Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Var köpte du kitet ifrån?

Ifrån phonelife

https://www.phonelife.se/smartwatch-tillbehor/samsung-klockor...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Var köpte du kitet ifrån?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Haha, jag råkade citera fel person

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Var köpte du kitet ifrån?

På Webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/294229-iFixit-Pro-Tech-T...

Men det att priset är höjt nu, jag betalade 659kr

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Var dags att uppgradera ljudet här hemma!

https://i.imgur.com/BkhtbtY.jpg

Slutresultat:

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av Ronnie60:

Ett tips är ju att kolla in en RedCat Gen8 eller 7. Mycket crawler för pengarna om man kan skippa tex 2 växlad låda etc. Elefun säljer dessutom sjukt mycket uppgraderingar till dom.

Fast en TRX4 är ju byggd på ett helt annat vis, Den håller om man bortser från elen.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI | Corsair H150i Elite | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL | Samsung 980 PRO 1TB M.2| Samsung 980 1TB M.2 | Gigabyte NVMe Gen3 SSD 1TB | Kingston A400 960GB 2.5" | EVGA GQ 850W | Corsair 5000D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Haha fy för fan, det var det hemskaste jag sett i mitt liv 😂

Haha japp men hon, hennes vänner, mina systrar och min mor älskar det!
#hondjur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Var dags att uppgradera ljudet här hemma!

https://i.imgur.com/BkhtbtY.jpg

Nice! 👌
Kör själv med Arc och Sub 3.0 med två SL bak, väldigt nöjd Sen har jag slängt in IKEA's symfonisk i husets alla rum, väldigt trevligt och kunna fylla huset med musik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Var dags att uppgradera ljudet här hemma!

https://i.imgur.com/BkhtbtY.jpg

Najs!
Jag har rätt nyligen köpt exakt samma och är otroligt nöjd trotts att jag gick från ett helt sjukt 5.1-system med en fet receiver från onkyo.

Det är skönt som fan att inte ha några sladdar synliga och ljudet är fan mäktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Najs!
Jag har rätt nyligen köpt exakt samma och är otroligt nöjd trotts att jag gick från ett helt sjukt 5.1-system med en fet receiver från onkyo.

Det är skönt som fan att inte ha några sladdar synliga och ljudet är fan mäktigt.

Håller helt med, hade aldrig haft hemmabio om det inte vore för trådlöst!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Nice! 👌
Kör själv med Arc och Sub 3.0 med två SL bak, väldigt nöjd Sen har jag slängt in IKEA's symfonisk i husets alla rum, väldigt trevligt och kunna fylla huset med musik!

Snyggt! Otroligt bra grejer

Skrivet av davitto:

Håller helt med, hade aldrig haft hemmabio om det inte vore för trådlöst!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Håller helt med, hade aldrig haft hemmabio om det inte vore för trådlöst!

Gäller bara att planera kabeldragningen
Hur fungerar SONOS med uppspelning av typ DTS/Dolby Digital osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaap:

Gäller bara att planera kabeldragningen
Hur fungerar SONOS med uppspelning av typ DTS/Dolby Digital osv?

Blir tufft då jag vägrar kablar/kabellister ö.h.t, måste vara cleant!

Jag känner umf med Dolby content, däremot är jag ingen expert!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Blir tufft då jag vägrar kablar/kabellister ö.h.t, måste vara cleant!

Jag känner umf med Dolby content, däremot är jag ingen expert!

Man drar ju rör i väggen såklart

Permalänk
Medlem

Inköp av tomlådor (ok hälften kan inofficiellt varit fyllda). Ska användas för att kunna stapla all skit på höjden. Räknar dock med att få köpa lika många till om allt ska få plats.

Lite besviken dock, jag beställde senaste modellen på lådorna men tycks fått med gammla system med. Passar gör det ju men färgen stämmer inte super, sedan så är I-boxx lådorna något fake som hävdar att det skulle vara bosch orginal så dom blir det nog att återlämna.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Man drar ju rör i väggen såklart

I en lägenhet med betongväggar? 🙅🏻‍♂️

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

I en lägenhet med betongväggar? 🙅🏻‍♂️

Det är ju det man har betongfräs till 😉, blir aningen dammigt men täcker man ordentligt och kör med damsugare är det rätt smidigt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Shaka till den lilla blå, the blue bomber, jump 'n shoot man.. Uniqlo feat. Capcom's egna, ロックマン aka Mega Man!

ps. onödigt nöjd med vad som ser ut som vilken olicenserad ripoff som helst

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Hur fint som helst!

Länk till de högtalare/ satelliter stands?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Hur fint som helst!

Länk till de högtalare/ satelliter stands?

Tackar!!

Det är Flexson Sonos One stands, finns säkert billiga på andra butiker:
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/hogtalare...

