PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Tänkte nu beställa ps5 forbidden west bundle för 6800kr på amazon. Jag har hört nu att det skulle ske en prisökning på alla ps5 sålda i Europa. Skulle inte detta innebära att det är lika bra att köpa forbidden west bundle nu för 6800kr då vanligt ps5 kommer att kosta ca. 6500kr efter prishöjningen? Då är det väl knappt värt att vänta för att köpa utan bundle?

Permalänk
Medlem

Går det att få tag på eller är det slut överallt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljbg:

Går det att få tag på eller är det slut överallt?

Finns hos Amazon..

https://www.amazon.se/Playstation5-Console-Horizon-Forbidden-...

Paket med spel är troligtvis det enda som går att få tag på nu.

Edit: Missade att det inte var Amazon som säljare... och priset gick upp rejält nu med! (kostade ~6900kr när jag länkade)

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbrain:

Finns hos Amazon..

https://www.amazon.se/Playstation5-Console-Horizon-Forbidden-...

Paket med spel är troligtvis det enda som går att få tag på nu.

Inte Amazon som säljare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljbg:

Går det att få tag på eller är det slut överallt?

Verkar slut överallt. Kollat internetsäljare och vart på Mediamarkt (fullbokat) och dom trodde att det var sista bokningen sen släpps dom i butik.
Många som säljer dyrt på Tradera och Blocket så det är nog brist på riktigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solen303:

Verkar slut överallt. Kollat internetsäljare och vart på Mediamarkt (fullbokat) och dom trodde att det var sista bokningen sen släpps dom i butik.
Många som säljer dyrt på Tradera och Blocket så det är nog brist på riktigt.

Rykten sägs att Sony ska försöka sitt bästa att se till alla ska kunna köpa en PS5 konsol i år inför Julen i butikerna, håll ut vännen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solen303:

Verkar slut överallt. Kollat internetsäljare och vart på Mediamarkt (fullbokat) och dom trodde att det var sista bokningen sen släpps dom i butik.
Många som säljer dyrt på Tradera och Blocket så det är nog brist på riktigt.

Det är också många som vill sälja sina PS5or på blocket med vinst, och hoppas att folk ska köpa dem innan de finns öppet i butik.
Många av dessa är garanterat folk som köpt med avsikt enbart att sälja vidare tidigare i år men inte fått sålt dem då det faktiskt funnits rätt så skaplig tillgång på bland annat Mediamarkt och Amazon och Webhallen.

Du behöver nog inte vänta så värst länge innan du får tag i en på "rätt" sätt, dock har de (eller kommer) höja priset under hösten, från då tex 5990 med några hundralappar.

Permalänk

Ingen som har någon återförsäljare där det ligger något på lager just nu? Börjar tappa hoppet om att få tag på ett.

Permalänk
Medlem

Verkar gå att köpa på amazon.se men verkar inte vara Amazon själva som säljer konsollen och säljaren har inga recensioner så jag vet inte om det är något man kan lita på (har ingen aning om det är vanligt med bedrägerier på amazon eller inte).

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynäs-IF-1912:

Ingen som har någon återförsäljare där det ligger något på lager just nu? Börjar tappa hoppet om att få tag på ett.

Skrivet av dr-nix:

Verkar gå att köpa på amazon.se men verkar inte vara Amazon själva som säljer konsollen och säljaren har inga recensioner så jag vet inte om det är något man kan lita på (har ingen aning om det är vanligt med bedrägerier på amazon eller inte).

Det går i vågor. Det bästa tipset jag kan ge är att skaffa Twitter och följa "ps5kollen", aktivera notiser för detta konto och vara på hugget när den kommer. Skapa konto på till exempel NetonNet innan så det går snabbt att lägga i varukorgen, checka ut och betala.

Köp INTE från Amazon om det inte står att det säljs och skickas direkt av just Amazon.

Permalänk

Nu fick jag hem mitt PS5 från Amazon och till min förvåning så verkar det vara begagnat. Skickat och sålt av Amazon EU (PRIME)

1. Det fattas en voucher till Horizon spelet.

2. Lådan är skadad och igentejpad där det fattas plast över lådan.

3. Bluray disken låter högt och skakar. Öppnade konsolen och såg att någon hade tagit bort ett klistermärke som visar att de redan försökt fixa problemet.

4. Fattas skruv från hållare.

5. Coil whine.

Bilder samt video: https://imgur.com/gallery/sApopjs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelus444:

Nu fick jag hem mitt PS5 från Amazon och till min förvåning så verkar det vara begagnat.

Ta det med Amazon om det nu är de som är säljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelus444:

Nu fick jag hem mitt PS5 från Amazon och till min förvåning så verkar det vara begagnat.

1. Det fattas en voucher till Horizon spelet.

2. Lådan är skadad och igentejpad där det fattas plast över lådan.

3. Bluray disken låter högt och skakar. Öppnade konsolen och såg att någon hade tagit bort ett klistermärke som visar att de redan försökt fixa problemet.

Bilder samt video: https://imgur.com/gallery/Vm2LV19

Är väl bara att skicka tillbaka? Måste blitt sjukt fel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Ta det med Amazon om det nu är de som är säljare.

Yes, har kommit i kontakt med dom och det är Amazon som både säljer och skickade paketet. Tror att det var ännu en snubbe som beställde och lämande då det var begaggnat.

Beställt härifrån: https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B2S72D5G/ref=sr_1_5?crid=IPOP...

Permalänk

Köper inget från Amazon, never has never will. De handlar bara om att tjäna pengar och så får man en massa problem när man ska reklamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swurre2019:

Köper inget från Amazon, never has never will. De handlar bara om att tjäna pengar och så får man en massa problem när man ska reklamera.

Tycker amazon är helt överlägsna när det kommer till returer/reklamationer faktiskt.

Fick strul med min PS5 kontroll som följde med PS5an 8 månader efter köp. Drog ett mess till deras kundservice i chatten och de löste det direkt genom att återbetala 1500 kr till mitt kort (25% av totalpriset på PS5an antar jag) så jag kunde köpa en ny kontroll och dessutom ha massa pengar över.

Liknande med min Logitech G Pro Wireless mus som började strula efter några månader. Hur löste de det? De skickade en ny mus till mig utan extra kostnad och jag fick dessutom behålla den gamla musen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swurre2019:

Köper inget från Amazon, never has never will. De handlar bara om att tjäna pengar och så får man en massa problem när man ska reklamera.

Tjäna pengar är ju lite grundidéen för företag ja.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Ska testa beställa och se om jag blir lurad så hör jag av mig grabbar: https://www.amazon.de/-/en/dp/B0B1MPZWJG?psc=1&smid=A1J0OYMSK...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelus444:

Ska testa beställa och se om jag blir lurad så hör jag av mig grabbar: https://www.amazon.de/-/en/dp/B0B1MPZWJG?psc=1&smid=A1J0OYMSK...

Det står ju i klart och tydligt "voucher" i artikelnamnet vilket är översatt till kupong.
Det är alltså en kupong till att köpa bundlen som inte finns i lager?

Permalänk

PS5 och Kod för Spelet

Skrivet av padinni:

Det står ju i klart och tydligt "voucher" i artikelnamnet vilket är översatt till kupong.
Det är alltså en kupong till att köpa bundlen som inte finns i lager?

Nej, är det inte en PS5:a och en voucher för Horizon Forbidden West på PSN?

"PlayStation 5 + Horizon Forbidden West Voucher"

Läser man i product description så står det ju också
..
* Horizon Forbidden West Gutscheincode (Gutscheincode == Coupon Code)
..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorrentKatten:

Nej, är det inte en PS5:a och en voucher för Horizon Forbidden West på PSN?

"PlayStation 5 + Horizon Forbidden West Voucher"

Läser man i product description så står det ju också
..
* Horizon Forbidden West Gutscheincode (Gutscheincode == Coupon Code)
..

Okej då tolkade jag det fel

Permalänk

Ännu en skum säljare - Amazon DE: https://www.amazon.de/dp/B08H93ZRK9/ref=mp_s_a_1_1?crid=1Y4JD...

Tor att det är en scam då de säljer ögonfransar och nu en PS5?

Samma gäller den första länken där de säljer ljus. Företagets namn står för det och nu helt plötsligt säljer de elektronik för stora rabatterade priser. Deras hemsida ZauberDeko.de är ett stort frågetecken...

Uppdatering: Beställ inte då det är ett hackat säljar konto!!

SCAM
Permalänk
Permalänk

Såg det också, men vad säger vi om priset, 7600kr känns väl onödigt högt eller? Såg att elgiganten säljer för 6100kr utan bundle, men sånt pris kanske blir omöjligt att kapa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslelll:

Såg det också, men vad säger vi om priset, 7600kr känns väl onödigt högt eller? Såg att elgiganten säljer för 6100kr utan bundle, men sånt pris kanske blir omöjligt att kapa?

Om det är två handkontroller är det i prisnivå vad man får räkna med. Sony har väl höjt riktpriset till 6 500:- och sedan ett spel och extra handkontroll så är man på 7 600:-. Är det med en handkontroll så är det nog lite saltat.

Permalänk
Skrivet av Shadee:

Om det är två handkontroller är det i prisnivå vad man får räkna med. Sony har väl höjt riktpriset till 6 500:- och sedan ett spel och extra handkontroll så är man på 7 600:-. Är det med en handkontroll så är det nog lite saltat.

Är bara en handkontroll med, nu vet jag inte hur svårt det är att fånga en ps5:a på elgiganten/webhallen/power/netonet osv men kanske är värt att vara beredd på det istället. Dessutom går Fifa att plocka upp för 444kr om det är det man är ute efter.

Permalänk
Skrivet av andreaslelll:

Är bara en handkontroll med, nu vet jag inte hur svårt det är att fånga en ps5:a på elgiganten/webhallen/power/netonet osv men kanske är värt att vara beredd på det istället. Dessutom går Fifa att plocka upp för 444kr om det är det man är ute efter.

Tänkte exakt likadant. Har märkt att Fifa versionen är dyrare än Horizon...

Horizon: https://www.webhallen.com/se/product/350463-Playstation-5-Kon...

FIFA 23: https://www.webhallen.com/se/product/353045-Playstation-5-Kon...

Sen kostar ju FIFA 23 444KR och Horizon 649KR.

Permalänk
Medlem

Fråga, har scalpers slutat att köpa PS5 eller existerar det beteendet fortfarande?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av Derix:

Fråga, har scalpers slutat att köpa PS5 eller existerar det beteendet fortfarande?

Tyvärr är de fortfarande aktiva men ej lika mycket där det är svårare att gå i vinst då människor inte vill betala mer när konsolen redan gått up i pris.