Airpods Pro 2 får bättre brusreducering och spatialt ljud

Permalänk
Melding Plague

Airpods Pro 2 får bättre brusreducering och spatialt ljud

Efterträdaren till 2019 års Airpods Pro är här och bestyckas med ny systemkrets, förbättrad batteritid och funktioner för att bli lättare att hitta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu har ju Apple lagat allt man störde sig på i nuvarande Airpods pro, bara att lägga beställning när man kan då

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm, finns inte spatial audio till vanliga Pro redan? Är säker på att jag har den funktionen redan..
Edit: Jo, finns redan till AirPods Pro, AirPods Max, AirPods Gen 3 och Beats Fit Pro.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Nu har ju Apple lagat allt man störde sig på i nuvarande Airpods pro, bara att lägga beställning när man kan då

Det är synd att man inte propert kan testa sådana saker innan köp. Gick från Android till iOS rätt nyligen, så även från Sonys WF1000XM4 till AirPods Pro (för jag tappade bort de förstnämnda ><). Smart-delen av Applelurarna är way ahead, men ANC, ljud och batteri kändes tre generationer bakom. Jag är inte helt säker på att Apple hinner ifatt på en generation.

Permalänk
Medlem

Har haft mina AirPods pro i nån vecka nu, förvånad över hur dåliga dom är på det mesta sett till priset. Nu har jag aldrig ägt ett par in ear med NC förut, så dom kanske är skitbra för att vara just in ear.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har haft mina AirPods pro i nån vecka nu, förvånad över hur dåliga dom är på det mesta sett till priset. Nu har jag aldrig ägt ett par in ear med NC förut, så dom kanske är skitbra för att vara just in ear.

Dem är nog dem bästa på marknaden sätt till NC, men dem har inte så bra passiv isolering.

Detta gör att Sony Wf-1000xm4 har betydligt bättre NC och nog bäst av alla. (PÅ NC)

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Skrivet av issue:

Har haft mina AirPods pro i nån vecka nu, förvånad över hur dåliga dom är på det mesta sett till priset. Nu har jag aldrig ägt ett par in ear med NC förut, så dom kanske är skitbra för att vara just in ear.

japp, väldigt över hypade. tycker att apple brukar ha det väldigt bra produkter som slår konkurrenterna men har testat båda de vanliga Airpods och pro, batterin är kass och ljudet är meh

Permalänk
Discokungen

Så... Ska de någonsin lägga till vettigt stöd för Android så man får någon bra ljudkvalitet och inställningar överhuvudtaget? Nu har väl andra kommit ikapp rätt bra sedan de första Pro släpptes men jag önskar att mina hade funkat bättre till Android!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Hmm, finns inte spatial audio till vanliga Pro redan? Är säker på att jag har den funktionen redan..
Edit: Jo, finns redan till AirPods Pro, AirPods Max, AirPods Gen 3 och Beats Fit Pro.

Jo, spatialt ljud har funnits ett tag. Det som är nytt är att man kan anpassa det till varje person genom att den analyserar örats form.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Jo, spatialt ljud har funnits ett tag. Det som är nytt är att man kan anpassa det till varje person genom att den analyserar örats form.

Precis detta har jag gjort med nuvarande också. Använde främre kameran som skannade prut höger till vänster, påminde om när man skulle fixa FaceID första gången.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av madz9007:

Det är synd att man inte propert kan testa sådana saker innan köp.

Beställer du från Apples hemsida så kan du reklamera dem inom 14 dagar. Vet att det fungerar, för jag gjorde det med AirPods Gen 3

Nackdelen är att Apples hemsida brukar vara det dyraste stället att handla ifrån

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Precis detta har jag gjort med nuvarande också. Använde främre kameran som skannade prut höger till vänster, påminde om när man skulle fixa FaceID första gången.

Ingen funktion som finns med första generationens Airpods Pro vad jag sett? Var hittar du detta?

Däremot finns det ett test för att se om öronpropparna man valt har bra passform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rågren:

Ingen funktion som finns med första generationens Airpods Pro vad jag sett? Var hittar du detta?

Däremot finns det ett test för att se om öronpropparna man valt har bra passform.

Det kommer i iOS 16 den 12/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Det kommer i iOS 16 den 12/9.

Ah OK, det är en OS-funktion som de marknadsför som en Airpods-funktion. De gjorde det rätt mycket för telefoner och klockor.

Den scanningen funkar säkert inte på min gamla lur heller.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Funkar dessa bra om man normalt har problem med in-ear lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Funkar dessa bra om man normalt har problem med in-ear lurar?

Jag som använder airpods pro dagligen kan säga att designen är bygd bra. Ibland kan jag somna med dem i, de är väldigt lätta. Läskigt för att det känns att dem kan ramla av närsomhelst.

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Beställer du från Apples hemsida så kan du reklamera dem inom 14 dagar. Vet att det fungerar, för jag gjorde det med AirPods Gen 3

Nackdelen är att Apples hemsida brukar vara det dyraste stället att handla ifrån

Nu är de dock typ lika dyra på vanliga hemsidor som netonnet etc.

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem

Har haft Jabra 75T Elite i ca 2 år nu och är riktigt sugen på att uppgradera till Airpods Pro 2022, mkt som följd av noice cancelling och mic-kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Det kommer i iOS 16 den 12/9.

Även för första generationens Airpods Pro?

Permalänk
Medlem

Mina Airpods Pro är mitt bästa köp i modern tid, näst efter min OLED-tv. Det finns säkert andra liknande lurar som funkar more or less lika bra, men jag kommer köpa dessa dag 1.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Beställer du från Apples hemsida så kan du reklamera dem inom 14 dagar. Vet att det fungerar, för jag gjorde det med AirPods Gen 3

Nackdelen är att Apples hemsida brukar vara det dyraste stället att handla ifrån

Du blandar inte ihop reklamation och öppet köp? Distansköplagen gäller oavsett om du köpt från Apple eller NetonNet, till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rågren:

Även för första generationens Airpods Pro?

Vet inte, det enda Apple spec:at som det är detta:

Kräver kompatibel hårdvara och mjukvara. Fungerar med kompatibelt innehåll i appar som stöds. Allt innehåll är inte tillgängligt i Dolby Atmos. För att skapa en personlig profil för rumsligt ljud krävs en iPhone med TrueDepth-kamera. Profilen synkas mellan alla Apple-enheter med de senaste versionerna av operativsystemen: iOS, iPadOS (kommer senare i höst), macOS (kommer senare i höst) och tvOS.

Det verkar komma till AirPods 3rd gen och AirPods Max så jag skulle tro att AirPods Pro 1st gen oxå får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Vet inte, det enda Apple spec:at som det är detta:

Kräver kompatibel hårdvara och mjukvara. Fungerar med kompatibelt innehåll i appar som stöds. Allt innehåll är inte tillgängligt i Dolby Atmos. För att skapa en personlig profil för rumsligt ljud krävs en iPhone med TrueDepth-kamera. Profilen synkas mellan alla Apple-enheter med de senaste versionerna av operativsystemen: iOS, iPadOS (kommer senare i höst), macOS (kommer senare i höst) och tvOS.

Inlägget jag svarade på tolkade jag som att personen menade att funktionen att anpassa Spatial Audio för dig personligen redan finns för första generationens Airpods Pro. Detta är alltså inte fallet vad jag kan förstå. Så förstår inte riktigt vad du menar när du säger att "det" kommer i iOS 16?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rågren:

Inlägget jag svarade på tolkade jag som att personen menade att funktionen att anpassa Spatial Audio för dig personligen redan finns för första generationens Airpods Pro. Detta är alltså inte fallet vad jag kan förstå. Så förstår inte riktigt vad du menar när du säger att "det" kommer i iOS 16?

Apple presenterad det som en nyhet för AirPods Pro gen 2 medans i själva verket ligger det i iOS 16 och kommer till AirPods gen 3 samt AirPods Max oxå och de kör H1 chip:et så det det skulle inte förvåna mig om det inte kommer till AirPods Pro gen 1.

Permalänk
Medlem

Jag hade förträngt den svaga kronan, var ganska taggad på dessa men nu orkar jag nog vänta på lite rea 😄

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samnils22:

Jag som använder airpods pro dagligen kan säga att designen är bygd bra. Ibland kan jag somna med dem i, de är väldigt lätta. Läskigt för att det känns att dem kan ramla av närsomhelst.

Du får inte problem med öronen när du har dem i hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Du får inte problem med öronen när du har dem i hela tiden?

Du får nog vara mer specifik vad du upplever för problem

Permalänk
Medlem

Gillar mina AirPods pro, men skulle någon lansera en uppdatering av gamla Nokia BH-610 Essence. Så skulle det bli köp direkt..
det jag saknar med alla bluetooth hörlurar är active noise cancelling för mikrofonen när pratar ett samtal.

Finns det några som har vettig noise cancelling på mikrofonen ens?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Finns det några som har vettig noise cancelling på mikrofonen ens?

Ja om du ringer med messenger, whatsapp eller discord så har du det med ios iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Du får nog vara mer specifik vad du upplever för problem

Jag får irriterade hörselgångar och vaxproppar.