Bärbar dator på avbetalning.

Permalänk
Medlem

Bärbar dator på avbetalning.

Var kan man köpa bärbar dator på räntefri avbetalning?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ex onoff.

Permalänk
Medlem

De flesta butiker kan erbjuda någon slags avbetalning t ex, www.komplett.se , www.jmedata.se , www.datorbutiken.se mfl

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att även om dom kallar det för räntefritt så är det uppläggningsavgift och aviseringsavgifter istället...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
Kom ihåg att även om dom kallar det för räntefritt så är det uppläggningsavgift och aviseringsavgifter istället...

Vilket innebär..?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

t.ex.. 275:- i uppläggningsavgift(engångssumma) och 25:- i aviavgift varje månad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affeee
t.ex.. 275:- i uppläggningsavgift(engångssumma) och 25:- i aviavgift varje månad...

Tack då vet jag. Men finns det inga ställen utan dessa avgifter? ; )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokese
Tack då vet jag. Men finns det inga ställen utan dessa avgifter? ; )

Nej... någon måste ju alltid tjäna på det. Resurs avbetalningar är inte så farligt dyra... Datorbutiken, OnOff och Siba använder sig av Resurs bank. Där har du högre engångskostnad desto längre avbetalning du väljer.. tar du 12 månader tror jag det kostar 250:- i engångskostnad och sen 25 per månad vilket blir totalt 550:- vilket inte är så farligt..

Permalänk
Medlem

Vilken butik än du väljer, slipper du inte undan uppläggningsavgiften och aviavgiften.
Enda sättet att slippa dom, är då att välja 2 mån avbetalning.
Men när du köper en laptop på ca: 10 000:-, så är "dessa småsummor" inget jämför med vad laptopen kostar.

Ett råd:

Välj det längsta avbetalningsperioden: 24/36 mån istället för 12 mån, om nu 24/36 mån är också räntefritt som 12 mån. På det sättet på nån mån som du har ont om pengar, kan du då betala "liten summa" och den mån som du har mycket pengar, betala mycket.
Eftersom det är fritt att betala in hur mycket man vill varje mån, bara man inte understiger "minimum månads betalningen". Så 24 mån avbetalning kan betalas tillbaka fortare än man tror!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|