Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ja, inga konstigheter, rekommenderar köra Kodinerds om du vill ha stöd för DV ifall Kodi inte lagt på det ännu på officiella versionen.

Pro: https://repo.kodinerds.net/index.php?action=list&scope=cat&it...

Tube: https://repo.kodinerds.net/index.php?action=list&scope=cat&it...

Är det sen separat app eller installerar den sig över kodi?

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Är det sen separat app eller installerar den sig över kodi?

seperat.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ja, inga konstigheter, rekommenderar köra Kodinerds om du vill ha stöd för DV ifall Kodi inte lagt på det ännu på officiella versionen.

Pro: https://repo.kodinerds.net/index.php?action=list&scope=cat&it...

Tube: https://repo.kodinerds.net/index.php?action=list&scope=cat&it...

OK, då får jag nog byta upp mig för det fungerar ju inte speciellt bra på den äldre Shielden numera (Kodi 19.3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Informativt inlägg.

Jag har bara sett som Bozzeta ovan länkar där man behöver stänga av andra funktioner alternativt custom launcher som alla ser för jävliga ut.

Du kan gärna tipsa om metoden istället för att skriva ett helt värdelöst inlägg.

Uppenbarligen har vi inte samma uppfattning om vad som är ett "bra sätt", isf får jag beklaga, jag tyckte att den sedan länge existerande metoden var tillräckligt "bra". Att en launcher ser för jävlig ut får stå för dig, jag använder en från Google Play.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Uppenbarligen har vi inte samma uppfattning om vad som är ett "bra sätt", isf får jag beklaga, jag tyckte att den sedan länge existerande metoden var tillräckligt "bra". Att en launcher ser för jävlig ut får stå för dig, jag använder en från Google Play.

Skriv det då.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Skriv det då.

Läser du i tråden så har jag gjort det tidigare.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Frekvensmatchning i Amazon Prime.

När jag försöker använda denna funktion står det i Amazon-appen att det är problem med HDMI-kabeln. Funkar ju i andra sammanhang, men inte här.

Finns något sätt att fixa detta? Helt omöjligt att titta annars. Hacketi hack.

Permalänk
Skrivet av Ice Frontier:

Frekvensmatchning i Amazon Prime.

När jag försöker använda denna funktion står det i Amazon-appen att det är problem med HDMI-kabeln. Funkar ju i andra sammanhang, men inte här.

Finns något sätt att fixa detta? Helt omöjligt att titta annars. Hacketi hack.

japp Amazon appen strular, bara ställa in startup frekvens till 2160p 23.976 via Refresh Rate appen, alternativt köra via TV inbyggda app för streaming tjänster som jag börjat göra nu med min nya OLED77C2, kör dock Plex och IPTV via Shield.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

japp Amazon appen strular, bara ställa in startup frekvens till 2160p 23.976 via Refresh Rate appen, alternativt köra via TV inbyggda app för streaming tjänster som jag börjat göra nu med min nya OLED77C2, kör dock Plex och IPTV via Shield.

Hej och tack för svaret. Men allt material e väl inte 24p på AP? Eller är det det??

Permalänk
Skrivet av Ice Frontier:

Hej och tack för svaret. Men allt material e väl inte 24p på AP? Eller är det det??

troligen inte, men om man vet ifall en film/serie tex är brittisk så är det 25p och då får man väl ändra i Refresh Rate appen till 2160p 25, jag märkte det med Peaky Blinders på Netflix, men jag gjorde det bara enkelt för mig och istället för att behöva tänka på det så kör jag allt via inbyggda TV apparna förutom Plex och IPTV tills det eventuellt löser sig, förhoppningsvis med Android 12, om nu utvecklarna hos Netflix/Amazon osv implementerar stöd för det likt Kodi och Plex där auto switch fungerar utan problem.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men framgår inte refresh rate i metadatan för videomaterial? Förstår inte varför det är så svårt att få det att fungera. AppleTV och tvns inbyggda appar har ju inga problem.

If 24p set refreshrate 24p.

Med det sagt så upplever jag bättring efter senaste uppdateringen, inte ständiga A/V synk problem.

Permalänk
Medlem

Jag har en Nvidia Shield Pro. Har nyss varit på semester och vill nu kolla på alla bilder som mina vänner har tagit och delat via Google Foto. Hittade en app som hette Google Photo och som fungerade med att se alla bilder, dock så fungerar inte videoklippen vi har lagt upp. Någon som har något bra förslag eller som rent utav använder den appen som kan berätta vad jag har gjort fel

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag har en Nvidia Shield Pro. Har nyss varit på semester och vill nu kolla på alla bilder som mina vänner har tagit och delat via Google Foto. Hittade en app som hette Google Photo och som fungerade med att se alla bilder, dock så fungerar inte videoklippen vi har lagt upp. Någon som har något bra förslag eller som rent utav använder den appen som kan berätta vad jag har gjort fel

Skulle inte förvåna mig om du behöver en annan app för video. Tästa VLC

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Skulle inte förvåna mig om du behöver en annan app för video. Tästa VLC

Jo så är det säkert, men jag spelar alla filmer från GOPRO utanför appen Foto men det tar bort hela grejen med att samla allt på ett ställe. Jag kan se alla filmer vi gjort med mobiltelefoner i appen men gopro filmerna vill den inte starta i den delade mappen. Skitsamma, var mer en nice to have än att orka bryta ner och brottas med

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att när jag ser live events (cmore, Viaplay, svtplay) så är ljudet alltid osynkat, jag har aldrig några problem med detta ifall jag ser film eller serie i någon av dessa tjänster eller andra tjänster.

