Airpods Pro 2 får bättre brusreducering och spatialt ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ja om du ringer med messenger, whatsapp eller discord så har du det med ios iallafall.

Jo, på telefoner funkar det bra både iOS och android. Men har inte hittat några vettiga BH hörlurar som fixar det, någorlunda bra ens

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag får irriterade hörselgångar och vaxproppar.

Ptja detta är ju säkert väldigt individuellt.

Men airpods pro har ju detta system
”Inside of the AirPods Pro, there's a new vent system aimed at equalizing pressure, which Apple says minimizes the discomfort common with other in-ear designs for a better fit and a more comfortable wearing experience.”

Jag tycker det funkar bra. Med tidigare in ear hörlurar så upplevde jag ett otrevligt tryck i öronkanalen. Det upplever jag inte med mina pro

Men om det löser just ditt problem är ju svårt att sia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Jo, på telefoner funkar det bra både iOS och android. Men har inte hittat några vettiga BH hörlurar som fixar det, någorlunda bra ens

Förstår inte vad du eftersöker?

Röstisolering fungerar bra med mina airpods pro.

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iphb54d5dee2/ios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Gillar mina AirPods pro, men skulle någon lansera en uppdatering av gamla Nokia BH-610 Essence. Så skulle det bli köp direkt..
det jag saknar med alla bluetooth hörlurar är active noise cancelling för mikrofonen när pratar ett samtal.

Finns det några som har vettig noise cancelling på mikrofonen ens?

Ja! Sennheiser Momentum 3 TWS har I min uppfattning dom bästa mikrofonerna i in-ears just nu och en stor del av det är just att dom applicerar sin brusreducering på just samtal vilket ofta glöms bort eller görs på fel sätt. Även Beoplay EX från Bang Olufsen har bra mikrofoner men deras brusreducering är lite hit or miss, dom låter dock roligare i ljudet...

Sonys in-ears har bäst brusreducering i helhet men deras mikrofoner är tyvärr ett skämt, och då äger jag ändå både WF1000XM4 och WH1000XM3 samt har recenserat WH1000XM5 åt ett relativt stort skandinaviskt teknikföretag.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ptja detta är ju säkert väldigt individuellt.

Men airpods pro har ju detta system
”Inside of the AirPods Pro, there's a new vent system aimed at equalizing pressure, which Apple says minimizes the discomfort common with other in-ear designs for a better fit and a more comfortable wearing experience.”

Jag tycker det funkar bra. Med tidigare in ear hörlurar så upplevde jag ett otrevligt tryck i öronkanalen. Det upplever jag inte med mina pro

Men om det löser just ditt problem är ju svårt att sia

Ett tips till de som inte vill köpa nya lurar är att lägga andra armen bakom huvudet och dra örat uppåt-bakåt när man trycker i öronproppen. Då sitter den bättre (för mig i alla fall) och jag får inget övertryck. Det gör också att man kan köra med lite mindre plugg och ändå få den att sitta bra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Jag får irriterade hörselgångar och vaxproppar.

Då skall du inte ha in ears
Det är det enda och enklaste lösning. Jag själv har mycket problem med det som sitter inne i öronen. För min del är det over ear eller beställa formgjuten. Ett par formgjuten kostar fläsk om det skall vara något bra.
Vet att airpods är populärt. De är mest framtagen utiftån design. Har man ljud som prioritet så se på annat. Den stora massan ser det inte på samma sätt som oss som vill ha bra ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ptja detta är ju säkert väldigt individuellt.

Men airpods pro har ju detta system
”Inside of the AirPods Pro, there's a new vent system aimed at equalizing pressure, which Apple says minimizes the discomfort common with other in-ear designs for a better fit and a more comfortable wearing experience.”

Jag tycker det funkar bra. Med tidigare in ear hörlurar så upplevde jag ett otrevligt tryck i öronkanalen. Det upplever jag inte med mina pro

Men om det löser just ditt problem är ju svårt att sia

Det är just vad jag tänker på som får mig att snegla åt AirPods Pro. Tänker att det kanske finns andra som upplever samma problem med in-ear lurar som jag och har testat Apples variant.

Just att det inte blir samma tryck i örat tror jag kan vara riktigt bra.

Skrivet av Buddaz112:

Då skall du inte ha in ears
Det är det enda och enklaste lösning. Jag själv har mycket problem med det som sitter inne i öronen. För min del är det over ear eller beställa formgjuten. Ett par formgjuten kostar fläsk om det skall vara något bra.
Vet att airpods är populärt. De är mest framtagen utiftån design. Har man ljud som prioritet så se på annat. Den stora massan ser det inte på samma sätt som oss som vill ha bra ljud.

Jag vet inte hur formgjutna lurar skulle hjälpa mer än att de håller sig på plats bättre.
Apple har ju satsat mycket på tekniken i sina lurar och deras gamla standardlurar var rätt bra för vad de var. Nu vet jag inte hur AirPods är men att det skulle vara en ren designprodukt tror jag inte på.

Permalänk
Medlem

Dessa har jag väntat länge på, kommer ligga på låset imorn och beställa direkt för att ersätta de AirPods Pro jag har.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se om dom lyckats fixa mikrofonen nu eller om det fortfarande låter som man sitter i en kakburk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Du blandar inte ihop reklamation och öppet köp? Distansköplagen gäller oavsett om du köpt från Apple eller NetonNet, till exempel.

🤷🏻‍♂️
Det går att skicka tillbaka dem inom 14 dagar i alla fall.

Tror inte de stora kedjorna tillåter det när det gäller in-ear? Att de hävdar hygienartikel?

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Det är just vad jag tänker på som får mig att snegla åt AirPods Pro. Tänker att det kanske finns andra som upplever samma problem med in-ear lurar som jag och har testat Apples variant.

Just att det inte blir samma tryck i örat tror jag kan vara riktigt bra.

Jag vet inte hur formgjutna lurar skulle hjälpa mer än att de håller sig på plats bättre.
Apple har ju satsat mycket på tekniken i sina lurar och deras gamla standardlurar var rätt bra för vad de var. Nu vet jag inte hur AirPods är men att det skulle vara en ren designprodukt tror jag inte på.

Själva toppen formas så de inte går ända in i hörselgången samtidigt som det passar ditt öra. Sett att vissa erbjuder den lösningen. De ploppar som ofta följer med när man köper in ears . De sätter sig fel och ofta obekväma. Om du googlar lite så kanske du förstår vart jag vill komma fram till.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda dem på 2 lurar. Har 2 iPhone, för jobb och privat. Har aldrig använt AirPods förut, me. Det lockar mycket då det skall vara enkelt att para och flytta mellan klocka, Mac och telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GBGTias:

Någon som vet om man kan använda dem på 2 lurar. Har 2 iPhone, för jobb och privat. Har aldrig använt AirPods förut, me. Det lockar mycket då det skall vara enkelt att para och flytta mellan klocka, Mac och telefon.

Är de inloggade med samma appleid så är det automagiskt.

Permalänk
Medlem

iOS 16 släppt och öronscanning för personanpassat rumsligt ljud fungerar fint på AirPods Pro gen 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Dessa har jag väntat länge på, kommer ligga på låset imorn och beställa direkt för att ersätta de AirPods Pro jag har.

Varför? Genuint nyfiken, då jag velar mellan pro gen1 och pro gen2. Spara 1000kr, för lite sämre chip och sämre batteritid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Varför? Genuint nyfiken, då jag velar mellan pro gen1 och pro gen2. Spara 1000kr, för lite sämre chip och sämre batteritid?

Gått lång tid sedan de gamla kom, vill ha bättre ANC och bättre ljud rent allmänt. Också väldigt välkommet att den kan hålla sig ansluten till flera enheter samtidigt så man slipper hoppandet mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Varför? Genuint nyfiken, då jag velar mellan pro gen1 och pro gen2. Spara 1000kr, för lite sämre chip och sämre batteritid?

År 2022 låter Airpods Pro 1 väääldigt dåligt för priset, och batteritiden är typ 2/3 till 1/2 av samtliga konkurrenter i prisklassen.

Permalänk
Medlem

Jag köpte dessa idag och har lyssnat på dem i 4 timmar i sträck och olika musik-genrer. Det första som slog en var hur mycket bättre ljud det är i dessa än förra generationen. Nu kommer basen till sin rätt också. Jag vågar inte gå så långt att de är i paritet med Airpods Max, men inte långt ifrån.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Noctua u12A. Corsair Vengeance 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Fractal Design Torrent Compact. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

https://xn--teknikjttensverige-rtb.se/airpods-pro-2/

Kan detta stämma??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

https://xn--teknikjttensverige-rtb.se/airpods-pro-2/

Kan detta stämma??

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

https://xn--teknikjttensverige-rtb.se/airpods-pro-2/

Kan detta stämma??

Skulle de sälja ut dem för ett par tusen under riktpriset? Tvivlar på det.

Känns onekligen som ett fall för det klassiska "låter det för bra för att sant så är det troligen det"
Det enda som är sant där är nog att det är bra ljud på gen 2. Våldsamt mycket bättre än första generationen kan jag konstatera.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Noctua u12A. Corsair Vengeance 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Fractal Design Torrent Compact. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Skulle de sälja ut dem för ett par tusen under riktpriset? Tvivlar på det.

Känns onekligen som ett fall för det klassiska "låter det för bra för att sant så är det troligen det"
Det enda som är sant där är nog att det är bra ljud på gen 2. Våldsamt mycket bättre än första generationen kan jag konstatera.

Det gamla ordspråket borde uppdateras, med en mer global ekonomi och informationsspridning, krympandet av lager och fokus på "on demand" leveranser är det nya mer korrekta ordspråket: "Låter det för bra för att vara sant så är det det inte sant"