Permalänk
Medlem

Jag hade höga förhoppningar på säsongen men, här är vi. RedBull har onekligen en fantastisk bil och förare. Fruktansvärt tråkigt att Ferrari har 0 koll och att Mercedes inte kunde bygga en vettig bil i år.

Hoppas 2023 blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipper:

Jag hade höga förhoppningar på säsongen men, här är vi.

Samtidigt har det ju varit enormt bra racing i många lopp i år. Så jag vetetusan om jag håller med. Har ju varit 10x bättre än säsongerna 2015-2020 tillsammans.

Men klart synd att det inte blir bra racing OCH titelfight som 2021. Man får hålla tillgodo med Indycar

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Hur tror ni att det blir, fellow F1-nerds...?

Kommer Audi köpa in sig i Sauber som det verkar, och vart lämnar det Porsche och Red Bull?
VW äger ju båda tillverkarna, och de kommer göra varsin motor(!).

the-race.com har en intressant video om det, och de verkar (i den) syfta på att Red Bull inte är så värst intresserade att spela andrafiol till Porsche, och de är ju redan en vinnande tillverkare som ger mycket PR och visas mycket i TV och på podium osv, vad tjänar de på att sälja hälften till Porsche?

Win-Lose för Porsche-Red Bull, och vad blir isåfall priset på halva Red Bull?
Kommer Porsche bli tvingade att nöja sig med ägarandel i Alfa Tauri, och kommer Honda tillbaka som "mer än en motortillverkare".

Hondachefen Koji Watanabe verkar tycka det:
...his personal opinion is that Honda needs to be in F1 in a more involved capacity if it returns.
“I don’t know exactly what kind of direction, but a new way of participation is necessary,” he said.
“Not only power unit supplier. Something else. But I don’t know [if as a] team or [something else].”
Källa

Där har ni uppsnacket klart för helgens race.
Må bäste gissare vinna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Kommer Audi köpa in sig i Sauber som det verkar

Ja, just det där är ju vad alla rykten säger iaf och jag har då inget bättre förslag. Att Alfa Romeo plötsligt lämnade Sauber skulle ju även kunna passa ihop med detta.
Har svårt att tro att Audi skulle gå in som enbart motortillverkare, iaf, så något i den där stilen är vad jag förväntar mig.

Skrivet av superpwnguin:

och vart lämnar det Porsche och Red Bull?

VW äger ju båda tillverkarna, och de kommer göra varsin motor(!).

Just det är kan ju inte vara någon oväntad utveckling för VW, det där är ju saker de själva bestämt inom den egna organisationen.

Man kan tycka att det är ett konstigt strategiskt val att jobba dubbelt sådär, men de verkar ju uppenbart tycka att det är okej/bra.
Det kan ju rent av vara smart beroende på hur de nu tänkt; Porsche får en flygande start tillsammans med Red Bull, Audi kanske behöver lite mer tid på sig när de gör något helt eget.
Och de undviker en massa internt politiskt käbbel som kan försvåra samarbetet som annars skulle krävas, på det här viset kan båda bara fokusera på sitt eget.

Dessutom finns ju möjligheten att i ett senare skede utvärdera och eventuellt byta det ena eller det andra. Om Audis F1-motor blir en succé kanske den t.o.m. kan vara intressant för PorscheBull.

Skrivet av superpwnguin:

the-race.com har en intressant video om det, och de verkar (i den) syfta på att Red Bull inte är så värst intresserade att spela andrafiol till Porsche, och de är ju redan en vinnande tillverkare som ger mycket PR och visas mycket i TV och på podium osv, vad tjänar de på att sälja hälften till Porsche?

Om inte annat *massor* av pengar?
Dessutom ett creddigt namn inom motorsport, men jag vet inte i vilken utsträckning de faktiskt behöver detta.

Skrivet av superpwnguin:

Win-Lose för Porsche-Red Bull, och vad blir isåfall priset på halva Red Bull?

Svinigt dyrt är väl vad alla förväntar sig. Men VW har ju pengar, så att det skulle vara dyrt utesluter ju på inget vis att det händer.

Skrivet av superpwnguin:

Kommer Porsche bli tvingade att nöja sig med ägarandel i Alfa Tauri

Jag skulle ju inte tro att det är intressant för Porsche, men vem vet.

Skrivet av superpwnguin:

och kommer Honda tillbaka som "mer än en motortillverkare".

