Rockstar Games bekräftar stulna Grand Theft Auto VI-videor

Permalänk
Melding Plague

Rockstar Games bekräftar stulna Grand Theft Auto VI-videor

Utvecklaren tror inte att den omfattande läckan påverkar nutid eller framtid, och lovar fler uppdateringar framöver.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow det var alltså äkta? Ska kolla på videon en gång till nu.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Wow det var alltså äkta? Ska kolla på videon en gång till nu.

Självklart var det äkta? Det var därför det blev en så stor grej

Dock var väl det mesta minst 5 år gammalt och knappast 100% relevant längre (i alla fall som det såg ut)

Undrar vad detta kommer betyda för spelet i slutänden, kommer de ändra de läckta sekvenserna?

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Självklart var det äkta? Det var därför det blev en så stor grej

Dock var väl det mesta minst 5 år gammalt och knappast 100% relevant längre (i alla fall som det såg ut)

Undrar vad detta kommer betyda för spelet i slutänden, kommer de ändra de läckta sekvenserna?

Tror de var från 2019.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av medbor:

Självklart var det äkta? Det var därför det blev en så stor grej

Dock var väl det mesta minst 5 år gammalt och knappast 100% relevant längre (i alla fall som det såg ut)

Undrar vad detta kommer betyda för spelet i slutänden, kommer de ändra de läckta sekvenserna?

Take2 är om något den mest giriga spelutgivaren där ute. Tycker inte synd om dem överhuvudtaget.

Permalänk
Snusfri

Det är 90 videos som sträcker sig från 2019 tills för några dagar sedan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är 90 videos som sträcker sig från 2019 tills för några dagar sedan.

Möjligt, jag har inte studerat dem i detalj

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Tycker det är sjukt roligt att läsa alla som är besvikna över att spelet ser dåligt ut. Som att det skulle vara hi-res texturer hela tiden under utvecklingstiden.

Har inte kollat på många men den jag såg verkade lovande faktiskt. Rockstar har en tendens att göra bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Tror de var från 2019.

2014-2021 tror jag det stod men det mesta var 2019-

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför allt spelas in när man jobbar med ett spel, Varför är det nödvändigt?
Tycker det är en större risk FÖR läckor när allt ska sparas, Som Rockstar tydligen gör.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av zogez:

Förstår inte riktigt varför allt spelas in när man jobbar med ett spel, Varför är det nödvändigt?

Kvalitetssyfte och undersöka eventuella buggar som kan dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Förstår inte riktigt varför allt spelas in när man jobbar med ett spel, Varför är det nödvändigt?
Tycker det är en större risk FÖR läckor när allt ska sparas, Som Rockstar tydligen gör.

Såg MVG-video om det igår, tycker hans teori kring läckan verkar rätt rimlig. Att det antagligen är slack/teams/discord som blivit infliltrerad/konto kapats och att man helt enkelt hittat materialet där i historiken för olika grupper. Speciellt nu under corona så har det ju vart mycket hemarbete, och sen har väl Rockstar flera kontor, så är det ju inget konstigt att man skickar runt bilder och videos när man kommunicerar med varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har inte kollat på många men den jag såg verkade lovande faktiskt. Rockstar har en tendens att göra bra spel.

Efter att alla game-breaking buggar från "launch" lösts 😂

GTA 5 på pc var väl inte den smidigaste releasen 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Pamudas:

Efter att alla game-breaking buggar från "launch" lösts 😂

GTA 5 på pc var väl inte den smidigaste releasen 😅

Det är sant, men tycker det är väldigt få som har en smidig launch numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Efter att alla game-breaking buggar från "launch" lösts 😂

GTA 5 på pc var väl inte den smidigaste releasen 😅

Hehe. How I cut GTA Online loading times by 70% t0st 2021-02-28

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det är sant, men tycker det är väldigt få som har en smidig launch numera.

Nej så är det. Men just Rockstar och pc-portningar är lite... speciellt

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Efter att alla game-breaking buggar från "launch" lösts 😂

GTA 5 på pc var väl inte den smidigaste releasen 😅

låt oss va ärliga.. Finns det något spel som releasades buggfritt? Jag minns t.ex Battlefield 4 som var en riktig katastrof strax efter utsläpp på PC 😅😅

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

låt oss va ärliga.. Finns det något spel som releasades buggfritt? Jag minns t.ex Battlefield 4 som var en riktig katastrof strax efter utsläpp på PC 😅😅

Haha nej det är väl förvisso sant (eller typ Blizzard.. error 37 någon?)

Men jag har aldrig varit med om att behöva byta namn på min windows-användare för ett spel förut 😂 När bokstaven Å gjorde att spelet vägrade starta och inte heller kunna uppdateras p.g.a. krasch direkt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Pamudas:

Efter att alla game-breaking buggar från "launch" lösts 😂

GTA 5 på pc var väl inte den smidigaste releasen 😅

Skrivet av Kenneth:

Det är sant, men tycker det är väldigt få som har en smidig launch numera.

Skrivet av CreativeX:

låt oss va ärliga.. Finns det något spel som releasades buggfritt? Jag minns t.ex Battlefield 4 som var en riktig katastrof strax efter utsläpp på PC 😅😅

Generellt har de flesta spel en stor andel problem nu för tiden, men online-spel verkar vara mer drabbat än något annat. Alla kan vi nog minnas Battlefield 3/4 med Battlelog, Diablo III (Error 37) eller någon av alla WoW-expansioner - utöver i vissa fall spelbrytande buggar så har tjänsterna praktiskt tagit blivit DDoS:ade så folk inte kan spela, ibland under veckor.

Det största problemet i min mening, det är när Always-Online DRM ihop med en launcher stoppar folk från att ens köra i ensamspelarläge. Igen kan vi ta Diablo 2 Remastered som exempel, eller för den delen även då GTA V som fick enorma problem runt lanseringen med att ens starta kampanjen, för att inte glömma problem med Cloud Sync som totalt återställde sparfilerna för folk.

WoW på senare år (Legion 2016 och framåt) verkar äntligen fått pli på det hela, men ser om och om igen hur stora aktörer misslyckas med att få in folk på stadiga led. Även spel med kösystem uppvisar stor problematiken kring serverinfrastrukturen, där köerna kraschar ut o.s.v.

Så jag hoppas att GTA 6 nu framöver har en gedigen och bra lösning på det hela, och jag hoppas innerligt att Rockstar o i förlängning Take2Interactive dimensionerar efter förväntning, vilket bör vara väldigt enkelt med dagens Azure eller AWS som dynamiskt kan skalas efter behov med "en knapptryckning".

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Priserna på videospel har inte förändrats mycket men komplexitet, utvecklingstid och omkostnader har. För att hålla god ekonomi krävs det en snäv tidsplan vilket blir problematiskt. Visst, man kan bli imponerad av hur mycket pengar vissa spel drar in, men då får man tänka på att dessa pengar ska täcka upp för kommande releaser som kan handla om 5-10 års jobb för stort antal medarbetare.

Det är inte en helt enkel ekvation att lösa, speciellt inte för mindre speltillverkare. En del bygger på att utnyttja eldsjälar och ett brinnande intresse.

Att klippen inte såg så imponerade ut är inget konstigt, man utvecklar generellt funktioner i första hand vilket jag gissar är bra mycket större jobb än att pumpa in hi-res texturer och skruva på grafikmotorn (som oftast är baserad på tidigare iteration).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Självklart var det äkta? Det var därför det blev en så stor grej

Dock var väl det mesta minst 5 år gammalt och knappast 100% relevant längre (i alla fall som det såg ut)

Undrar vad detta kommer betyda för spelet i slutänden, kommer de ändra de läckta sekvenserna?