Är lite störigt när kommentatorer skriker ”mål” innan pucken går in eller när det ringer till i stolpen innan skottet ens kommit fram

Något ni upplevt och vet vad det kan bero på?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jo så är det säkert, men jag spelar alla filmer från GOPRO utanför appen Foto men det tar bort hela grejen med att samla allt på ett ställe. Jag kan se alla filmer vi gjort med mobiltelefoner i appen men gopro filmerna vill den inte starta i den delade mappen. Skitsamma, var mer en nice to have än att orka bryta ner och brottas med

Bara en rättelse på mitt problem, det var inget problem utan det var photo appen som var tvungen att göra om Gopro filmerna innan dom kunde spelas, konstigt men allt funkade som det ska

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har funderingar på att köpa en shield.

En fråga, får man ut Dolby Digital med Viaplays app på en shield?

Är egentligen enda anledningen till att jag vill köpa en. Har en HTPC som jag hellre vill använda, men sedan Edge Browser gick över till Chrome så funkar inte Dolby Digital på en dator och Viaplay har ingen App för Windows som Netflix har.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag har märkt att när jag ser live events (cmore, Viaplay, svtplay) så är ljudet alltid osynkat, jag har aldrig några problem med detta ifall jag ser film eller serie i någon av dessa tjänster eller andra tjänster.

Är lite störigt när kommentatorer skriker ”mål” innan pucken går in eller när det ringer till i stolpen innan skottet ens kommit fram

Något ni upplevt och vet vad det kan bero på?

Jag får fördröjt ljud efter att ha använt apparna HBO Max eller Netflix. Det är som att dessa appar startar en ljud-fördröjning på enheten.

Jag sätter Shielden lite snabbt i sleep och startar upp den igen för att åtgärda felet. Det tar ett par sekunder men är inte så schysst att behöva göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Har funderingar på att köpa en shield.

En fråga, får man ut Dolby Digital med Viaplays app på en shield?

Får ut DD+2.0.

Såg nu att det står på hemsidan att de sänder 5.1.
Någon som lyckas få ut det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag får fördröjt ljud efter att ha använt apparna HBO Max eller Netflix. Det är som att dessa appar startar en ljud-fördröjning på enheten.

Jag sätter Shielden lite snabbt i sleep och startar upp den igen för att åtgärda felet. Det tar ett par sekunder men är inte så schysst att behöva göra

Hmm, får test detta!

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som använder SVT Play med tidigare version av AndroidTV-launchern (pre-GoogleTV) och som bara får gråa previews i launchern? Både i app-kanalen och Play Next på hemskärmen (launchern). Använder senaste SVT Play versionen och har provat ominstallera och rensa cache men fortfarande samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Är det någon annan som använder SVT Play med tidigare version av AndroidTV-launchern (pre-GoogleTV) och som bara får gråa previews i launchern? Både i app-kanalen och Play Next på hemskärmen (launchern). Använder senaste SVT Play versionen och har provat ominstallera och rensa cache men fortfarande samma problem.

Kan rekommendera installera retrospect i Kodi för SVT och TV4 play istället. Fungerar mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kan rekommendera installera retrospect i Kodi för SVT och TV4 play istället. Fungerar mycket bättre.

Tack, skumt nog så kom previewsen tillbaka strax efter jag postade såklart. Hade haft problemet i över en månad så ingen aning om vad som hände...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Får ut DD+2.0.

Såg nu att det står på hemsidan att de sänder 5.1.
Någon som lyckas få ut det?

Skrev en fråga till Viaplay om det ska funka med en Shield och Dolby Digital 5.1. Tar väl en vecka innan de svarar...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Skrev en fråga till Viaplay om det ska funka med en Shield och Dolby Digital 5.1. Tar väl en vecka innan de svarar...

Cmore och Viaplay verkar ha DD+2.0.
Netflix, Disney, Apple, HBO, Prime tror jag alla byter korrekt.

Permalänk
Medlem

hej,
Är det någon som vet varför vissa filer med DD Plus funkar att spela upp utan problem med Kodi men vissa inte?
Det blir små korta avbrott i ljudet med jämna mellanrum..

Jag tycker jag ser till att matcha video och skärmens framerate..

Jag kan bara inte förstår varför en del funkar och andra inte..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Har sökt som en tok men kan inte hitta någon info om 12/13 tänker komma till shield tv. Har Nvidia gjort några uttalande ?

Permalänk
Skrivet av Xenedras:

Har sökt som en tok men kan inte hitta någon info om 12/13 tänker komma till shield tv. Har Nvidia gjort några uttalande ?

12 kommer garanterat.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Om nu 12 kommer fungera bättre än 11...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Om nu 12 kommer fungera bättre än 11...

Min funkar. Saknar bara framerate switching.