Hondachefen Koji Watanabe verkar tycka det:
...his personal opinion is that Honda needs to be in F1 in a more involved capacity if it returns.
“I don’t know exactly what kind of direction, but a new way of participation is necessary,” he said.
“Not only power unit supplier. Something else. But I don’t know [if as a] team or [something else].”
Källa

Det underförstådda är då alltså att någon form av Honda-stall återuppstår. Vore kul om det blev verklighet.
Men som indikeras i citatet: en persons personliga åsikt är något helt annat än ett jättebolags beslut att göra något.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Samtidigt har det ju varit enormt bra racing i många lopp i år. Så jag vetetusan om jag håller med. Har ju varit 10x bättre än säsongerna 2015-2020 tillsammans.

Men klart synd att det inte blir bra racing OCH titelfight som 2021. Man får hålla tillgodo med Indycar

Titelfighten är viktigast för mig. Har överlag varit tråkig dominans av Mercedes men vi har åtminstone haft:

2016 Hamilton vs Rosberg in i det sista.
2017 Någorlunda bra säsong av Vettel och Ferrari.
2018 Riktigt bra säsong. Synd att Vettel och Ferrari inte klarade pressen

Bortskämd från fighten förra året men känns som ett fruktansvärt antiklimax efter hur bra säsongen startade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Kommer Audi köpa in sig i Sauber som det verkar, och vart lämnar det Porsche och Red Bull?
VW äger ju båda tillverkarna, och de kommer göra varsin motor(!).

Skrivet av evil penguin:

Ja, just det där är ju vad alla rykten säger iaf och jag har då inget bättre förslag. Att Alfa Romeo plötsligt lämnade Sauber skulle ju även kunna passa ihop med detta.

Frågan är också hur det kommer se ut i glappet mellan alfa och Audi? Blir väl två säsonger från att det inte längre är Alfa och innan Audi ge sig in i F1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Frågan är också hur det kommer se ut i glappet mellan alfa och Audi? Är Blir väl två säsonger från att det inte längre är Alfa och innan Audi ge sig in i F1.

Ja, det blir ju också en intressant fråga.
Får Sauber lösa det bäst de kan själva eller ingår det rentav en lösning på det i den förmodade Audi-dealen?
Det är väl iaf enbart en fråga om pengar, Alfa har väl inte någon större roll än så.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Piastri klar för McLaren källa

Då är det väl dags för dominobrickorna att börja falla snart 😁

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Piastri klar för McLaren källa

Då är det väl dags för dominobrickorna att börja falla snart 😁

Ja, den bekräftelsen är väl vad alla väntat på (som det framstått iaf). Vi får väl se om det rasslar till nu.

Och ja, det här blev ju inte så glatt för Alpine:
"In a communication issued by the FIA on Friday, it was confirmed the CRB had unanimously decided that Piastri’s agreement with McLaren was his only valid deal for next year after Alpine had intended to field him in a race seat next year." -- https://www.autosport.com/f1/news/mclaren-confirms-piastri-fo...

Jag kan på ett sätt förstå att Alpine tycker att det i någon mening är "orättvist" att Oscar går till ett annat stall efter att de ändå satsat mycket på att ta honom hit, men hur kan de plöja ned så mycket pengar i hans varande i F1 och i slutänden stå där utan att ha skrivit något (giltigt?) avtal om vart han ska ta vägen härnäst?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Ja, den bekräftelsen är väl vad alla väntat på (som det framstått iaf). Vi får väl se om det rasslar till nu.

Och ja, det här blev ju inte så glatt för Alpine:
"In a communication issued by the FIA on Friday, it was confirmed the CRB had unanimously decided that Piastri’s agreement with McLaren was his only valid deal for next year after Alpine had intended to field him in a race seat next year." -- https://www.autosport.com/f1/news/mclaren-confirms-piastri-fo...

Jag kan på ett sätt förstå att Alpine tycker att det i någon mening är "orättvist" att Oscar går till ett annat stall efter att de ändå satsat mycket på att ta honom hit, men hur kan de plöja ned så mycket pengar i hans varande i F1 och i slutänden stå där utan att ha skrivit något (giltigt?) avtal om vart han ska ta vägen härnäst?

Det känns lite som att nån hos Alpine sket i det blå skåpet när det gäller Piastris så kallade kontrakt. Många verkade ju tro att Alpine skulle få rätt men sen låta McLaren köpa ut hans kontrakt. Det här var nog inte utgången Alpine hoppade på 😁

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Frågan är också hur det kommer se ut i glappet mellan alfa och Audi? Blir väl två säsonger från att det inte längre är Alfa och innan Audi ge sig in i F1.

Skrivet av evil penguin:

Ja, det blir ju också en intressant fråga.
Får Sauber lösa det bäst de kan själva eller ingår det rentav en lösning på det i den förmodade Audi-dealen?
Det är väl iaf enbart en fråga om pengar, Alfa har väl inte någon större roll än så.

Jag tror att de kommer kalla sig Audi F1 redan från och med nästa säsong, och köra vidare med de motorer Sauber har kontrakt med. Ferrari i nuläget, och sen gå in med egen motor 2026.
Frågan är om de kanske "Badgar" motorerna som Audis egna redan från 2023?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jag tror att de kommer kalla sig Audi F1 redan från och med nästa säsong, och köra vidare med de motorer Sauber har kontrakt med. Ferrari i nuläget, och sen gå in med egen motor 2026.
Frågan är om de kanske "Badgar" motorerna som Audis egna redan från 2023?

Knappast nästa säsong eftersom avtalet med Alfa Romeo gäller även den. Blir från 2024 i sådana fall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Knappast nästa säsong eftersom avtalet med Alfa Romeo gäller även den. Blir från 2024 i sådana fall.

Halloj, säger absolut inte emot dig eller ens att du har fel, men jag hittar inget när jag googlar. Finns det någonstans att läsa?

Och där hittade jag, du har rätt:
Källa

Ordnade källa.
Permalänk
Medlem

Hehhhehhheee..................... Ferrari pitstop.

Sainz lyckades hålla sig rätt chill. 11/10

Permalänk
Medlem

Vilka tomtar det är hos ferrari , hade det funkar hos dom hade lec legat bra till i vn, menndom sumpar alttid det

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Sainz lyckades hålla sig rätt chill. 11/10

Uselt lopp från Sainz oavsett Ferraris misstag. Han lär få postrace straff också för omkörning under gulflagg.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Max är för jäkla stark mentalt tror jag. Det finns nog ingenting som får honom röd om kinderna.
Det är plattan i mattan varenda gång han är på banan, och han kombinerar det med en mycket stor förståelse för när han ska göra vad. Synd om VM ska avgöras på tillförlitlighet, (vilket iofs nästan alltid är en bidragande faktor...), men om Max fortsätter köra såhär kommer ingenting stoppa honom.

Citerar mig själv här från April......
Nu kommer han ta rekordet för flest segrar på en säsong också av bara farten.
Vilken förare.

Permalänk
Medlem

Lite synd för spänningen att Ver är i en liga för sig.

Imponerande kvicktänkt av Russell att ta beslutet att gå på soft mot slutet.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Russel kryper allt närmare första vinsten. Efter att ha varit efter HAM 5 lopp i rad är han nu åter före på banan, förra oräknat då HAM klantade sig en smula...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Russel kryper allt närmare första vinsten. Efter att ha varit efter HAM 5 lopp i rad är han nu åter före på banan, förra oräknat då HAM klantade sig en smula...

Russell skulle iof fått stryk det här racet med. Intressant ändå han är alltid trögstartad i säsongsstarten a men sen kommer han som en furie allt eftersom lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Russell skulle iof fått stryk det här racet med. Intressant ändå han är alltid trögstartad i säsongsstarten a men sen kommer han som en furie allt eftersom lol

Nu tog ju RUS ett eget beslut som gjorde att han lyckades knipa andraplatsen istället för att bli 4a. Kvicktänkt så sent i loppet, medans HAM överlät det åt teamet och blev blåst.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Nu tog ju RUS ett eget beslut som gjorde att han lyckades knipa andraplatsen istället för att bli 4a. Kvicktänkt så sent i loppet, medans HAM överlät det åt teamet och blev blåst.

Det är ju det klassiska det är ju tufft släppa en ledning. Men Russell hade inte farten så var tvungen vinna genom strategi

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Citerar mig själv här från April......
Nu kommer han ta rekordet för flest segrar på en säsong också av bara farten.
Vilken förare.

Du menar bilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Du menar bilen?

Nej, eller faktiskt jo. Han yrkade på soon to be two times Formula 1 champion Max Verstappen, som sitter bakom ratten på formelbil nummer 1. Fabrikatören (Red Bull) lär också knipa VM-mästerskapet, för sitt vinnande bygge.

Jao, helt enligt konceptet med F1.

Klicka för mer information

Det finns ingen anledning i år att vara pyr på Verstappens hitintills ganska så räta linje till överlägsen show. (närmaste utmanaren Perez är en klar tvåa i stallet) Ett buttert uttryck är att Ferrari golvat sig själv, gång på gång, med ... (betänketid) egna gärningar. Jao, och med vissa problem med tillförlitligheten maskinellt. Men kanske nästa år!!! Lol.

Visa mer
Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Du menar bilen?

Jag fattar att du trollar lite, bilen är ju naturligtvis allra viktigast - jag håller med.
Men han har ju tvålat dit Perez ganska ordentligt, gör inga misstag och är snabbast.
Svårslagen kombination, så var det ju även under Mercedes/Hamiltonåren, eller Red Bull/Vettel, eller Ferrari/Schumacher så det är ju inget nytt.

Permalänk
Medlem

Att jämföra antal segrar per säsong är inte helt lätt ändå. Från begynnelsen 1950 var det 7 tävlingar på ett år och det har successivt ökat. När Schumacher satte rekordet på 13 var det 18 tävlingar, när Vettel tangerade det var det 19 tävlingar. I år är det 22 så han har ju fler chanser att slå rekordet. Därför blir sådana rekord en aning missvisande.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Att jämföra antal segrar per säsong är inte helt lätt ändå. Från begynnelsen 1950 var det 7 tävlingar på ett år och det har successivt ökat. När Schumacher satte rekordet på 13 var det 18 tävlingar, när Vettel tangerade det var det 19 tävlingar. I år är det 22 så han har ju fler chanser att slå rekordet. Därför blir sådana rekord en aning missvisande.

Sant, men man kan ändå inte göra mer än att vinna de race man kan.
Och det blir i gengäld svårare att hålla hög vinstprocent, så rekorden förändras med reglerna och tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Att jämföra antal segrar per säsong är inte helt lätt ändå. Från begynnelsen 1950 var det 7 tävlingar på ett år och det har successivt ökat. När Schumacher satte rekordet på 13 var det 18 tävlingar, när Vettel tangerade det var det 19 tävlingar. I år är det 22 så han har ju fler chanser att slå rekordet. Därför blir sådana rekord en aning missvisande.

Skrivet av superpwnguin:

Sant, men man kan ändå inte göra mer än att vinna de race man kan.
Och det blir i gengäld svårare att hålla hög vinstprocent, så rekorden förändras med reglerna och tiden.

Verstappen är en enorm talang under sin era, i nutid. Liksom Schumi med flera när dessa briljerade under sina stora år. Hamilton har också ett gott fäste som regent och talang under en lång era. Egentligen, fast man suddar ut några mästerskap i närmaste tid, så har han varit en tillräknelig stor talang sedan första året i McLaren 2007.

Hamilton håller en väldigt jämn och hög form, som ger goda resultat. Alonso med sina två mästerskap i landet för längesedan, har dock en annan typ av morot i respekt (för mig). Oavsett hur ruttet skithus han åker i, så lyckas han släpa fram denna till ganska oväntade höjder. Meme-lonso har sitt lilla fäste på en. Fast åren efter 2006 inte genererade honom fler värdiga mästerskap.

Ett problem kan jag tycka är att t ex Mercedes valde rent politisk att pudla då Rosberg försvann. Man valde Bottas före en högst erkänd och driven ung(!?) personlighet. Någon som kunde utmana Hamilton i Mercedes, lik hur Hamilton tog sin an Alonso under sitt första år i F1. Det är synd att man orkestrerade på sätt och vis Hamiltons på senare år (från 2017) framgångar, i en relativt så överlägsen bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Att jämföra antal segrar per säsong är inte helt lätt ändå. Från begynnelsen 1950 var det 7 tävlingar på ett år och det har successivt ökat. När Schumacher satte rekordet på 13 var det 18 tävlingar, när Vettel tangerade det var det 19 tävlingar. I år är det 22 så han har ju fler chanser att slå rekordet. Därför blir sådana rekord en aning missvisande.

Skönt att man kan kolla procentuella vinster på en säsong. VER ligger med sitt snitt just nu delad 5:a så får vi se om det sjunker, stiger eller om han kan ligga kvar på snittet.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_driver_reco...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Funderar på det här med Porsches eventuella intåg i F1.

Porsche planerar börsnotering också iår och det för mig känns lite scary om de skulle ge sig in i delägandeskap med Redbull.
Biltillverkare inom motorsport är redan kända för att plötsligt lämna, men om också en stor mängd nya aktieägare kommer in i bilden så kan de också vara väldigt trendkänsliga. Med för många biltillverkare som äger team kan det bli som för rallycross vm när reglerna ändrades och biltillverkarna inte drog åt samma håll. Plötsligt stod alla utan några fabriksbilar, startfältet krympte och alla fick köra på tidigare års bilar.

Tycker det vore klart trevligare om nya tillverkare tog med sig egna bilar och inte köpa upp iaf välmående team. Köpa upp team som annars inte skulle klara sig är en annan sak däremot. Men ingen ville ju rädda Caterham, Marussia och HRT till exempel. Knappt någon som ville rädda Williams och Sauber.

Än värre om för många kommer från samma region/land eller gemensam ägare. Då kan det bli total katastrof en företagsledning vill något annat på något bilföretag.