Paramount lanserar egen strömningstjänst

Permalänk

Paramount lanserar egen strömningstjänst

Enligt SVT kommer Paramount att lansera sin egen strömningstjänst i början av nästa år.

Jag har inte sett några prisuppgifter, men det blir sannolikt ungefär detsamma som konkurrenterna.

Citat:

Paramount lanserar sin strömningstjänst i början av 2021. Redan 2017 startades Paramount+
som kabel-tv-tjänst i Sverige, men nu startar tjänsten i form av en app.

Paramount+ kommer att innehålla över 6000 serieavsnitt och filmer från bland andra CBS,
Paramount Network, Showtime och MTV. Man planerar även att visa egenproducerat originalinnehåll.

https://www.svt.se/kultur/ny-stromningstjanst-for-film-och-tv...

Movieine listar några av de nya serierna vi kommer att kunna se på Paramount.

Citat:

Nylanseringen innebär att man under 2021 dubblar innehållet och gör fler än 6000 avsnitt och filmer tillgängliga för prenumeranter i Norden. Till Paramount+ kommer även exklusiva premiärer från SHOWTIME, som nya dramaserien "First Ladies" med Viola Davis i rollen som Michelle Obama.

Efterlängtade premiären av "Halo" släpps också exklusivt på Paramount+, likaså "American Rust" och CBS All Access-innehåll som "Guilty Party" och "The Harper House".

Nästa år kommer också en mängd nytt originalinnehåll från Paramount+. Bland annat den nya dramaserien "Lioness" som produceras av Jill Wagner. Spiondramat som skapats av Taylor Sheridan ("Yellowstone") baseras på ett verkligt CIA-program där den unga Marine rekryteras för att bli vän med dottern till en terrorist för att bryta upp organisationen inifrån.

https://www.moviezine.se/nyheter/paramount-plus-tar-upp-kampe...

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Det är väl bara CBS All Access med nytt namn som jag förstått det.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Någon med koll på när de "öppnar"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Någon med koll på när de "öppnar"?

Paramount + är inkluderat med Comhem Play.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Paramount + är inkluderat med Comhem Play.

Ok. Så inget för oss icke ComHemare?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ok. Så inget för oss icke ComHemare?

Man behöver inte ha Comhem.
Comhem Play är som Netflix-tjänst.

Permalänk
Medlem

@Treant Glömde tacka i förra!

Skrivet av Lorault:

Man behöver inte ha Comhem.
Comhem Play är som Netflix-tjänst.

Ok Tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet sida som listar vad Paramount streamar?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Amazon prime om du köper till paramount plus +99:- utöver kostnaden för prime

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Amazon prime om du köper till paramount plus +99:- utöver kostnaden för prime

Tack för svar men nu är jag för dum att fatta!

Undrade om det finns någon sida som listar vad Paramount + streamar så jag kan kolla in deras utbud innan jag eventuellt signar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Undrade om det finns någon sida som listar vad Paramount + streamar så jag kan kolla in deras utbud innan jag eventuellt signar.

tyvärr inte men de har 7dagar testa på gratis. Jag testade men deras tjänst är under all kritik inte mycket i deras bibliotek och deras webbsida känns så efter med jämfört med Netflix, HBOMax, Disney+, Viaplay, Prime och CMore.

Jag testade Paramount+ för Netflix tappade/sålt rättigheter till Star Trek Discovery till dem. Men priset som tjänsten är nu så nej tack jag får kolla på serien via andra tjänster istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

tyvärr inte men de har 7dagar testa på gratis. Jag testade men deras tjänst är under all kritik inte mycket i deras bibliotek och deras webbsida känns så efter med jämfört med Netflix, HBOMax, Disney+, Viaplay, Prime och CMore.

Jag testade Paramount+ för Netflix tappade/sålt rättigheter till Star Trek Discovery till dem. Men priset som tjänsten är nu så nej tack jag får kolla på serien via andra tjänster istället.

Just precis ST: Discovery jag vill se. Visste inte att den finns på andra tjänster ens.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Just precis ST: Discovery jag vill se. Visste inte att den finns på andra tjänster ens.

discovery var väl bara på netflix eller om de va prime från början.

jag väntar till hela säsongen släppts tänkte jag och sen göra en ny 7 dagar trial att se dem på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Bra med mer konkurrens! Det finns mycket som behöver förbättras som utbud och kvalite och fler aktörer som får slåss om om kunder leder till bättre tjänster. Sedan går även priserna ner vilket märks, att folk i sverige ej ser detta beror på att våra politiker har fixat så vår krona är dåligt värt emot dollarn/euro, som gör att tjänsterna kostar mer i vår valuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hur bra/träffsäker denna källa är har jag ingen aning om, men den tycks lista en sabla massa i alla fall:
Paramount Plus Innehåll

