Nytt och gammalt när Iphone 14-serien gör debut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

För en mobiltelefon?

Med dagens svaga krona skulle jag svara mellan 18-20000:-

Jag skulle aldrig någonsin ge samma pengar för ett grafikkort t.ex. där kanske max 5-6000:- för ett RTX 3070 just på grund av att det bara kan användas till en sak - grafik.

Jag tycker att folk tar mycket för givet när det kommer till exempelvis mobiltelefoner. Dom är ju teknikens schweiziska arméknivar. Tar man det som metafor så tycker jag att Huawei, Xiaomi är billiga kopior, Asus och Sony är wannabe’s, Samsung som ett multiverktyg från Bosch (alltså pålitligt men utan stil) och Apple som schweizisk armekniv pga alla egenskaper från byggkvalitet till design till materialval.
Pratar om toppmodeller nu.

Jag tycker inte det är fel om någon har Huawei, chinghinfeng, Xiaomi, Asus, Sony mfl mfl så länge den personen är nöjd. Den personen får gärna sitta där med jante i högsta hugg eller vad man nu föredrar och sådär för det rör inte mig riktigt i sådana här frågor.

Du kan använda radio, bluetooth, sätesvärmare och stuff i en Dacia, detsamma kan du i en Audi A6 avant bara det att du får större motor, säkrare bil, snyggare bil, aktiv kaross för bättre kurvtagning bättre bil i många avseenden, bättre garantier på funktionalitet. Därmed så anser jag utöver att 20k är helt okej för en smartphone så är 600k inte jättemycket för en bil heller. Ser du sen till inbytesvärdet på en iphone 13 PRO max med Apple care - liksom att du får bättre inbytesvärde på en Audi A6 när det är dags för att de är kvalitativa och mer andrahandsvänliga än t.ex en Dacia.

Skrev detta på telefonen så du får ursäkta men jag har inte läsglasögonen på mig

En Schweizisk armékniv är ganska klumpig och tämligen värdelös att använda annat än i absoluta nödfall... vem använder en sådan istället för ordentliga saker? Har själv ägt några olika modeller genom åren.

Eftersom jag är Audiägare själv sedan långt tillbaka så vet jag att du får betala väldigt mycket mer för att få så lite extra.

Konstigt att man får mer i andrahand för en dyrare bil? Är väl självklart. Men hur mycket mer har man förlorat i värdeminskning?

Lite idiotiska jämförelser där tycker jag. Försök inte rättfärdiga det löjliga priset på Apples produkter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Hur står sig kameran i 13 pro kontra vanlig 14? Teoretiskt då antar jag. Jag ska få ny telefon i jobbet och ska försöka få till en 14 pro, men om det faller ner på 14 funderar jag på om en 13 pro är ett bättre val om man prioriterar kameran.

Oavsett så är det ju ett lyft från en 11.

Skrivet av Clasito:

Vill minnas att 14 fick 13 Pro main kameran rakt av men kan ha hört fel igår. Oavsett är de nog extremt lika. Du mister väl egentligen bara telefoto kameran.

13 Pro är nog mer komplett som kamerasystem så det känns som ett bättre val.

13 Pro betydligt bättre => 14 har bara två kameror och UW är samma modul från iPhone 11. Du har dessutom samma chipp i 14 som 13 Pro, förutom att 13 pro också har bättre skärm.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Måste vara jobbigt att få jobb sms och mail på ens privata telefon. Jag skulle ha kräkts

Får aldrig jobb-sms utanför mina arbetstider eller på semestern. Mail kollar jag inte i telefonen då jag inte har lagt in min jobb-mail i den. Så för min del så är det lugna puckar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Höll med dig först tills jag insåg hur snygga features de använde den till, och snabbt som f gick det också.

Den där flärpen störde jag mig på i början. Apple envisas med att ha den kvar och gör en ganska hatad flärp cool och kanske, jag säger kanske accepterad. Men nu har den ju liksom en funktion också och är inte BARA i vägen.

