7th gen eller nyare i3/i5 + moderkort + RAM

Permalänk
Medlem

7th gen eller nyare i3/i5 + moderkort + RAM

Intresserad av att köpa i3 8th gen eller nyare alternativt en i5 7th gen eller nyare med tillhörande moderkort (DDR4 RAM är en bonus). Skriv gärna vad ni har och vilket pris ni tänkt er så kan vi diskutera vidare om jag tycker det låter intressant!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en i3-7300 4GHz om det är av intresse.

Klarar cs go, dota och liknande spel utan problem.

300pix+frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Har en i3-7300 4GHz om det är av intresse.

Klarar cs go, dota och liknande spel utan problem.

300pix+frakt

Jag glömde skriva det i annonsen men egentligen så går i3's från just sjunde generationen bort eftersom dom bara har 2 kärnor. Tackar så mycket för erbjudandet dock!

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en i5 7600k (deliddad), Asus Z270H Gaming K1 (2st PCIe x16 som kan köras som x8/x8) samt 16GB 3000MHz DDR4 från Corsair. Den samlar bara damm just nu. 1500:- + frakt

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Hej!
Jag har en i5 7600k (deliddad), Asus Z270H Gaming K1 (2st PCIe x16 som kan köras som x8/x8) samt 16GB 3000MHz DDR4 från Corsair. Den samlar bara damm just nu. 1500:- + frakt

Avvaktar tillsvidare men absolut intressant!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av tudz:

Intresserad av att köpa i3 8th gen eller nyare alternativt en i5 7th gen eller nyare med tillhörande moderkort (DDR4 RAM är en bonus). Skriv gärna vad ni har och vilket pris ni tänkt er så kan vi diskutera vidare om jag tycker det låter intressant!

Läs hela annonsen här

Har Z490 + 10400f över kommer eventuellt ha ett b360 + 8700k över om en kompis vill uppgradera (inväntar svar)

Vet inte vad som kan vara rimligt? 1500?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Har Z490 + 10400f över kommer eventuellt ha ett b360 + 8700k över om en kompis vill uppgradera (inväntar svar)

Vet inte vad som kan vara rimligt? 1500?

Efter att jag kompletterat med RAM så känns det som den totala summan blir lite mer än vad jag hade hoppats behöva spendera på denna uppgraderingen (ca 1500kr för cpu+moderkort+ram), men annars så låt 8700k intressant. 10400f går tyvärr bort eftersom den saknar grafikkrets.

Permalänk
Medlem

Har ett kit med 2x8gb corsair vengeance ddr4 ram stickor (osäker på mhz, 2400-3000 antar jag), jag kan sälja, ge ett rimligt bud på dom så kan vi se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Har ett kit med 2x8gb corsair vengeance ddr4 ram stickor (osäker på mhz, 2400-3000 antar jag), jag kan sälja, ge ett rimligt bud på dom så kan vi se

kollade och dom är på 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Har ett kit med 2x8gb corsair vengeance ddr4 ram stickor (osäker på mhz, 2400-3000 antar jag), jag kan sälja, ge ett rimligt bud på dom så kan vi se

Om jag får tag på cpu+moderkort så hör jag av mig med ett bud!

Permalänk
Medlem

i5 7600K Asus z270H gaming K1 2X8 2666mhz BLS8G4D26FSBK8FD 1500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Hej!
Jag har en i5 7600k (deliddad), Asus Z270H Gaming K1 (2st PCIe x16 som kan köras som x8/x8) samt 16GB 3000MHz DDR4 från Corsair. Den samlar bara damm just nu. 1500:- + frakt

Sorry men måste ta åter detta. Hade redan erbjudit det till en annan köpare tidigare som jag trodde inte var intresserad, men som nu har hört av sig.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk

Hej!

Har lite gamla delar över sedan jag plockade isär min förra dator,

Intel i5 2500k, 3,30GHz, 6MB Cache LGA1155 (sitter kvar på moderkortet)
- Oklockad, har även kvar oanvänd originalfläkt som följde med CPUn i originallåda. Originalfläkten har kvar sin förmonterade originalpasta som suttit där på sedan 2011, inte rört den alls.

Asus P8Z68-V Pro LGA1155 (ganska säker på att det är /GEN3, men att det inte står på lådan då uppgraderingen var så pass ny vid tillfället när jag köpte moderkortet, smått osäker här då det var längde sedan)
- Tillbehör: I/O sköld, drivrutinskiva, manual, samt SLI-brygga tror jag det är, ingen expert dock! Inga andra tillbehör, men har kanske kvar i andra lådor - ifall något originaltillbehör är viktigt för dig?

Corsair 2x4GB XMS3 DDR3 (plockade av dem från moderkortet och lade i originallådan)
- Oklockade, CMX8GX3M2A1600C9, har kvar originalförpackning.

Har kvar originallådorna till alla tre. Köpte dessa delar 2011 tror jag och dem satt i datorn fram till december 2020 då jag uppgraderade och plockade ur dessa delar. Obs! CPU och RAM har suttit på moderkortet hela tiden (plockade dock av RAM nyligen), sedan jag plockade ur dem ur datorn dec2020 och lade dem då i antistatpåse och sedan i moderkortslådan. Torkade rent ovanpå CPUn med endast en torr, fin, mjuk servett när jag plockade isär datorn december 2020, ingen expert på sådan rengöring dock.

750kr + frakt, vad sägs?

Osäker på hur jag ska packa komponenter dock, kan behöva råd med detta ifall det låter intressant. Hoppas det låter intressant! Kan skicka bilder vid intresse.

Mvh
Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushroomcar:

Hej!

Har lite gamla delar över sedan jag plockade isär min förra dator,

Intel i5 2500k, 3,30GHz, 6MB Cache LGA1155 (sitter kvar på moderkortet)
- Oklockad, har även kvar oanvänd originalfläkt som följde med CPUn i originallåda. Originalfläkten har kvar sin förmonterade originalpasta som suttit där på sedan 2011, inte rört den alls.

Asus P8Z68-V Pro LGA1155 (ganska säker på att det är /GEN3, men att det inte står på lådan då uppgraderingen var så pass ny vid tillfället när jag köpte moderkortet, smått osäker här då det var längde sedan)
- Tillbehör: I/O sköld, drivrutinskiva, manual, samt SLI-brygga tror jag det är, ingen expert dock! Inga andra tillbehör, men har kanske kvar i andra lådor - ifall något originaltillbehör är viktigt för dig?

Corsair 2x4GB XMS3 DDR3 (plockade av dem från moderkortet och lade i originallådan)
- Oklockade, CMX8GX3M2A1600C9, har kvar originalförpackning.

Har kvar originallådorna till alla tre. Köpte dessa delar 2011 tror jag och dem satt i datorn fram till december 2020 då jag uppgraderade och plockade ur dessa delar. Obs! CPU och RAM har suttit på moderkortet hela tiden (plockade dock av RAM nyligen), sedan jag plockade ur dem ur datorn dec2020 och lade dem då i antistatpåse och sedan i moderkortslådan. Torkade rent ovanpå CPUn med endast en torr, fin, mjuk servett när jag plockade isär datorn december 2020, ingen expert på sådan rengöring dock.

750kr + frakt, vad sägs?

Osäker på hur jag ska packa komponenter dock, kan behöva råd med detta ifall det låter intressant. Hoppas det låter intressant! Kan skicka bilder vid intresse.

Mvh
Martin

Tackar så mycket för ebjudandet, men som titeln påpekar så söker jag bara efter processorer från sjunde generationens i5 eller nyare (dvs 7600k eller nyare).

Mvh