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

I en djungel av USB-laddare, USB-kablar och olika laddningsprotokoll bestämde jag mig för att själv ta reda på hur det verkligen ligger till. Detta genom att själv mäta och undersöka laddare och kablar.
Hjärtat i det hela är USB-metern FNB-48, en kompetent och tillförlitlig mätare som klarar samtliga moderna protokoll, så som PD 3.0, Samsung FC mm. Den klarar även av att mäta resistans i kablar och visa frekvenser, går även att koppla via BT till din smartphone.
Som ström-sänka använder jag ett 150W system från Aideepen.

Bilden nedan visar resistans i en Biltemakabel av typen USB-A - USB-C kabel. 0,29Ω (0,145Ω/m) är mycket för en kabel av den här typen. Det sorgliga är att resistansen i kablar är den viktigaste faktorn för kvalitén på kabeln. Resistans visar aldrig när du köper dem.
<Uppladdad bildlänk>

Nedan är stömsänkan i bruk. har kylfläns som aktiveras vid behov.

<Uppladdad bildlänk>

Här är hela system i en testkonfiguration.

<Uppladdad bildlänk>

Man kan testa laddare och kablar enkelt med detta system. Det går även att läsa av E-marker chip i kablar vilket är ett stort plus med.

Nice! Brukar titta på Big Clive när han tar fram sin USB-mätare för att kolla/paja olika USB-laddare/batterier han köpt från Kina/Poundland etc.

Men var lite försiktig med ditt "språkbruk"!
-Risken är att USB-konsortiet går bananas, hittar på en ny "meter", dvs. USB-metern, och de har redan krånglat till det in absurdum med USB 3.2 2x2, 1x2, etc. Det är en ren djungel!

Riktigt nice! Var köpte du den och vad kostade den? (Såg inte den infon i ditt inlägg, vill ha en själv!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Nice! Brukar titta på Big Clive när han tar fram sin USB-mätare för att kolla/paja olika USB-laddare/batterier han köpt från Kina/Poundland etc.

Men var lite försiktig med ditt "språkbruk"!
-Risken är att USB-konsortiet går bananas, hittar på en ny "meter", dvs. USB-metern, och de har redan krånglat till det in absurdum med USB 3.2 2x2, 1x2, etc. Det är en ren djungel!

Riktigt nice! Var köpte du den och vad kostade den? (Såg inte den infon i ditt inlägg, vill ha en själv!)

Härligt nörderi det här och samtidigt fruktansvärt roligt. FNB-48 finns att köpa på flera ställen, jag köpte BT-varianten från AliExpress för ca 500 sek med frakt. Strömsänkan på 150W hittar du här.

Min mentor är AllThingsOnePlace på Youtube. En riktigt nördig och teknisk kanal som testar kablar och USB-laddare med hjälp av fullständig mätning och grym teknisk analys. Här sågas Anker och andra märken om de inte lever upp till att ha power factor correction eller för hög idle power. Rekomenderas varmt.

Permalänk
Medlem

Är taggad på att lära mig fiska, har massa beten inköpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är taggad på att lära mig fiska, har massa beten inköpt!

<Uppladdad bildlänk>

Andra från vänster längst ned kommer bli ditt bästa drag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Andra från vänster längst ned kommer bli ditt bästa drag.

Om du menar det som är orange/gul/röd så har du rätt (det totalt fjärde från vänster)

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Andra från vänster längst ned kommer bli ditt bästa drag.

Skrivet av medbor:

Om du menar det som är orange/gul/röd så har du rätt (det totalt fjärde från vänster)

Jaså!? Vad roligt! Jag har aldrig använt ett skeddrag innan och det känns som att det har blivit "omodernt".

Men alla gamla lirare jag känner svär vid dom.

Permalänk
Medlem

Eggbox.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jaså!? Vad roligt! Jag har aldrig använt ett skeddrag innan och det känns som att det har blivit "omodernt".

Men alla gamla lirare jag känner svär vid dom.

Grön/gul/svart
Hade liknande drag och det var det jag drog upp flest gäddor på någonsin.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Musikälskare

Sista delen till uppgraderingen av datorn kom idag, CORSAIR 7000X

Nu behöver jag bara fixa en bänkskiva till kontoret innan allt ska byggas ihop

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Sista delen till uppgraderingen av datorn kom idag, CORSAIR 7000X

Nu behöver jag bara fixa en bänkskiva till kontoret innan allt ska byggas ihop

https://i.imgur.com/jqh7pkL.jpg

Det där blir ett ljust bygge:)
Bild på när det är klart <önskan>.

En annan sak.. på bilden ser lampan sned ut.. vilket på något konstigt sätt gjorde att jag satt med huvudet på sne ett tag

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.