Ear Stick blir nästa ljudprodukt från Nothing

Permalänk
Melding Plague

Ear Stick blir nästa ljudprodukt från Nothing

Nytt fodral och hög ergonomi utlovas när Nothing ger oss en smygtitt på kommande hörlurspinnarna Ear Stick.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så ett par trådlösa hörlurar med ett fodral som tar upp med plats och troligen ligger sämre i byxfickan än mer konventionella sådana..?

Nä, blir nog en gäsp på det.

Sedan, bättre ergonomi? Vad är det för fel på den vanliga puck-designen?

Permalänk
Musikälskare

Fodralet ser otympligt ut ja men komfort är kanske inte så viktigt i en cyberpunk värld

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

En jäkla massa plast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

En jäkla massa plast.

Precis som de flesta andra fodral till earplugs

Permalänk
Medlem

Mitt intryck av Nothing verkar vara att de satsar stenhårt på flashig design och stark marknadsföring, inte lika mycket på själva produkten.

Många gimmickar och annorlunda designer av syftet att vara annorlunda snarare än rent nytänk. Får intrycket av ett designermärke mer än av ett mobilmärke. Inget fel på det såklart, men också inget som tilltalar mig då jag är mer praktiskt lagd och föredrar en enklare och mer avskalad minimalistisk design.

Osäkert också hur mycket de faktiskt tänker stå bakom sina produkter också då grundaren Carl Pei bl.a. verkar tycka att specs, funktioner, och senaste android-version är någorlunda oviktigt av att döma hur han svarade på frågan om deras planer och tidslinje för en uppdatering till senaste Android 13 för Nothing Phone (https://twitter.com/getpeid/status/1559923019740495875).

Permalänk
Medlem

Antingen har personen på bilden världens minsta händer eller så är fodralet gigantiskt jämfört med andra. Högg precis ett par airport pro 2nd gen och det fodralet känns bra i storlek.

Deras ergonomi måste ju vara episk om en person med klor som på bilden kan hantera fodral och hörlurar!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Fattar inte alls grejen med Nothing, varför all denna hajp/pr-tåg? Det är väl inget speciellt?

Permalänk
Medlem

Hoppas på multipoint, då kan det vara värt ett köp.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av medbor:

Fattar inte alls grejen med Nothing, varför all denna hajp/pr-tåg? Det är väl inget speciellt?

Det är en av OnePlus-grundarna som står bakom företaget så det finns väl en del förväntningar på produkterna bland entusiaster åtminstone. Edit: Och de försöker väl iaf att innovera lite.
Men det är väl inte direkt mycket mer surr om Nothing jämfört med andra tillverkare?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Daemon:

Det är en av OnePlus-grundarna som står bakom företaget så det finns väl en del förväntningar på produkterna bland entusiaster åtminstone.
Men det är väl inte direkt mycket mer surr om Nothing jämfört med andra tillverkare?

Sticker ut lite typ

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fattar inte alls grejen med Nothing, varför all denna hajp/pr-tåg? Det är väl inget speciellt?

Det är ju blingbling och coola effekter på baksidan av telefonerna, alltid något.
Annars fattar jag helt ärligt inte heller uppståndelsen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Redan vid häxnaglarna ser jag att det inte är en produkt för mig.

Permalänk
Medlem

Helt obegriplig design på fodralet, kanske hade var coolt för tio år sen.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Lustigt företagsnamn.
Fördelen är att man inte behöver betala för produkterna.

Pay nothing. Get nothing.

Permalänk
Medlem

Jag vill se en video där personen med de där naglarna försöker få in hörlurarna i öronen.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Helt obegriplig design på fodralet, kanske hade var coolt för tio år sen.

Nej, du har helt fel. Det hade varit en helt OK-design från tidigast sent 90-tal till 2000-någonting. Men absolut inte mer än så! Den är ju hur oinspirerad som helst. Det känns som om någon designer har befunnit sig på jobbet sent på dagen, hittat en gammal Windows Vista-låda i något hör och bestämt sig för att sno idén, fast inte kopiera rakt av.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

lika intressant som deras nothing phone.. dvs noll hype.. gäsp

Permalänk
Medlem

"Ear sticks" - öronpinnar, det är ju såna med bomull i ändarna, föreslår "BlueSticks" istället

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag är inte jätteimponerad av Nothing Ear (1). Köpte ett par när Inet körde drops i vintras. Det mesta funkar helt ok men det är inte sällan som höger eller vänster inte kommer igång, så jag får stoppa tillbaka en lur i fodralet för att sedan ta upp igen så att jag får stereo. Högerluren har helt kollapsat och ljudet är typ en fraktion av vänsterluren.

Skeptisk, dålig firmware och tveksam kvalité, tyvärr.

Får väl hoppas att de lärt sig inför denna modell.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter ett par nya schyssta In-Ear lurar att träna med, kör en Samsung-telefon så allt förutom Airpods är typ intressant.
Helst utan pluggar också då jag tycker det går in för långt i örat och blir irriterat efter nån timme, samt att dom glider ut när man svettas...
Nån med erfarenhet av t.ex Galaxy Buds Live? eller ska man våga prova Galaxy Buds Pro2? (Har idag Gear IconX 2018)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spännande om de satsar på lägre pris men prisvärt ljud.
Och att skippa en halvdan brusreducering som ändå drar massa batteri och kanske inte är så nödvändigt när man ändå helst av allt vill kunna ha funktionen på utan att ha någon musik igång, något som vad jag vet inte brukar fungera mer än i 10 minuter på brusreducerande hörlurar innan de stängs av. Finns ju också alltid öronproppar om en bara vill ha det tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

En jäkla massa plast.

Här får man väl ändå vara lite rimlig? Antar det är miljön som åsyftas? Det är väl typ lika mycket plast i förpackningarna till ingredienserna för en måltid en kväll. Hörlurarna använder man i flera år. Vad ska man göra istället? Fodralet i återvunnen guldpläterad titan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Här får man väl ändå vara lite rimlig? Antar det är miljön som åsyftas? Det är väl typ lika mycket plast i förpackningarna till ingredienserna för en måltid en kväll. Hörlurarna använder man i flera år. Vad ska man göra istället? Fodralet i återvunnen guldpläterad titan?

Det var allt annat än en rimlig kommentar.

F Ö var det ett konstaterande och inget annat.

Permalänk
Medlem

Nothing = dyrt och dåligt

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassay:

Nothing = dyrt och dåligt

ja dom verkar satsa mycket på hype och marknadsföring, som deras telefon, sen när den väl kom blev man inte imponerad, bling bling disco lampor på baksidan ? man undrar vilken målgrupp dom riktar sig till...

Permalänk
Medlem

När Nothing skulle lanseras så verkade det lite nice med att man ser komponenterna i det genomskinliga plastskalet. Men nu känns det som att de gör nya grejer bara för att försöka sticka ut + massa hype inför lansering. Inte för att göra en bra produkt.

Nej tack från mig.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Mina NothingEars sitter skitdåligt i örat (räcker att tugga så ramlar de ut). Hänger nog delvis på formfaktorn i sig dock. Och var och varannan gång man tar upp dom så kopplar bara ena upp. Med vinterjackan så är mottagningen pissdålig från byxfickan upp till örat. Pga mycket fluffigt tyg antar jag? Har ett par gamla sleta JBLs (ska väl vara träningslurar antar jag.. Sladd med kontroller och batteri på sladden mellan öronen). Dessa funkar klockrent. Tappar inte mottagningen både nu och då när man går inne i stan heller. Även dessa är lite veka i radion dock. Kunde inte ha telefon i en väska på sadelstolpen (vid vevpartiet) utan måste ha där framtill på ramen. Så det kanske är BT i sig som suger?

Nothingears *vl*a ear detection och touchkontroller dock... Dessa går bara att skylla på lurarna. Så satans dåligt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB