Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Köpt nytt gaming tangentbord och mus av SteelSeries från Elgiganten, kom på ett dygn. Osar kvalite om tangentbordet och musen, gick fort att konfiguera det också! Har man nytt gear tills Dragonflight kommer ut. Gillar det starkt, 10/10!!

Permalänk
Medlem

Dom sista Bosch L-boxx lådorna + i-boxx med insatser kom idag samt arbetsbänken till dessa,
tanken är då att kunna slänga ut dom klumpiga plasthyllorna, få ner allt i lådorna och ha en ren arbetsbänk för lödning,data pulande osv. ser dock risken för att 3d skrivaren kommer bli stånde på dessa. (frugan har börjat tröttna på att den står på köksbordet

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Ny mus, denna gången i magnesium!! 🤓 slår precis över till 49gram på min våg frå 48. Svårt fota men jävligt läcker i verkligheten med klarlackad metall.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Dom sista Bosch L-boxx lådorna + i-boxx med insatser kom idag samt arbetsbänken till dessa,
tanken är då att kunna slänga ut dom klumpiga plasthyllorna, få ner allt i lådorna och ha en ren arbetsbänk för lödning,data pulande osv. ser dock risken för att 3d skrivaren kommer bli stånde på dessa. (frugan har börjat tröttna på att den står på köksbordet <Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Jäklar, det här var läckert! Får man fråga på vad hela kalaset gick på allt som allt?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Jäklar, det här var läckert! Får man fråga på vad hela kalaset gick på allt som allt?

strax över 9000kr men det var för jag vill ha ytterligare 1 utdragslåda dvs 6st utdragslådor per sida + en större låda på topp.
det går köpa ett färdigt paket på amazon med skillnaden att du får 5st utdragslådor och ingen extra boox högst upp. däremot får man då med hjulen. min plan är att bygga egna plattor med hjul. hmm frågan är om man inte kan bygga detta paketet billigare löst om man köper skivan från ebay (kostar 1600kr på ebay istället för 2500)

https://www.amazon.se/Bosch-SORTIMO-L-BOXX-Set-startpaket/dp/...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

strax över 9000kr men det var för jag vill ha ytterligare 1 utdragslåda dvs 6st utdragslådor per sida + en större låda på topp.
det går köpa ett färdigt paket på amazon med skillnaden att du får 5st utdragslådor och ingen extra boox högst upp. däremot får man då med hjulen. min plan är att bygga egna plattor med hjul. hmm frågan är om man inte kan bygga detta paketet billigare löst om man köper skivan från ebay (kostar 1600kr på ebay istället för 2500)

https://www.amazon.se/Bosch-SORTIMO-L-BOXX-Set-startpaket/dp/...

Inte så blodigt då! Tänker mig att bänkskiva kan man komma undan med ännu billigare, men är just lådorna som är kul Snyggt!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Inte så blodigt då! Tänker mig att bänkskiva kan man komma undan med ännu billigare, men är just lådorna som är kul Snyggt!

Funderade först på att köpa en egen skiva och såga ut, men insåg att ska jag ha den låsningen så kommer det ta lång tid att göra den + att köpa matrialet ligger runt 1000kr (600kr är jag villig att betala för dom timmar det skulle tagit för mig att tillverka den själv)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oups I did it again... Blev några bessey till i samlingen...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

<Uppladdad bildlänk>

Känner du dig tvingad att köpa sådana där?

Visa signatur

R5600x 3060ti 16gb
Xiaomi 34”
Logitech g302
Logitech g413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjoork:

Jag förstår lockelsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjoork:

Ja, det är en rätt pressad situation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att en bra kikare ombord på båten är väldigt viktigt att ha, och använder ofta en när jag har en. Ett sjömärke som är praktiskt taget osynligt för blotta ögat syns i skarp kontrast supertydligt redan i en medioker kikare. Skyltar, hamndetaljer och annat syns tydligt på avstånd. Det är också intressant att kolla på andra båtar, se vad de heter, studera segeltrim på båtar som är snabbare och se vad det är för båtmodell och vilka flaggor som förs. Och sen förstås fåglar, sälar, och diverse djur på land.

Lånade länge föräldrarnas gamla men fantastiska från 70-talet då och då, men köpte för ett par år sen en sån där halvbillig marinkikare som säljs i aningen olika versioner av de stora kedjorna. "Autofokus" och sånt. Men den var inte så bra. Eftersom jag har kraftig astigmatism måste jag använda glasögon, och det var svårt att få det att funka med marinkikaren, samtidigt som "autofokusen" (en optisk konstruktion som innebär att ögats fokuseringsomfång ska räcka till för att fokusera från närgränsen till oändlighet) var obekväm och gav ansträngda ögon på mycket kort tid. Jag använde marinkikaren under den gångna seglingshelgen, och störde mig på att den inte var så bra som föräldrarnas 45 år gamla toppklasskikare.

Så för några dagar sen började jag leta efter nåt bättre. Kraven var en 7x50 (mest allround för båtliv, anser jag), med minst viss vattentålighet och helst gastät så man slipper imma och andra problem inuti. Centerfokus och porroprismakonstruktion var också krav. Och väldigt viktigt var att den skulle ha långt ögonavstånd så jag skulle kunna använda den med glasögon.

Efter en kväll av letande och recensionsläsande landade jag i att det fick bli en Nikon Action EX 7x50. Vattentätt, gastät, centerfokuserad, gummiklädd, 17 mm ögonavstånd, bra optisk prestanda och ett väldigt rimligt pris (från Cyberphoto för 1990 kr).

Ställt in och testat snabbt under kvällen och den motsvarade eller överträffade mina förväntningar. Väldigt bekväm att hålla i - som hand i en handske. Kristallklar bild i de centrala delarna (kantskärpan är sådär men det är ointressant för mitt användningsområde) och nästan helt fri från kromatisk aberration. Och funkar perfekt med glasögonen på. Fokusmekanismen är aningen lågt utväxlad (drygt ett varv på ratten), jag hade hellre haft en vipparm som på föräldrarnas gamla kikare, vilket ger en mycket snabbare fokusering, men för det mesta är det långa avstånd jag observerar på så fokusering behövs sällan. Vikten lagom för att inte kännas ansträngande tung, men ändå tung nog för att inte "hoppa runt" för mycket av vind och handskakningar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Köpte mig en till "rumsventilator" lite FTX ventilation är bättre än forcerat självdrag med dagens priser. Jävligt svårt att ta sig genom väggen, fick bli kofot och slägga. lite små fix kvar men annars verkar det som den funkar bra. måste jag hitta programmet och koderna för att ställa om badrumsfläkten, den behöver inte köra på full fart dygnet runt längre.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Nya (30 år gamla) magic kort till min samling, börjar närma sig ett komplett beta sett nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Ny mus, denna gången i magnesium!! 🤓 slår precis över till 49gram på min våg frå 48. Svårt fota men jävligt läcker i verkligheten med klarlackad metall. <Uppladdad bildlänk>

läcker mus, länk till var den går att köpa=) ?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

läcker mus, länk till var den går att köpa=) ?

Gissar på att det är följande:
https://finalmouse.com/products/starlight-pro-tenz?variant=40...

Permalänk
Medlem

ouff!
Fin, men för dyr för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny propp till nytt serverbygge, håller på att slå ihop 3 servrar till en för att eventuellt spara lite el, har dock redan väntat 1,5 månader på moderkortet som nu är den ända delen som saknas, väldigt surt att det skall ta så lång tid att få fram grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ouff!
Fin, men för dyr för mig

Dyr håller jag med om. Det släpper alla sina möss en viss tidpunkt och alla säljer alltid slut inom några minuter och efter det går det inte köpa någonsin igen, så ska man ha en efter release får man vända sig till andrahandsmarknaden och där tar folk ännu sjukare priser 🙈

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

En häst samt en foamlance och fyrhjuling med vagn etc

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Går det tvätta hästen med foamlancen också? 🐴

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

https://i.imgur.com/3ZRQ68Pl.jpg

Vad ska du göra med alla putters. Dessa till vänster ser ut att va till en 0-9 månaders

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Går det tvätta hästen med foamlancen också? 🐴

Det går utmärkt faktiskt

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Fina grejer!

Men att tvätta bilen i naturen sådär?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Vad ska du göra med alla putters. Dessa till vänster ser ut att va till en 0-9 månaders

Hoppas minska mitt handicap lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev att uppgradera cykeln

nu när drivmedelspriserna har stuckit iväg.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

fick bli en ny kompressor och ett par hyllplan i Melamin för att stapla ett par hundra bluray filmer på.
dessa ska delas på mitten så jag får 2x30cm hyllor per plan med en längd på 240cm
valde efter mycket velande en oljefri kompressor med 90L tank.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fina grejer!

Men att tvätta bilen i naturen sådär?

Inga problem marken filtrerar det mesta. jag bor ute på landet med egen mark och inte i närheten av någon tvätthall.
Tvättar inte i närheten av vattentäkter, gatubrunnar, dricksvattenbrunnar, sjöar, hav och andra vattendrag. så det är lugnt

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

fick bli en ny kompressor och ett par hyllplan i Melamin för att stapla ett par hundra bluray filmer på.
dessa ska delas på mitten så jag får 2x30cm hyllor per plan med en längd på 240cm
valde efter mycket velande en oljefri kompressor med 90L tank.<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Jag letar själv efter en oljefri kompressor, och har sneglat mot julas lite mindre.. ska väl bara ha för att blåsa rent dator/saker/pumpa däck osv osv.. hur är dessa kompressorer, är de bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag letar själv efter en oljefri kompressor, och har sneglat mot julas lite mindre.. ska väl bara ha för att blåsa rent dator/saker/pumpa däck osv osv.. hur är dessa kompressorer, är de bra?

den jag fick hem igår fungerar om det är frågan det jag kan säga är att den är tystare och vibrerar inte i närheten så mycket som den gamla)
ingen aning om hur livslängden är på oljefria men jag tycker biltemas kompressorer har hållt väldigt bra trotts att jag använt dom hyffsat ofta med 0 service, har inte ens tömt kondensvatten, så den gammla var aningen full efter sådär 15år.
ska du blåsa på dataprylar skulle jag säga att du vill du ha en oljefri så du inte råkar blåsa olja på sakerna. (biltema har mindre versioner som är oljefria)

Visa signatur