Ikea Fördelaktig - någon här som äger en sådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Ja jag ser bilden. Tretti snackar skit. Nu när jag tittar närmare undrar jag om det verkligen är 9cm kokzon på din bild, ser ut att vara närmare 12-13 cm? Vet inte hur stor skillnaden mellan kokzonens storlek och ytan på stekpannan som blir varm brukar vara då jag aldrig upplevt det som ett problem med mina hällar.

Såg du förresten min fråga jag redigerade in om
"Förresten, blir det samma resultat om du provar de 3 andra zonerna?"

Alla 4 är identiska, vill nog påstå att de två övre zonerna är klenare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Alla 4 är identiska, vill nog påstå att de två övre zonerna är klenare.

Var det en behörig elektriker som kopplade in din häll?

Permalänk
Medlem

Vad använder du för stekpanna? Är det där överhuvudtaget gjord för induktion? Ser mer ut som att det bara råkar finnas något smått i botten som lyckas magnetisera och att resten är helt okompatibel.

Permalänk
Medlem

Tjomme som kopplade en perilex till hällen kan ju blivit lurad av elen till dosan.
Ska ta hem en som dubbelkollar det men är rätt säker på att han visste vad han höll på med.
Det var inte en bulgar från gatan.

2 sidor senare så utgår jag från att ingen av er äger spishällen i fråga och kan göra ett enkelt test.
Följer valet nu istället och konstaterar att det går ungefär lika illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Tjomme som kopplade en perilex till hällen kan ju blivit lurad av elen till dosan.
Ska ta hem en som dubbelkollar det men är rätt säker på att han visste vad han höll på med.
Det var inte en bulgar från gatan.

2 sidor senare så utgår jag från att ingen av er äger spishällen i fråga och kan göra ett enkelt test.
Följer valet nu istället och konstaterar att det går ungefär lika illa.

Behövs ärligt talat ingen jämförande test, en induktionshäll som fungerar korrekt fungerar inte som på din bild. Oavsett storlek på din stekpanna så hade hela pannan haft kokande vatten inom en minut oavsett hur liten din häll är. Förutsatt att pannan faktiskt kan magnetisera ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Tjomme som kopplade en perilex till hällen kan ju blivit lurad av elen till dosan.
Ska ta hem en som dubbelkollar det men är rätt säker på att han visste vad han höll på med.
Det var inte en bulgar från gatan.

2 sidor senare så utgår jag från att ingen av er äger spishällen i fråga och kan göra ett enkelt test.
Följer valet nu istället och konstaterar att det går ungefär lika illa.

Kontrollera elanslutningen först, och hoppas att det är korrekt. Om inte så kan det bli en dyrköpt läxa till nästa gång.

Permalänk
Skrivet av Galvanizer:

Var det en behörig elektriker som kopplade in din häll?

Är det en perilex kontakt ska det ju inte behövas en behörig elektriker iofs

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Är det en perilex kontakt ska det ju inte behövas en behörig elektriker iofs

Nej just det, stämmer. Behövs bara om man ska göra en fast installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Alla 4 är identiska, vill nog påstå att de två övre zonerna är klenare.

?
Din beskrivning av funktion och hällens specifikationer går ju inte ihop, lämna in den, måste vara trasig.

Permalänk
Medlem

Den måste vara trasig eller felinställd, så här ser vår ut på största zonen precis när det börjar koka: