Ljud, ljus och simulering i fokus på Logi Play

Permalänk
Melding Plague

Ljud, ljus och simulering i fokus på Logi Play

Logitech första stora event erbjöd flera nyheter på tillbehörsfronten som är intressanta för streamers, simulatorentusiaster och mobila spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Astros om de fungerar till Xbox med dongeln och att det går att justera balans mellan spel/chatt-ljudet.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Den där ratten och pedaler är man ju bra sugen på, men det får bli nästa år. Plus att jag vill vänta på reviews och lite långtidstester på DD-motorn

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är förstås Microsoft och Sony som är anledningen, men jag tycker att det är förjävligt att ratten bara fungerar med ena eller andra konsolen (plus PC) och inte båda. Fy fan säger jag bara.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Vägledare

Jävla priser alltså

Permalänk
Inaktiv

Tänkte skriva att det hade varit trevligt med en rattmodell nånstans mellan 2000 och 16000 kr, men när jag kollade deras hemsida såg jag att de tar över 5000 kr för en G29 nu så det har de visst redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Tänkte skriva att det hade varit trevligt med en rattmodell nånstans mellan 2000 och 16000 kr, men när jag kollade deras hemsida såg jag att de tar över 5000 kr för en G29 nu så det har de visst redan.

3249Kr hos Webhallen. Deras nya lär också sjunka i pris när den kommer ut till återförsäljarna.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av DasIch:

3249Kr hos Webhallen. Deras nya lär också sjunka i pris när den kommer ut till återförsäljarna.

2490:- hos Amazon samt ProShop.

G920 (PC/Xbox) går lös på 2290:- hos Amazon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Den där ratten och pedaler är man ju bra sugen på, men det får bli nästa år. Plus att jag vill vänta på reviews och lite långtidstester på DD-motorn

https://i.imgur.com/yncq32s.png

Förlåt, men de finns så mycket bättre för samma peng? varför logitech?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Synd med ännu en dyr XLR-mikrofon som kommer försvinna in i skuggorna av Shure SM7B likt alla andra.

En trevlig USB-mikrofon hade vart super. Logitech har verkligen möjligheten när de samarbetar med Blue, att få till något likt Beacn eller Presonus revelator - fast tillgänglig här i norden (som beacn inte direkt är utan ett rejält påslag p.g.a. frakt, tull m.m.).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Förlåt, men de finns så mycket bättre för samma peng? varför logitech?

Har du testat Logitechs nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Har du testat Logitechs nya?

Kör du sim? har du provat de andra?
Jag ser dagligen problem med logitech nuvarande...

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av basn:

Förlåt, men de finns så mycket bättre för samma peng? varför logitech?

Vi vet inte om det finns bättre för samma peng, för detta har inte släppts eller testats än.

Däremot är det kul att jätten logitech äntligen tar det hela på allvar, och släpper DD-ratt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vi vet inte om det finns bättre för samma peng, för detta har inte släppts eller testats än.

Däremot är det kul att jätten logitech äntligen tar det hela på allvar, och släpper DD-ratt

https://www.youtube.com/watch?v=nhwiou3FRpw
https://www.youtube.com/watch?v=M6iygyRkAh8

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Miikks:

Jävla priser alltså

Snart får man inte bara ta ett lån för att köpa ett grafikkort men till kringutrustning också

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Synd med ännu en dyr XLR-mikrofon som kommer försvinna in i skuggorna av Shure SM7B likt alla andra.

En trevlig USB-mikrofon hade vart super. Logitech har verkligen möjligheten när de samarbetar med Blue, att få till något likt Beacn eller Presonus revelator - fast tillgänglig här i norden (som beacn inte direkt är utan ett rejält påslag p.g.a. frakt, tull m.m.).

Från de första testerna jag hört låter den förskräckligt. Presence boost från helvete som man iofs kan slå av, men det är inte nog. Nästan så att mikrofonen slår dig i ansiktet. Men rätt skoj tech i mikrofonen dock. Innbyggd "fethead" på en dynamisk mikrofon. Du kan till och med köra den med phantom. Rätt märkligt koncept, men jag tror det kan sälja då många är alldeles för hissig med sin gain och det blir bara massa brus. Men till priset av en SM7B och lite till? No way.

Men förbered dig på att ALLT av content creators har denna en stund framöver. Logitech är super agressiva med denna ser jag. Dom går all in, både på pris och push.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Från de första testerna jag hört låter den förskräckligt. Presence boost från helvete som man iofs kan slå av, men det är inte nog. Nästan så att mikrofonen slår dig i ansiktet. Men rätt skoj tech i mikrofonen dock. Innbyggd "fethead" på en dynamisk mikrofon. Du kan till och med köra den med phantom. Rätt märkligt koncept, men jag tror det kan sälja då många är alldeles för hissig med sin gain och det blir bara massa brus. Men till priset av en SM7B och lite till? No way.

Men förbered dig på att ALLT av content creators har denna en stund framöver. Logitech är super agressiva med denna ser jag. Dom går all in, både på pris och push.

Ja det ser verkligen ut som en märklig produkt till ett VÄLDIGT högt pris. Men sen kostar nog Logitech & Blue-loggan en hel del också..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ah, my bad

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Formgjutning för sina öron lät inte fel. På så sätt slipper vi alla dessa små silikonpluppar som kommer i alla storlekar utom den som passar just ens öron. Finns ju en anledning varför du knappt hittar hörselskydd i den övre skyddsklassen utom just gjutna och alla over-ear hörselskydd. Me like it. Mindre risk att ljudet försvinner mellan alla springor också.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Kör du sim? har du provat de andra?
Jag ser dagligen problem med logitech nuvarande...

Jag kör på SC2 Pro. Innan det har jag haft G29, T300 och CSW 2.5.

Alternativen till Logitech är Fanatec eller olika Kina-tillverkare. Då är Logitechs variant förhållandevis stark. Fanatec är kända för usel kvalitetskontroll och support. Kina-tillverkarna är rätt oprövade.

Det är rätt märkligt att döma ut en produkt innan den knappt hunnit ut på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag kör på SC2 Pro. Innan det har jag haft G29, T300 och CSW 2.5.

Alternativen till Logitech är Fanatec eller olika Kina-tillverkare. Då är Logitechs variant förhållandevis stark. Fanatec är kända för usel kvalitetskontroll och support. Kina-tillverkarna är rätt oprövade.

Det är rätt märkligt att döma ut en produkt innan den knappt hunnit ut på marknaden.

Möjligt men har du kollat på hur mycket problem det är med Ghub? hur överprisade de är?
Simucube är bra mycket bättre enligt mig i det prissegmentet.
Simagic är sjukt bra för de pris alpha mini har kommit med, det är även rapporterat att Moza är minst lika bra fast de är inte alls lika dyra?

Jag dömmer ut priset och hur den ser ut om jag ska va ärlig, sen att de skulle komma mainstream sure? men de ska ju bara sälja den själva på sidan så de lär de inte bli.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Möjligt men har du kollat på hur mycket problem det är med Ghub? hur överprisade de är?
Simucube är bra mycket bättre enligt mig i det prissegmentet.
Simagic är sjukt bra för de pris alpha mini har kommit med, det är även rapporterat att Moza är minst lika bra fast de är inte alls lika dyra?

Jag dömmer ut priset och hur den ser ut om jag ska va ärlig, sen att de skulle komma mainstream sure? men de ska ju bara sälja den själva på sidan så de lär de inte bli.

Simucube finns inte i den prisklassen. Simagic och Moza är billigare men rätt färska och obeprövade - Logitech har fördelen att de är ett stort och etablerat företag. G-hub är inte det bästa men så farligt är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Simucube finns inte i den prisklassen. Simagic och Moza är billigare men rätt färska och obeprövade - Logitech har fördelen att de är ett stort och etablerat företag. G-hub är inte det bästa men så farligt är det inte.

Simagic är rätt beprövat i alla fall, det vet jag av egen kännedom.
Men givetvis kan jag bli överraskad, men jag tror inte på det priset...
De hade väl funkat om de kom ut i alla butiker istället för på nätet.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Simagic är rätt beprövat i alla fall, det vet jag av egen kännedom.
Men givetvis kan jag bli överraskad, men jag tror inte på det priset...
De hade väl funkat om de kom ut i alla butiker istället för på nätet.

Simagic är säkert bra men jag ser det inte som något självklart val. Det är ändå en liten Kina-tillverkare.
Av det jag sett hittills ser Logitech ut att ha en bra produkt. Trueforce verkar inte heller vara en dum idé, även om jag inte skulle vilja ha det själv (har redan shakers i stolen och föredrar ren ffb).
Är plasten av hög kvalitet är det inte något negativt heller. Lite tråkigt material men funktionellt. Det är väl i så fall aktiv kylning som är ett minus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Simagic är säkert bra men jag ser det inte som något självklart val. Det är ändå en liten Kina-tillverkare.
Av det jag sett hittills ser Logitech ut att ha en bra produkt. Trueforce verkar inte heller vara en dum idé, även om jag inte skulle vilja ha det själv (har redan shakers i stolen och föredrar ren ffb).
Är plasten av hög kvalitet är det inte något negativt heller. Lite tråkigt material men funktionellt. Det är väl i så fall aktiv kylning som är ett minus.

Yepp, vi får helt enkelt se om jag har rätt eller inte.
Min mening är att de är plastiga osv men om de hade sålts i butik tror jag det kunde blivit bättre men de kanske ändrar sig.
Dessutom är VRS rätt bra prissatt mot den också.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mörksuggan:

Formgjutning för sina öron lät inte fel. På så sätt slipper vi alla dessa små silikonpluppar som kommer i alla storlekar utom den som passar just ens öron. Finns ju en anledning varför du knappt hittar hörselskydd i den övre skyddsklassen utom just gjutna och alla over-ear hörselskydd. Me like it. Mindre risk att ljudet försvinner mellan alla springor också.

Är också riktigt nyfiken på G Fits och ska försöka lägg vantarna på exemplar så fort som möjligt. Förhoppningsvis är tätheten i pluggen bra nog att brusreducering inte behövs. Sedan att batteritiden är riktigt bra över bluetooth är ju en riktigt trevlig bonus.