Värdering komponenter i5 2500k + oanvänd fläkt, P8Z68-V Pro, Corsair 2x4GB

Permalänk

Värdering komponenter i5 2500k + oanvänd fläkt, P8Z68-V Pro, Corsair 2x4GB

Hej!

Har lite gamla delar jag undrar värdet på (allt sitter kvar på moderkortet):

Intel i5 2500k, 3,30GHz, 6MB Cache LGA1155 (sitter kvar på moderkortet)
- Oklockad, har även kvar oanvänd originalfläkt i originallåda.

Asus P8Z68-V Pro LGA1155 (ganska säker på att det är /GEN3, men att det inte står på lådan då uppgraderingen var så pass ny vid tillfället när jag köpte moderkortet, smått osäker här)
- Tillbehör: I/O sköld, drivrutinskiva, manual, samt SLI-brygga tror jag det är, ingen expert dock! Inga andra tillbehör, men har kanske kvar i andra lådor - ifall något är viktigt vid försäljning?

Corsair 2x4GB XMS3 DDR3 (sitter kvar på moderkortet)
- Oklockade, CMX8GX3M2A1600C9, har kvar tom originalförpackning.

Har kvar originallådorna till alla tre. Köpte dessa delar 2011 tror jag och de satt i datorn fram till december 2020 då jag uppgraderade och plockade ur dessa delar. Obs! CPU och RAM har suttit på moderkortet hela tiden, sedan jag plockade ur dem dec2020 och lagt dem i antistatpåse och sedan i moderkortslådan. Torkade rent ovanpå CPUn med torr, fin, mjuk servett när jag plockade isär datorn december 2020, ingen expert på sådan rengöring dock.

Hur packar man detta vid försäljning? Går det att skicka med cpu o ram kvar på moderkortet? Ligger endast i antistatpåse i moderkortslådan - vad ska man ha för packningsmaterial för att inte skada delarna?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Brukar vara smidigt att plocka ur ram (pga böjrisk) men lämna cpu kvar i, om det postas.

Är väl värt runt 500kr. Lättast att lägga ut på blocket/Facebook då det är gratis, och köra med hämtning. Livet blir lite lättare då

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Brukar vara smidigt att plocka ur ram (pga böjrisk) men lämna cpu kvar i, om det postas.

Är väl värt runt 500kr. Lättast att lägga ut på blocket/Facebook då det är gratis, och köra med hämtning. Livet blir lite lättare då

Smart! Plockade ur RAM minnen nu och lade i originalförpackningen Moderkortet har dock några små "pins" längst ner som man kopplar till på- och av-knapp, usb etc. Hur kan man skydda dessa små som står ut tro?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushroomcar:

Smart! Plockade ur RAM minnen nu och lade i originalförpackningen Moderkortet har dock några små "pins" längst ner som man kopplar till på- och av-knapp, usb etc. Hur kan man skydda dessa små som står ut tro?

Tack!

Dom brukar var tillräckligt hårda, och korta (inget vridmoment). Men, posta moderkort utan orginalkartong eller mycket packmaterial är svårt. Du ska räkna med att några människor/maskiner kommer kasta ditt paket flera gånger. Finns som sagt goda skäl att inte frakta teknik, särskilt i lägre prisklasserna.