Permalänk

Valdag, har du röstat?

Jag gjorde en likadan tråd för 4 år sedan och nu är det dags igen.

Hitta röstkortet, gå till er vallokal, lägg valsedlarna i varsitt kuvert och rösta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertlindgren82:

Jag gjorde en likadan tråd för 4 år sedan och nu är det dags igen.

Hitta röstkortet, gå till er vallokal, lägg valsedlarna i varsitt kuvert och rösta!

Redan förtidsröstat. Tips också, skapa en omröstning

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Redan förtidsröstat. Tips också, skapa en omröstning

Fixat

Permalänk
Medlem

Förtidsröstat, gjordes redan förra helgen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade igår.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade 1:e September. Första gången jag gjort det men kändes inte motiverat att stå att knö sig i pandemitider på valdagen.

Permalänk
Avstängd

Blir förstås att man röstar, enbart missat att rösta i EU-val eftersom jag var bortrest

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade första dagen det var möjligt

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade i fredes Lyckades komma in i lokalen som 3a i kön så gick snabbt, men jäklar vilken kö det var när jag gick ut! Undrar hur köerna kommer att se ut idag

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade förra helgen. Gissade nog korrekt att det skulle bli kö på grund av valsedelsbåset. Så jag slapp den.

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade igår, blev ca en halvtimmes kö.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Många som litar på PostMord trots allt... Nä, valdagen är det som gäller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Många som litar på PostMord trots allt... Nä, valdagen är det som gäller!

Det går bra att förtidsrösta i de flesta vallokaler.

Permalänk
Medlem

Förtidsröstat så nu kan man ägna sig åt roligare saker... Som spel 😁

Permalänk
Hedersmedlem

Ska iväg strax före eller efter lunch. Första gången jag inte förtidsröstat faktiskt.

Edit: Fixat.
Längre/långsammare kö än väntat, tänkte att det skulle vara några minuter. Tog kanske en halvtimme.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Det går bra att förtidsrösta i de flesta vallokaler.

Tror han syftar på att om man inte förtidsröstar i sin egna lokal, utan i en förtidsröstlokal, så skickas din förtidsröst via postnord till din röstlokal på valdagen.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tror han syftar på att om man inte förtidsröstar i sin egna lokal, utan i en förtidsröstlokal, så skickas din förtidsröst via postnord till din röstlokal på valdagen.

Jo, jag förstod det, och upplyste därför om att det går bra att förtidsrösta i ens ordinarie vallokal, så slipper man postbefordran.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag ska rösta i min ordinarie lokal idag, tycker det är lite högtidligt. Aldrig förtidsröstat men det verkar smidigt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Jo, jag förstod det, och upplyste därför om att det går bra att förtidsrösta i ens ordinarie vallokal, så slipper man postbefordran.

Ah du menar så! My bad

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Har precis varit och röstat. Det var inte speciellt mycket folk när jag var där så det gick ganska snabbt.

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade i början av veckan för att slippa krångla idag (är i fel ände av landet). Annars föredrar jag att rösta på valdagen. Det är en särskild stämning i vallokalen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag ska rösta i min ordinarie lokal idag, tycker det är lite högtidligt. Aldrig förtidsröstat men det verkar smidigt.

Det är otroligt smidigt faktiskt. Röstade förra helgen, var två personer före mig i kö och hela processen tog under 10 minuter. Just att jag kan välja dag och tid själv på ett annat sätt gör stor skillnad för mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag röstade vid 08:30 imorse. Det var ingen kö alls, som väntat dvs. Det är väldigt få ute vid den tiden en söndag.
Skadar inte att min vallokal är 2 minuter bort.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Ah du menar så! My bad

Å, inget att tala om, jag kunde ha varit tydligare.

Permalänk
Medlem

Röstade för 30 minuter sen, vilka jag röstade på håller jag för mig själv.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Vi går hela familjen och röstar idag (ja, inte barnen då, men de får följa med). Vill gärna rösta på just valdagen, i lokal.

Har bestämt mig; det blir aningen olika parti i kommun, region och riksdag, men tveklöst samma sida.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Var timmlånga köer igår till många förtidsröst ställen så idag bör det vara tomt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade första dan det gick, var första röstande och frun var andra. Ingen kö men ett par till hann komma innan vi gick. De var lite besvikna över att de inte var först. Vet inte om det är en vinst i någon mening men deras besvikelse gjorde att det kändes som om vi vunnit. Knäppt ...

Permalänk
Medlem

Ja man har ju iallafall lärt sig under de senaste åren att det inte har någon betydelse vart man lägger sin röst. Det blir bara mer eller mindre skit. 😁

Permalänk
Medlem

Förtidsröstade för en eller två veckor sen. Jobbar i närheten av en sån lokal, fler och fler folk och längre köer ju närmare valdagen tiden rörde sig. Har glömt hur de små kuverten fungerar, försökte försegla (med tungan) men det gick inte så bra, de klistrade inte ihop så att kuverten förblev enkla att öppna, så kanske det ska vara, eller så är mitt saliv defekt, möjligen vettet.

Inte allt av vettet ty insåg för flera år sen att det är lite trist att investera energi i valresultat man kan göra rätt litet åt så har inte sett så mycket debatter utan försökt fylla fritiden med konstruktiva ting, dvs som alltid annars.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)