Permalänk
Avstängd

Hunden en speciell livräddare

Tittade på Discovery om en hund på ett äldreboende, som kände när någon snart skulle dö och då satte sig bredvid sängen. Han är ett stort stöd och ger mycket glädje på äldreboendet, fantastiskt att hunden känner när någon är på väg att snart dö och sätter sig bredvid sängen för att skänka glädje. Här är några exempel på hunden den speciella livräddaren:

Citat:

Resultatet visar att hundterapi kan bidra till att främja olika symtom hos personer med demens som vårdas på äldreboende, samt öka deras värdighet och välbefinnande.

https://esh.diva-portal.org/smash/get/diva2:1581864/FULLTEXT0...

Citat:

En sällskapshund på ett äldreboende sprider inte bara glädje och värme. Genom att klappa en hund utsöndras oxytocin av den taktila beröringen. Den mjuka rörelsen i att klappa hundens päls bidrar också till upprätthållandet av muskulär motorik. Hunden bidrar alltså med både mental och fysisk hälsa..

https://terapihundar.se/nyheter/

Citat:

Angel the Dog Saves Boy From Cougar
Austin Forman, an 11-year-old boy, was playing in his yard when a cougar suddenly charged him from out of nowhere. Before he could react, his dog leaped in front of him to ward off the wild animal. The 18-month-old Golden Retriever courageously fought the much larger cougar so that the boy could get to safety.

Citat:

Dog Saves Woman From Choking
Debbie Parkhurst was shocked when she began choking on an apple. Before she could register what to do to save herself, her dog, Toby, jumped onto her chest and dislodged the apple.

Citat:

Dog Rescues Family From Carbon Monoxide Poisoning
Stacie Pitts was annoyed at first when Miley, the family dog, kept waking her up. She tried to go back to sleep and get Miley to quiet down. However, Miley kept waking her, and Stacie eventually realized that something was terribly wrong. Stacie soon woke her entire family, and they all found that they each felt strangely sick with nausea and headaches. After going to the hospital, the family discovered that Miley saved their lives from carbon monoxide poisoning.

https://dogs.lovetoknow.com/wiki/Incredible_Stories_of_Dogs_S...
Har ni någon liknande upplevelse, berätta gärna. Hunden har ett kort liv men ger så mycket glädje och hjälp.

Permalänk
Medlem

Har ingen berättelse egentligen, men ville kommentera... Jag fullkomligt älskar djur, och håller dem högre än människan. De lever som med ett med naturen som människor borde göra. Det som griper mig mest är när djur räddar andra djur. Som detta:
https://www.youtube.com/watch?v=nohJ7AJSFBQ

Jag har haft katt i hela mitt liv och något jag märkt är att de verkar känna om sin husse inte mår bra. De har varit mer tillgivna om jag varit sjuk eller mått dåligt på andra vis.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Jag vill varmt rekommendera boken "Sjukhuskatten Oscar: En vanlig katt med en ovanlig gåva". Det är en sann historia och påminner mycket om TS inlägg

https://www.bokus.com/bok/9789187301629/sjukhuskatten-oscar-e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Har ingen berättelse egentligen, men ville kommentera... Jag fullkomligt älskar djur, och håller dem högre än människan. De lever som med ett med naturen som människor borde göra. Det som griper mig mest är när djur räddar andra djur. Som detta:
https://www.youtube.com/watch?v=nohJ7AJSFBQ

Jag har haft katt i hela mitt liv och något jag märkt är att de verkar känna om sin husse inte mår bra. De har varit mer tillgivna om jag varit sjuk eller mått dåligt på andra vis.

Katter älskar värme.
Är du sjuk och har feber så kommer katten till dig just för att du är varmare och skönare. Ren egoism )

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Katter älskar värme.
Är du sjuk och har feber så kommer katten till dig just för att du är varmare och skönare. Ren egoism )

Absolut så Fast jag har dåligt psyke och katten verkar känna av det också. Fast vem vet...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Savage_Gray:

Katter älskar värme.
Är du sjuk och har feber så kommer katten till dig just för att du är varmare och skönare. Ren egoism )

Det märks att du aldrig haft en katt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Savage_Gray:

Katter älskar värme.
Är du sjuk och har feber så kommer katten till dig just för att du är varmare och skönare. Ren egoism )

Nej, inte bara. Jag har haft katter som sover bredvid tangentbordet och de får ingen kroppsvärme från mig då. Katter har ofta ett oförtjänt rykte om att vara väldigt individualistiska men det stämmer absolut inte. Mycket beror på vår egen beteende.

(20+ år av erfarenhet..)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nej, inte bara. Jag har haft katter som sover bredvid tangentbordet och de får ingen kroppsvärme från mig då. Katter har ofta ett oförtjänt rykte om att vara väldigt individualistiska men det stämmer absolut inte. Mycket beror på vår egen beteende.

(20+ år av erfarenhet..)

Tangentbordet är vid skärmen, och skärmar har en tendens att stråla värme.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Savage_Gray:

Tangentbordet är vid skärmen, och skärmar har en tendens att stråla värme.

Inte en laptop. Och inte nära skärmen.
Katter är socialare om folk och övriga djur kan bete sig.

https://www.washingtonpost.com/science/2019/01/16/if-you-thin...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR