stolpen utan att vi bygger in våra system i vardagen.. oavsett vad du känner för det.. Jag önskar bara att designers på ex fractal börja tänka utanför boxen. så vi kan skippa allt detta BS vi ser på marknaden idag... och gå direkt till framtiden.

ps. tänk en pc-case som är inbyggt i ett stort element xD
kyler komponenterna till ambient på sommaren, på vintern hjälper komponenterna att värma till haha, det hade väl varit ganska coolt ändå, man kanske tom kan koppla in den i bergsgrunden för nature aio/ac i hemmet på sommaren.. eller iaf bara gå all out passiv kylning i en lägenhet om värmeledningen/kontaktyta är god nog.. så utsidan av caset är en koppar tavla/heatsink med direkt kontakt el vaporchamber till/på modermodemet ^^

en sådan koppar-tavla skulle sedan kunna kylas av en 3d holografiska fläktar likt denna..
https://www.youtube.com/watch?v=ul5MUpXruRs

sidospåret är väl att hela 'caset', erller vaporchamber-adaptor-plate isf skulle behöva vara special konstruerat för x moderkort.. men kan mkt väl se en blänkande msi eller rog 3d-tavla i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

clean och ren arbetsyta yta är väl det mest talande..?
arbetsstationer/nucs är ju standard på företag av just denna anledning, tror jag?

men..
jag kan inte ens snurra runt 180 grader innan jag slår i antingen tangentbord eller chassit. (och då är mitt skrivbord 140cm x 60cm)
en lösning skulle vara att ha burken under skärm-foten, men samtidigt inte eftersom djupet på skrivbordet försvinner då.

jag kan inte ha burken på golvet pga hundhår överallt (oavsett om jag dammsuger 2ggr per dag).
men.. egentligen flera anledningar:
mindre damm(än både golv och skrivbord) mindre elektromagnetisk damm som måste andas in, extremt mkt mer diskret i vardagsrummet med en anonym högtalarsatellit/låda/tavla/väggornament ...än ett fyrkantigt chassi som inte har ändrat typsnitt sedan 1980-talet

Låter väl utmärkt med ren arbetsyta. Men blir det verkligen 'cleant' om det hänger en massa fula burkar på väggen?

Är verkligen ens 'arbetsstationer/nucs' standard på företag? Och hur definierar du vad som är standard? Jag har inget tydligt svar därvid men skulle av egen erfarenhet att väldigt många använder bärbara datorer. Vad som skulle vara vanligast eller bäst eller what ever tänker jag inte ens diskutera. Dina funderingar låter bara så fasligt trångsynta i mina öron.

Ha en fin dag!

Permalänk

Funkar väl med spånskiva och skruv, sedan distanser och en skiva akrylplast/polykarbonat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EwlSpirit:

Låter väl utmärkt med ren arbetsyta. Men blir det verkligen 'cleant' om det hänger en massa fula burkar på väggen?

Är verkligen ens 'arbetsstationer/nucs' standard på företag? Och hur definierar du vad som är standard? Jag har inget tydligt svar därvid men skulle av egen erfarenhet att väldigt många använder bärbara datorer. Vad som skulle vara vanligast eller bäst eller what ever tänker jag inte ens diskutera. Dina funderingar låter bara så fasligt trångsynta i mina öron.

Ha en fin dag!

en dator case skulle i sak kunna vara lika smal som en anslagstavla i koppar, med pci-slotsen brevid usb/io-plåt, 2.5/3.5 kan hänga i krokar under. med fördel kan man både använda caset som en anslagstavla eller för att etsa in ett konstverk.
... 'hänga upp massa fula burkar på väggen' ..är väl ungefär det som händer om man inte börjar tänka utanför boxen.

'Standard på företag' innebär att en överhängande marknadsandel inom arbets-datorerna är nucs. Antagligen för hela den offentliga sektorn använder nuc's (och /eller dockningsstationer).. oavsett så är jag knappast trångsynt, snarare du som är akademisk trångsynt eftersom det verkar som att du tror att alla magkänslor är fel?
iaf.. itx/nucs för stationära persondatorer har otvivelaktigt vunnit momentum de senaste åren, alla är trötta på boxen som inte har förändrat på 40 år.

Skrivet av peckapecan:

Funkar väl med spånskiva och skruv, sedan distanser och en skiva akrylplast/polykarbonat

ja det är den versionen jag ev skulle ha för en server dator i garderoben xD haha.. nej ärligt, brandrisken skulle få mig att undvika trä, iaf till moderkortsplåten, funderar på att slakta ett gammalt schassi på vinden bara för att få en backplate, fast tror inte itx /matx backplates finns.. hm. ja det är så mkt och jag tycker faktiskt inte det är så himla roligt att mecka ihop.. jag gillar det abstrakta planeringen mest. ska googla runt, kanske hittar ett passande byggkit, dock ej speciellt troligt eftersom tom byggkitten är fyrkantiga 'lådor'?

Permalänk
Inaktiv

update; hitta min tavel case om ngn annan är intresserad av sånt
https://eblaztr.com/
får se om de säljer case only eller inte .. hm.

install av linus tech
https://www.youtube.com/watch?v=WuvmzSGlP08

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

update; hitta min tavel case om ngn annan är intresserad av sånt
https://eblaztr.com/
får se om de säljer case only eller inte .. hm.

install av linus tech
https://www.youtube.com/watch?v=WuvmzSGlP08

Kommer ihåg att jag såg den där videon av LTT för ett tag sen.

Det är väl mer en grej som gör att du enklare kan ta med dig datorn när du ska nånstans, inte nått du hänger upp på väggen.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FX9:

Kommer ihåg att jag såg den där videon av LTT för ett tag sen.

Det är väl mer en grej som gör att du enklare kan ta med dig datorn när du ska nånstans, inte nått du hänger upp på väggen.

jo ja visst, men jag tänkte man kunde använda monitorns vesa fäste för att smacka upp den mot väggen, kanske.. kan använda min gamla 24" benq on the move.. stödbenen var riktigt fiffiga tyckte jag? verkade tom som att de går att få skärm-lutning genom att diffa benens längd.. caset kommer iaf upp från ett ev golv, så att det sitter på väggen är inte ett måste/djurhår spelar iaf inte någon roll.

mailade företaget och frågade om det var möjligt att endast köpa itx caset får se nmästa vecka om man får något svar.. hade varit helt nice att ta med sig en stationär på semestern.

ps såg att det fanns i shoppen för 350$.. inte ett direkt nice-price.. vi får se hur det blir.