Minst 5 år? Varför tar du i? Footaget är från 2019 fram tills nu? Står ju till och med vilken hårdvara de testat det på, det äldsta var väl 2070 Super. Inte relevant? Detta har ju reveleat "Bonnie and Clyde" att det stämmer.

Om ryktena stämmer är ju ungen som hackat det här 16-18 år gammal och har bland annat hackat Microsoft, Samsung, Uber, Nvidia.

Han confirmade att han lyckades läcka det här genom att phisha sig in i Rockstar Indias anställdas Slack kanal.

Hoppas han ringer Lester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Minst 5 år? Varför tar du i? Footaget är från 2019 fram tills nu? Står ju till och med vilken hårdvara de testat det på, det äldsta var väl 2070 Super. Inte relevant? Detta har ju reveleat "Bonnie and Clyde" att det stämmer.

Om ryktena stämmer är ju ungen som hackat det här 16-18 år gammal och har bland annat hackat Microsoft, Samsung, Uber, Nvidia.

Han confirmade att han lyckades läcka det här genom att phisha sig in i Rockstar Indias anställdas Slack kanal.

Hoppas han ringer Lester

GTX 1080 hade dom i vissa klipp så antar att vissa leaks kan vara ifrån 2016- slutet av sommaren 2018 då 20 series släpptes.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Själv tycker jag det var bra att en leak äntligen kom ut det var lixom på tiden <3 säg vad ni vill men lite kan man ju posta från devs sidan att dem i allfall håller på

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge för take two, förmodligen kommer de tappa försäljning på GTA 5 nu för att 6’an är bekräftad.

Permalänk
Medlem

Inte så att dom "blev stulna" då?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jobbigt läge för take two, förmodligen kommer de tappa försäljning på GTA 5 nu för att 6’an är bekräftad.

Kommer säkerligen ett GTA V: GTA VI Style Edition med texturer och bilar från läckan 👍

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

GTX 1080 hade dom i vissa klipp så antar att vissa leaks kan vara ifrån 2016- slutet av sommaren 2018 då 20 series släpptes.

Känns som att de nästan borde vara klara med spelet vid det här laget, tur att videosarna var så gamla hade varit tråkigt om de bara hade kommit så långt idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Känns som att de nästan borde vara klara med spelet vid det här laget, tur att videosarna var så gamla hade varit tråkigt om de bara hade kommit så långt idag.

Du underskattar hur mycket jobb det går in i en öppen värld AAA titel. Särskilt om man vill ha ett stabilt släpp.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Ryssfemma:

Jobbigt läge för take two, förmodligen kommer de tappa försäljning på GTA 5 nu för att 6’an är bekräftad.

Detta är väl lite vad jag känner har varit problemet med Take Two/Rockstar.

Under så många år har de mjölkat ur GTA V så till den grad att folk undrar vad bolaget ens håller på med. Efter tillräckligt lång tid så tappar gamers tålamodet och när en sån här läcka väl sker så ger det ändå intrycket av att de antagligen har kommit en bra bit med utvecklingen. Självklart är spelet knappast färdigt men väl bör deras trogna spelare (eller kunder som de är i deras ögon) ha fått någon hint om vad som var under utveckling.

Jag försvarar på intet vis läckan men hela skandalen ger deras girighet ett ansikte.

Personligen köpte jag GTA V och RDR2 vid tre respektive två tillfällen. Jag föll för deras marknadsstrategi då det var riktigt bra spel. Jag kommer köpa GTA VI också men förhoppningsvis bara en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Känns som att de nästan borde vara klara med spelet vid det här laget, tur att videosarna var så gamla hade varit tråkigt om de bara hade kommit så långt idag.

Vissa är ifrån RTX 3080 tiderna så ganska nya videos men grafik är väll det dom fixar sist först så ska dom väll få allt att fungera innan det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO