Microsofts stora Surface-event går av stapeln den 12 oktober

Permalänk
Melding Plague

Microsofts stora Surface-event går av stapeln den 12 oktober

Varje år tillbringar Microsoft en kväll under hösten för att visa upp nyheter i Surface-familjen och i år kommer festligheterna dra igång den 12 oktober.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande, uppdaterar gärna mina Surface Book 2 och 3 som börjar bli lite till åren, även om just spelande inte lockar.

Permalänk
Medlem

Släpper de en hållbarare version av studion som idag har 120hz touch skärm kommer jag köpa en på stört.

Permalänk
Snusfri

Hoppas på en Surface Duo 3.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Blev förvånad att RT fortfarande stöds.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4914...

Var inte det OS:et dödfött från början?

Mainstream support for Windows RT 8.1 ended January 9, 2018, and extended support for Windows RT 8.1 will end on January 10, 2023.

Permalänk
Medlem

Lär nog bli en Surface Pro 9. Även om min Surface Pro (2017) tuffar på bra än!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Skulle det kanske inte komma en spelorienterad variant? Vore intressant och se om det ens är värt att byta ut min 17 årsmodell.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Surface duo 3, release även för privatpersoner och inte hålla det bara till företag samt ett attraktivt pris tack! suttit som en galning och letat efter en bra deal på duo 2 men är fan omöjligt från svenska återförsäljare =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Snusfri
Skrivet av norrby89:

Surface duo 3, release även för privatpersoner och inte hålla det bara till företag samt ett attraktivt pris tack! suttit som en galning och letat efter en bra deal på duo 2 men är fan omöjligt från svenska återförsäljare =/

Finns hos Amazon, men priset är lite väl högt tyvärr.
Har själv den under koll då jag är riktigt intresserad av en.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Räknar kallt med 11-serien på processorsidan (tyvärr)

Permalänk

Roliga datorer att se på och drömma om, men tok för dyra för mig med hänsyn till specifikationen. Men så har man på Windowssidan alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Roliga datorer att se på och drömma om, men tok för dyra för mig med hänsyn till specifikationen. Men så har man på Windowssidan alternativ.

Är ju som sagt premiumprodukter så är ju knappast för den stora massan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Roliga datorer att se på och drömma om, men tok för dyra för mig med hänsyn till specifikationen. Men så har man på Windowssidan alternativ.

Bland dom få som känns som apples datorer enligt min erfarenhet. Har haft väldigt lite strul med de vi köpt in. Men som företag tänker man ju lite annorlunda, en dag utan dator för en anställd är ju tämligen dyr.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Bland dom få som känns som apples datorer enligt min erfarenhet. Har haft väldigt lite strul med de vi köpt in. Men som företag tänker man ju lite annorlunda, en dag utan dator för en anställd är ju tämligen dyr.

Självklart... Och vanliga jobbdatorer är ofta dyra. (Thinkpads)
Det jag är emot dessa dyra jobbdatorer är att de oftast mest är dyra, jag imponeras inte av kvalitén på dem när det gäller drivrutiner, dockor, fläktar etc. Min uppfattning är att det snarare har blivit sämre med åren. (jag pratar om ej om Apples, då jag ej känner till dem när det gäller kvalite)

Men för lätta laster känns Microsoft Surface som ett riktigt bra alternativ som jobbdator. Kanske bättre kvalite än Thinkpad alternativen? Det stora problemet idag med datorer är att så otroligt mycket fokus har blivit att jaga gram och detta ofta bekostnad på andra saker som kylning. T.o.m Apples Throttlar. Men det jag mest stör mig på är när de inte är tysta, eller fläktar som snabbt slits och är supersvåra att byta.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Självklart... Och vanliga jobbdatorer är ofta dyra. (Thinkpads)
Det jag är emot dessa dyra jobbdatorer är att de oftast mest är dyra, jag imponeras inte av kvalitén på dem när det gäller drivrutiner, dockor, fläktar etc. Min uppfattning är att det snarare har blivit sämre med åren. (jag pratar om ej om Apples, då jag ej känner till dem när det gäller kvalite)

Men för lätta laster känns Microsoft Surface som ett riktigt bra alternativ som jobbdator. Kanske bättre kvalite än Thinkpad alternativen? Det stora problemet idag med datorer är att så otroligt mycket fokus har blivit att jaga gram och detta ofta bekostnad på andra saker som kylning. T.o.m Apples Throttlar. Men det jag mest stör mig på är när de inte är tysta, eller fläktar som snabbt slits och är supersvåra att byta.

Håller med. Testade hp firefly nu, går otroligt varm och fläktar hela tiden om man göra något annat än att ha webbläsare och word igång (förutsatt att webbläsaren inte är chrome såklart, då går den varm), det känns det som att den flexar om man lyfter den i ena hörnet.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Hoppas på en Surface Laptop 5 med mer än 1 usb-c port tack....

Permalänk
Lego Master
Skrivet av THB:

Hoppas på en Surface Duo 3.

Jag var sugen på 2an, men den kom lixom aldrig till nånstans där man kunde klämma på den, och nu blev det en Fold4 istället. Känns som att de tappat lite fart där.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield