Snabbkoll: Har du en gaming-stol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Får man fråga varför? Är intresserad då jag funderat lite på att testa den nångång i framtiden.

Svårt att säga. Den var inte superbekväm att sitta "korrekt" i, men inte heller obekväm. Mer en "meh" känsla. Testade lite andra varianter på sittställning och ja det går att sitta mer eller mindre bekvämt lite hur som helst men återigen rätt mycket "meh".

Köpte en Aeron istället som jag tycker är helt fenomenal och planerar att komplettera med en fåtölj eller saccosäck för chill gaming.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Hade en aningen dyrare dxracer fram tills drygt ett år sedan. Den var OK, höll i ett par år fram tills den började vingla och gnissla, och strax därefter så knäcktes cylindern. Visade sig att trots tjock metall så var den inte byggd att hålla, inte heller väger jag ens i närheten av vad den skulle klara av (vill minnas att den skulle klara nästan dubbla min vikt...)

Blev att slå till på en äldre begagnad Kinnarps 9000. Förvisso är den äldre än gamingstolen blev, men det till trots så känns den ändå nästan som ny än i dag. Kunde inte vart nöjdare, som natt och dag både i kvalitet och ergonomi.

Gamla dxracer-stolen:
<Uppladdad bildlänk>

Gasfjädrar är dock standard, så den kan du byta om du vill.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

nepp, håg capisco kör jag sedan många år tillbaka, ergonomisk, ser rätt ful ut men man sitter jävligt skönt i den med ryggen rak

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Gasfjädrar är dock standard, så den kan du byta om du vill.

Mjo visst, men det var mer än bara den som slitits. Gummit på armstöden, som redan var bytta en gång, höll på att smula sönder, tyget hade sett bättre dagar, fotkrysset litade jag inte på efter hur dålig kvalitet metallhöljet på cylindern visade sig ha, och sittdynans konstruktion var osymmetrisk så att man satt ju knappast rakt för 5 öre utan det lutade lite till höger—tillräckligt mycket att höger armstöd behövde höjas 1 klick högre än det vänstra för att armarna skulle komma på samma nivå.

Permalänk
Medlem

Har en gammal läkare stol som ståt vid containern på städddagen. Det var 5 år sedan, stolen är kvar

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Har en Malmstolen 4000 kontorsstol. Gaming-stolar verkar vara så oergonomiska och så gillar jag inte designen på den typen av stol.

Malmstolen 4000 represent!

Permalänk
Avstängd

Någon Ikea kontorsstol

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har en Kinnarps 8000 plus.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv

Köksstol gang represent!

Permalänk
Medlem

PAAL bordeaux liknande denna:

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Tror inte det jag har passar under någon av kategorierna i frågan...

Gamingstol, njae...
Kontorsstol, defintivt inte.
Köksstol, liknar inte alls.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

DxRacer King som jag haft… 7-9år?
Fungerar fortfarande bra och ser nästan ny ut.
Fick en Kinnarps 6000 plus men den var fruktansvärt oskön och gjort för dvärgar (jag är 186cm) så den fick hamna på jobbet ute på lagerkontoret.
Så min king-stol får leva vidare tills man får tillfälle att testa nån annan kontorsstol.
Sitter mest i soffan och spelar på PS5 (arbetar mig igenom backloggen).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Vi har en MATCHSPEL från IKEA som vi köpte för 1295, ser att den nu kostar 1995, jäklar vilken prishöjning!

Permalänk
Medlem

Har en själv en gaming stol eftersom att jag fick den för ett pris för ungefär 3 år sen på rea ungefär 1500kr och sitter bra i den har aldrig fått ont i kroppen efter långa "gaming sessioner" eller när jag har suttit vid datorn under en lägre period.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Tror inte det jag har passar under någon av kategorierna i frågan...
https://i.imgur.com/QfsoJ4J.jpeg
https://i.imgur.com/xO5N4RO.jpeg
https://i.imgur.com/1P1qyH1.jpeg
Gamingstol, njae...
Kontorsstol, defintivt inte.
Köksstol, liknar inte alls.

✅Kyrkbänk med memoryfoam-huvudkuddar och värmedyna på

Inte en mening jag trodde jag skulle skriva idag

Permalänk
Medlem

Ikea Markus har hängt med bra länge. Har lagt en fårskinsfäll på sitsen för den kallare perioden.

Varit lite småsugen på något nytt, men vill däremot verkligen inte ha sådant där glatt läder som verkar vanligt. Hemskt att sitta på.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft så ont i ryggen som när jag jobbade i en Kinnarps-stol, även efter att Kinnarps konsult varit där och rattat.

Racingstol tänker jag inte skaffa, för jag är inte fem år gammal längre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

77" OLED å soffa här som gäller. Sparkade ut skrivbordet för drygt 15 år sedan och har aldrig ångrat mig. 10 högtalare skulle jag också objektivt sett säga låter bättre än en ett headset.

Det har sina fördelar att aldrig ha bildat familj...

Har en 65-tummare framför min 165cm breda säng. Där spelar jag mest, faktiskt mer än i mitt dedikerade gaming-rum. Där har jag en IKEA "kontorsstol" som liknar en fåtölj. Den ska jag slänga, och är på väg till containern. Skärmarna där är dock mindre, bara en 32' Samsung G5 144Hz välvd, samt en liten QLED på 55 tum. Men har bara soffgrupp där, och är för lat att sitta..

Gamingfotöljen där jag sitter mest är en sådan. Har kompletterat den med en fotpall också.

Men har en ottoman där istället, i liknande stil. Den är bekvämare.
Var dyra i inköp, men haft dessa i 20 år, så det blev inte så dyrt i längden.
(Datorn jag hade då var en AMD Athlon XP2400+ med Geforce 500Ti, så möblemanget har överlevt minst 10 generationer spelburkar.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

✅Kyrkbänk med memoryfoam-huvudkuddar och värmedyna på

Inte en mening jag trodde jag skulle skriva idag

Mja, det är en gametrix jeatseat, men visst. ^^

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Har en Noblechairs icon som jag är väldigt nöjd med!
Hade innan denna en Kinnarps 6000 som jag inte alls var nöjd med, extremt obekväm. Skänktes bort här på SweClockers till en som förhoppningsvis har mer nytta av den

Rätt coolt vi har ju en stark kinnarps maffia här på sweclockers så den lär väl ha rykt till dubbla inköpspriset

Själv har jag allt möjligt. Jag har racing rigg med bmw m serie sport stol begad för 900 spänn. Århundradets kap den var skavd i kanterna för att få den att passa i en bil men funktionen är hundraprocentig och oanvänd vad jag kunde se! Kan justera i alla ledder. Sätesvärmen har jag ingen användning för dock

Sen har jag väl vad de flesta betecknar som en gaming stol också som jag köpte främst för att de är billigare än kinnarps och jag är inte vårdslös med mina grejer. Sitter riktigt bra i den minns inte märket något svenskt? arozzi tror jag? Jag kör utan armstöd då jag aldrig finner någon vits med den. Sen har jag en mindre superbillig snurrstol från ikea för virtual reality för maximal rörelsefrihet.

Har även en gaming fåtölj som dubblar som bio fåtölj. Utmärkt då den passar perfekt med ett roccat sova tillbehöver tror jag det heter ett tangentbordsbord med inbyggd musmatta typ för att gamea i soffa.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

KAB Controller. Dyr, men håller förhoppningsvis resten av livet.

Hehe, den är ju gjord för att sitta i 24/7. Vi retade en gammal kollega på jobbet för han hade en sådan, men det är för att han är världens lataste. Han tar hellre 3-7 bussar för att slippa gå och komma så nära platsen han ska till.

OT: Jag har en RH Logic 400 som jag köpte via konkursaktion för en 500-ring. Sjukt nöjd!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Har en SecretLabs Titan (Dark Knight Edition) som har fungerat helt ok. Gillar att den är helt svart Hade en DX Racer King innan och innan dess var det typ en ny IKEA Markus vart annat år....

Har aldrig tyckt att gamingstolar har haft ett prispåslag på grund av att de är "gaming", i alla fall inte för mig. De har varit det billigaste alternativet som över huvud taget är designade för att hålla och vara något sånär bekväma för någon som är 198cm och väger runt 100kg. Markus var designad bra för min längd, men meshen, ryggstödet och gascylindern veknade alla inom två år av dagligt användande. DXRacern håller fortfarande efter 7 år (även om konstlädret är ganska tråkigt vid det här laget) och används i ett annat rum och Secretlaben känns fortfarande mer eller mindre som ny efter 3 år.

Tyvärr så behöver min kropp ännu mer stöd efter en trafikolycka som gav mig en neurologisk skada som gör att min kropp tröttnar extrem fort.... så jag har, utan möjlighet att ens provsitta den, lagt betydligt mer pengar än jag hade råd med på en Embody som kommer på Tisdag... Hoppas den kommer fungera men har fri retur om det skiter sig :/

Permalänk
Medlem

Jag har suttit i en Arozzi inizio i tre år och den har varit helt ok ändå, inte speciellt ergonomisk men ganska bekväm att sitta i. Men nu när gasliften har börjat ge upp och Herman Miller börjat skicka till Sverige så slog jag till på en HM Sayl och är hittils väldigt nöjd. Var lite orolig att lägga såpass mkt pengar på en stol utan att provsitta men fick hem den och satte mig och det kändes helt rätt

Permalänk
Medlem

Kör en noblechairs Hero. Bytte till den efter dem lanserade den i tyg utförande då jag verkligen inte tycker om fejk läder som så många av stolarna kör.

Bytte ut hjulen mot en uppsättning "L33T" gummihjul istället för bättre rull och mindre inverkan på golvet utan att behöva köra på en plastmatta

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Har själv en Svive Gemini Gamingstol, börjar få rejält ont i ryggen nu och tittar titt som tätt på andra alternativ. Herman Miller Aeron är det som blicken faller för, är det något någon här kan rekommendera? 😀

Nu slog jag till och köpte mig en Herman Miller Aeron med PostureFit, 10 sekunder sittandes och jag var helt såld. Tack för tips och idéer folket! 👍