Men tydligen kommer inte Paramount+ att existera utan bli SkyShowtime 2022:
"Att ViacomCBS och Comcast Corporation slår sina påsar samman innebär att SkyShowtime kommer kunna ha nya och äldre titlar från SHOWTIME, Nickelodeon, Paramount Pictures, Paramount+ Originals, Sky Studios, NBCUniversal, Universal Pictures och Peacock"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Fan vad nice - ytterligare en! När jag växte upp var det ettan o tvåan o mkt senare fyran. Nu ska man ha 10+ streamingtjänster för att se det man önskar.... + att man är tvångsbeskattad för att SVT ska producera "en laddning tunnor med skit"

TUR att jag i stort sett bara läser böcker o kodar!

Permalänk
Skrivet av Tea42BBS:

Fan vad nice - ytterligare en! När jag växte upp var det ettan o tvåan o mkt senare fyran. Nu ska man ha 10+ streamingtjänster för att se det man önskar.... + att man är tvångsbeskattad för att SVT ska producera "en laddning tunnor med skit"

TUR att jag i stort sett bara läser böcker o kodar!

Jag är också uppväxt på denna tid. Även när jag blev äldre så var det en klassfråga om att ha tillgång till kanalutbud, då man inte kunde få in vissa kanaler utan att flytta till andra bostäder.
Nu idag så visst är det en klassfråga, men vi går emot att det enda man behöver göra är at skaffa ett abonnemang. Och gör man det en månad på ett ställe så kan man se igenom det man vill.

Permalänk

Paramount+ ingår med comhem play, går även att se lite av deras utbud.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Skrivet av Rouge of Darkness:

discovery var väl bara på netflix eller om de va prime från början.

jag väntar till hela säsongen släppts tänkte jag och sen göra en ny 7 dagar trial att se dem på.

Netflix hade rättigheterna från första början men efter säsong 3 så tappa de allt till Paramount.

Jag vet inte varför så vill man se säsong 1-3 och säsong 4 som kommer nya avsnitt varje vecka så är det Paramount+ som gäller .

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Hade inte ens märkt detta, sökte precis på Star Trek Discovery på Netflix, surt, borta. Blir att ta en månad på Comhem Play när hela säsong 4 finns att se.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Finns oxå på telenor stream

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Tyvärr så kräver de flesta tjänsterna att man registrerar ett konto för att kunna se vad de har att erbjuda.

Helt sjukt kan man tycka. Som att behöva betala inträde till affärerna. 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kan tipsa om https://vodd.se/ - fantastiskt användbar sida gjord av en jobbarkompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Tyvärr så kräver de flesta tjänsterna att man registrerar ett konto för att kunna se vad de har att erbjuda.

Helt sjukt kan man tycka. Som att behöva betala inträde till affärerna. 😋

Ja. Rejält irriterande.

Skrivet av Henke:

Kan tipsa om https://vodd.se/ - fantastiskt användbar sida gjord av en jobbarkompis!

Tack. Ska kolla!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skaffat P+ via Telia nyss. Kan man logga in med Telias inlogg i P+appen? Telia säger att "du kan använda Telia Play appen". Jag gillar inte den alls........

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och nu ska Paramount+ stängas ner och ersättas av SkyShowtime... fick just följande meddelande:

Citat:

Den 20 oktober kommer Paramount+ i ditt land att avveckla till förmån för SkyShowtime - en ny streamingservice som vi tar fram tillsammans med vår partner Comcast, med en ny kombinerad katalog av serier & filmer.

Efter 20 september kommer prenumerationer inte längre att förnyas och du kommer inte ha tillgång till Paramount+. Till exempel, om din nästa förnyelse infaller 27/9 har du inte längre åtkomst från och med det datumet. Den 20 oktober 2022 kommer Paramount+ att stängas ner i ditt land.

Som en del av transformeringen från Paramount+ till SkyShowtime kommer vi att föra över din kontoinformation till SkyShowtime. Om du inte vill att din data förs över fyll i det här formuläret för 15 september. Om du inte gör detta innan 15 september kommer din kontoinformation för Paramount+ att föras över till SkyShowtime.

Paramount+-kunder som startade sin prenumeration via paramountplus.com eller via Paramount+ iOS- eller Android-appen blir inte automatiskt SkyShowtime-kunder utan måste fullfölja processen direkt via SkyShowtime för att få tillgång till innehållet. För att lära dig mer om SkyShowtime och hur du tar del av dina favoriter, klicka här.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11