De hade väl kunnat göra samma animationer med en ’vanlig’ liten flärp där den satt i kanten på skärmen som förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

<Uppladdad bildlänk>

Den bilden postades av Eve Jobs, Steves dotter

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11192103/amp/Steve-J...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Sjukt jobbigt klippt, måste det kännas som man ser på en actionfilm när någon pratar nu för tiden? Känner mig gammal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Sjukt jobbigt klippt, måste det kännas som man ser på en actionfilm när någon pratar nu för tiden? Känner mig gammal

Ja, han klagar själv i en video att producera sådant är för krävande. Men han brukar vara ett av de bättre på att sammanställa ändå så tycker det är värt att kika in ibland.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ja, han klagar själv i en video att producera sådant är för krävande. Men han brukar vara ett av de bättre på att sammanställa ändå så tycker det är värt att kika in ibland.

Det görs väl för att locka yngre och människor från andra medier än youtube, tyckte främst att de flygande texterna var jobbiga att se, men också tempot. Sakerna han sa kändes relevanta, men klarade inte ens halva klippet, då blir det ganska bortkastat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Ok. Motorola släpper Edge 30 Ultra med 200MP IsoCell, 144Hz, 125w laddning och SD 8 Gen 1
Startpris €900

Senaste Motorola-mobilen jag hade var en Motorola Flare. Om inget oförutsett händer så kommer det även att bli den sista Motorola-mobilen jag äger.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Senaste Motorola-mobilen jag hade var en Motorola Flare. Om inget oförutsett händer så kommer det även att bli den sista Motorola-mobilen jag äger.

Mest bara att visa att det kommer mycket nytt på Android sidan. Att Apple hänger efter på vissa fronter. Som sagt folk får köpa Apple. Haft själv en gång i tiden. Idag kör jag Android. Så mycket enklare. Kan inte leva utan Firefox på mobilen. Vet att Firefox finns till Ios. Det är inte samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Mest bara att visa att det kommer mycket nytt på Android sidan. Att Apple hänger efter på vissa fronter. Som sagt folk får köpa Apple. Haft själv en gång i tiden. Idag kör jag Android. Så mycket enklare. Kan inte leva utan Firefox på mobilen. Vet att Firefox finns till Ios. Det är inte samma.

Helt enig med det du skriver. Min känsla är att det snarare är personlig preferens som är avgörande idag än strikt tekniska fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Mest bara att visa att det kommer mycket nytt på Android sidan. Att Apple hänger efter på vissa fronter. Som sagt folk får köpa Apple. Haft själv en gång i tiden. Idag kör jag Android. Så mycket enklare. Kan inte leva utan Firefox på mobilen. Vet att Firefox finns till Ios. Det är inte samma.

Känns som att du inte hänger med längre

Inget ont menat, men bara de tre senaste åren har det hänt extremt mycket hos Apple och deras ekosystem. Shortcuts (läs IFTTT) är min favorit där!

Visst är iOS begränsat till WebKit när det browsers, men samtidigt så är Safari väldigt kraftfullt i iOS tack vare alla Extensions och Content Blockers. Hade inte velat köra en dag utan AdGuard exempelvis. Tycker faktiskt Firefox på Android bleknar i jämförelse.

Kör däremot inte något större antal tillägg i webbläsaren, utan vill bara ha något motsvarande uBlock Origin och Privacy Badger på mobilen. Det fixar Safari på iOS genom bland annat AdGuard, men på Android har jag aldrig lyckas bli vän med uBlock eller liknande. Känns ofta väldigt begränsade jfm Desktop-versionerna.

Permalänk
Avstängd

Hur är office-produkter på iOS? Är det bökigt att klicka runt mellan olika fält vid redigering? Och exportera till PDF?

Är landscape-mode samma som vertikalt läge, fast på bredden, eller blir det lite mer som desktop upplevelse?

Och filhanterare, finns det?

Kan man koppla telefonen till en riktig skärm genom lightning kontakten och få 1440p+ upplösning? Har den något stöd då som anpassar för den större ytan med relativt mindre text och ikoner?
Kan man isåfall även ansluta bluetooth mus och vanligt, dator, bt tangentbord?

Det går fortfarande att föra över musik fysiskt från datorn, väl?

Finns det några bittorrent eller soulseek appar?

Permalänk
Musikälskare

Innovativt med den där "ön" längst upp, blev imponerad!

Tror det kommer bli perfekt att skippa den här versionen (sitter på 13 pro) sen köper man nästa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av walkir:

Känns som att du inte hänger med längre

Inget ont menat, men bara de tre senaste åren har det hänt extremt mycket hos Apple och deras ekosystem. Shortcuts (läs IFTTT) är min favorit där!

Visst är iOS begränsat till WebKit när det browsers, men samtidigt så är Safari väldigt kraftfullt i iOS tack vare alla Extensions och Content Blockers. Hade inte velat köra en dag utan AdGuard exempelvis. Tycker faktiskt Firefox på Android bleknar i jämförelse.

Kör däremot inte något större antal tillägg i webbläsaren, utan vill bara ha något motsvarande uBlock Origin och Privacy Badger på mobilen. Det fixar Safari på iOS genom bland annat AdGuard, men på Android har jag aldrig lyckas bli vän med uBlock eller liknande. Känns ofta väldigt begränsade jfm Desktop-versionerna.

Mycket OT nu.
Firefox på Ios mot Android är två helt olika webbläsare.
Eftersom de var tvungna att ändra i koden så den kör inte deras senaste motor fullt ut. Det är fulhack för att kunna kringgå Applestore regelverk. På Android så finns alla Firefox versioner. Jag kör aldrig vanlig utan är på minst beta version. Firefox har mycket inbyggt som stoppar. Adblock idag på foxen är mest bara som extra pålägg. Det är ofta spamlistorna du vill åt.
I Firefox om man gillar knåpa så går det fortfarande. Bara att de har ändrat dess ekosystem.
Jag vet att webkit är open source det är helt annorlunda mot hur Mozilla är uppbyggt. Det är mer kraftfullt än vad du tror.
Problematiken ligger inte där utan det att man har gjort sådan stor sak utav vi är bäst. De andra är dåliga. Det är inte hela sanningen. Bara ta nya telefonen som kommer ut nu. Viss de hadde velat visa vi är bäst. Varför då inte erbjuda en telefon med bättre kamera än vad de nu kunde komma fram med. Eller sagt åt Samsung Display vi vill ha en skärm som är bättre än allt annat som finns och så vidare. Istället får kunden bara en produkt som är för dyr än vad det egentligen är värt.

Permalänk
Medlem

Någon som beställde en 14 nu när de öppnat upp?

Permalänk
Skrivet av Buddaz112:

Mycket OT nu.
Firefox på Ios mot Android är två helt olika webbläsare.
Eftersom de var tvungna att ändra i koden så den kör inte deras senaste motor fullt ut. Det är fulhack för att kunna kringgå Applestore regelverk. På Android så finns alla Firefox versioner. Jag kör aldrig vanlig utan är på minst beta version. Firefox har mycket inbyggt som stoppar. Adblock idag på foxen är mest bara som extra pålägg. Det är ofta spamlistorna du vill åt.
I Firefox om man gillar knåpa så går det fortfarande. Bara att de har ändrat dess ekosystem.
Jag vet att webkit är open source det är helt annorlunda mot hur Mozilla är uppbyggt. Det är mer kraftfullt än vad du tror.
Problematiken ligger inte där utan det att man har gjort sådan stor sak utav vi är bäst. De andra är dåliga. Det är inte hela sanningen. Bara ta nya telefonen som kommer ut nu. Viss de hadde velat visa vi är bäst. Varför då inte erbjuda en telefon med bättre kamera än vad de nu kunde komma fram med. Eller sagt åt Samsung Display vi vill ha en skärm som är bättre än allt annat som finns och så vidare. Istället får kunden bara en produkt som är för dyr än vad det egentligen är värt.

Jag undrar alltid vad folk tycker en sån här telefon är värd?
Om folk är villig att spendera dom pengarna på en telefon så är väl telefonen värd det?
Hade ingen betalat dom priserna för den så hade den väl inte kostat så mycket?

Kollade på Elgiganten nu och en S22 ultra med 512gb lagring kostar drygt 17000, den telefonen släpptes i Februari, motsvarande iPhone 14 PRO Max med 512gb lagring kostar 21000kr. Det är 4000kr upp i pris, sätter man det i perspektiv så kan jag inte påstå att jag tycker att dom är ”för dyr” för alla har dom priserna idag.
Sedan Att telefoner i överlag är dyr idag, vet inte om jag köper det argumentet. När första biltelefonerna kom så kostade dom allt mellan 20 och 30 tusen och då var det på 80-90 talet typ. Idag kan vi betala under 3000 för en portabel dator. Har man inte råd med en telefon för 20000kr idag, ja då är inte den telefonen för dig helt enkelt, köp en billigare.

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Någon som beställde en 14 nu när de öppnat upp?

Jag var lte seg på beställningsknappen då jag satt i möte. När jag sedan skulle beställa så var leveranstiden 3-4 veckor. Jag kommer att avvakta lite nu tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Jag undrar alltid vad folk tycker en sån här telefon är värd?
Om folk är villig att spendera dom pengarna på en telefon så är väl telefonen värd det?
Hade ingen betalat dom priserna för den så hade den väl inte kostat så mycket?

Kollade på Elgiganten nu och en S22 ultra med 512gb lagring kostar drygt 17000, den telefonen släpptes i Februari, motsvarande iPhone 14 PRO Max med 512gb lagring kostar 21000kr. Det är 4000kr upp i pris, sätter man det i perspektiv så kan jag inte påstå att jag tycker att dom är ”för dyr” för alla har dom priserna idag.
Sedan Att telefoner i överlag är dyr idag, vet inte om jag köper det argumentet. När första biltelefonerna kom så kostade dom allt mellan 20 och 30 tusen och då var det på 80-90 talet typ. Idag kan vi betala under 3000 för en portabel dator. Har man inte råd med en telefon för 20000kr idag, ja då är inte den telefonen för dig helt enkelt, köp en billigare.

man ska ej stirra sig blint på vad vissa butiker säljer för, man kunde nyligen köpa S22 Ultra 1TB för under 9k via Samsung (Benify) något en nyare iPhone aldrig hamnar i pris efter ett par månader.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag var lte seg på beställningsknappen då jag satt i möte. När jag sedan skulle beställa så var leveranstiden 3-4 veckor. Jag kommer att avvakta lite nu tror jag.

Ja de hade rätt stora problem kring 14 också, först kom man inte in på sidan förens efter några minuter, sen var det svårt att få igenom beställningen. Men jag och frun lyckades i var fall få varsin Pro Max och jag beställde de nya AirPods Pro också. Lite roligt att mina beställningar inte syns på beställningssidan trots att jag fått mailbekräftelse medans fruns gör det när hon beställde efter mig.

Stod mellan att köra en Fold 4 eller 14 Pro Max men det har varit rätt skönt att slippa ha den stora Folden i fickan senaste året så fortsätter med vanlig mobil istället.

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

man ska ej stirra sig blint på vad vissa butiker säljer för, man kunde nyligen köpa S22 Ultra 1TB för under 9k via Samsung (Benify) något en nyare iPhone aldrig hamnar i pris efter ett par månader.

Nä såklart inte, men det priset folk stirrar sig blind på nu är ju launchpriset. Vill man så kan man köpa en ny 11 idag också via andra butiker för en billig peng, eller köpa en begagnad alternativt refurbished som är bättre för miljön och plånboken.
Det jag menar är att man ska inte klaga på ett pris på en produkt som tydligen inte är riktat mot dig, inte då det finns alternativ. Det hade varit skillnad om du hade varit tvungen att ha en IPhone 14 PRO Max och dom inte sålde någon annan modell. Men nu säljer dom fortfarande 13 och SE i Sverige, med rabatt.

Jag är ingen Apple fanboy på det viset, dom gör mycket bra och mycket skit, men tycker inte priset med ”features” är direkt ett av dom. Dom har ju helt klart en marknad som tycker deras produkter är tillräckligt bra för att betala för dom.

Stavfel
Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

En Schweizisk armékniv är ganska klumpig och tämligen värdelös att använda annat än i absoluta nödfall... vem använder en sådan istället för ordentliga saker? Har själv ägt några olika modeller genom åren.

Eftersom jag är Audiägare själv sedan långt tillbaka så vet jag att du får betala väldigt mycket mer för att få så lite extra.

Konstigt att man får mer i andrahand för en dyrare bil? Är väl självklart. Men hur mycket mer har man förlorat i värdeminskning?

Lite idiotiska jämförelser där tycker jag. Försök inte rättfärdiga det löjliga priset på Apples produkter.

Käkat taggtråd eller? Du betalar inte alls mycket för en fullutrustad Audi och det är då rart inte lite du får. Har du en A1 från 2010 kan jag förstå vad du menar.

Du tar alldeles för mycket för givet tolkar jag det som även här.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Kaine_Uro:

En Schweizisk armékniv är ganska klumpig och tämligen värdelös att använda annat än i absoluta nödfall... vem använder en sådan istället för ordentliga saker? Har själv ägt några olika modeller genom åren.

Instämmer helt. Jag själv har några liknande dyra knivar för de är coola. (jag samlar enbart på denna lilla typ) Men de suger på att använda till något vettigt som du skrev.

När det gäller iPhone så om iPhone 14 hade haft usb c, 10x optisk zoom, selfi-kamera under displayen så hade jag hållit med vissa att telefonen utstrålar en premium-känsla som är värt att betala för. Just nu så känns det för mig som en bristfällig produkt, exakt samma känsla har jag av de dyra androidmobilerna, där såklart sämre cpu& gpu än iPhone är en faktor.

Men som det mesta finns det inget perfekt. Har man gott om pengar så kan man köpa en ny iPhone vartannat år för 17 000kr och kassera den gamla(datasäkerhet). Jag själv använder ett billigare alternativ med en mobil för runt 6000kr som jag byter vartannat år. Självklart hade jag varit mer nöjd med iPhonealternativet.
Men min lösning kostar 3000kr/år, iPhone alternativet 8500kr/år.

Permalänk
Medlem

Har beställt en 14 Pro, då det är dags att pensionera min 4 år gamla X. Lång väntan bara, dryg månad.......

Personligen skulle jag aldrig byta bort Apples ekosystem, som fungerat felfritt och gjort livet lättare i bra många år nu.
Hårdvarumässigt är det bara touch-ID som jag saknar och vill inte köpa en gammal SE för att få det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja det blev en 14 Pro i deep purple (eller derp purpur som min 11 autocorrectar till) till slut. Den trillar nog igenom byråkratin på måndag och sen är det bara att se hur länge dom extra dagarna gör för leveranstiden. Vet inte heller hur stor leverans vår ÅF förväntas får.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Käkat taggtråd eller? Du betalar inte alls mycket för en fullutrustad Audi och det är då rart inte lite du får. Har du en A1 från 2010 kan jag förstå vad du menar.

Du tar alldeles för mycket för givet tolkar jag det som även här.

En Audi A6 har ett utgångspris på ca en halv miljon, ska du ha den fullutrustad så får man lägga till några hundra tusen. Nej det är ju inte mycket pengar.

Men man ser ju på andrahandsvärdet vilken smäll första köparen får ta.

Permalänk
Medlem

Jahopp, fick bli en 14 pro till frun (i födelsedagspresent) och en 14 pro max till mig. 37 400 kr totalt. Jomantackar. Men vi säljer våra gamla 12:or och får tillbaka en okej slant. Räknar med ca 12000 kr från försäljningen. Så då är vi nere på 25400 kr och det får det vara värt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Trevligt med nysläpp. Har man råd och vill ha säger jag köp. Har själv en OnePlus 8 Pro och är helnöjd. Tror dock att nästa telefon blir en google pixel då kinesmärken verkar överge mjukvarusupport även om det står att telefonen ska få ditten och datten OS-uppgraderingar.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M