2,5" External hårddisk kabel.

Permalänk

2,5" External hårddisk kabel.

Vad kallas denna större kontakt modell?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Mini USB ser det ut som. Dvs lite större än micro-usb som var vanligt att ladda telefoner med innan usb C blev standard

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite suddig bild, men det ser ut som mini-USB, som ej bör förväxlas med den något mindre micro-USB, som är mycket vanligare.

Kolla in
https://en.m.wikipedia.org/wiki/USB_hardware#Connectors
Fler bilder längre ner på den sidan.

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Medlem

Dålig bild så det är svårt att säga säkert, men jag håller nog med om att det ser ut som en mini-USB A kontakt.

Permalänk
Rekordmedlem

https://sv.wikipedia.org/wiki/USB

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra, det är Mini-USB. Jag känner igen den från GPS i bilen, där var den vanligt förekommande. Vet inte hur det är numera iofs. Kan inte komma på någon annan stans jag sett den kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Stämmer bra, det är Mini-USB. Jag känner igen den från GPS i bilen, där var den vanligt förekommande. Vet inte hur det är numera iofs. Kan inte komma på någon annan stans jag sett den kontakten.

Äldre mobiltelefoner, digitalkameror och massa annat. Kontakten var värdelös, så jag är glad att den är borta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Äldre mobiltelefoner, digitalkameror och massa annat. Kontakten var värdelös, så jag är glad att den är borta.

Kameror ja, men någon mobiltelefon med det har jag nog aldrig haft. Det fanns säkert, men före micro så var det vanligt med egna laddkontakter och dito datavarianter, typ Siemens egen eller Nokia PopPort (och deras runda laddkontakt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Kameror ja, men någon mobiltelefon med det har jag nog aldrig haft. Det fanns säkert, men före micro så var det vanligt med egna laddkontakter och dito datavarianter, typ Siemens egen eller Nokia PopPort (och deras runda laddkontakt).

När smartphones började komma så hade vad jag kan minnas nästan alla mini-USB runt 2008/2009 innan de gick över till micro-USB.
Exempelvis min gamla Xperia X1 det https://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x1-2246.php

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Laddar mina PS3 handkontroller med en sån där kabel

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT