Tele2 Mobilt Bredband Obegränsad surf router/telefon

Permalänk
Medlem

Tele2 Mobilt Bredband Obegränsad surf router/telefon

Jag har idag Tele2 Mobilt Bredband Obegränsad

Har fått olika svar från kundtjänst

Den ena har sagt jag bara kan använda Mobilt Bredband Obegränsad och simkort i router, den andra har sagt jag ska kunna använda simkort både i router och telefon?

Nån som har bättre koll än Tele2 kundtjänst?

Simkortet fungerar inte på telefon, men i router

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Simkortet fungerar inte på telefon, men i router

Det verkar som att du har svarat på din egna fråga?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det verkar som att du har svarat på din egna fråga?

Men får olika svar från kundtjänst, hittar inte det svaret på webbsidan?

Permalänk
Rekordmedlem

Simkorten brukar fungera i alla typer av enheter däremot har du väl bara datatrafik via det abbet så funktionen i en telefon blir begränsad. Om du redan har abbet så flytta kortet till telefonen och prova om du är nöjd med de funktioner du får i den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Simkorten brukar fungera i alla typer av enheter däremot har du väl bara datatrafik via det abbet så funktionen i en telefon blir begränsad. Om du redan har abbet så flytta kortet till telefonen och prova om du är nöjd med de funktioner du får i den.

Tog ut det begränsade kortet flyttade det obegränsade från plats 2 till plats 1 men ingen skillnad

Finns det någon operatör som kan köra obegränsat för både router och telefon ringa för mec extra simkort?

Permalänk
Skrivet av Ozeroun:

Tog ut det begränsade kortet flyttade det obegränsade från plats 2 till plats 1 men ingen skillnad

Finns det någon operatör som kan köra obegränsat för både router och telefon ringa för mec extra simkort?

Du behöver teckna ett mobilabonnemang med obegränsad surf och extrakort isf istället för mobilt bredband.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ozeroun:

Tog ut det begränsade kortet flyttade det obegränsade från plats 2 till plats 1 men ingen skillnad

Finns det någon operatör som kan köra obegränsat för både router och telefon ringa för mec extra simkort?

Surfen fungerar nog i telefonen som i router men du kan inte ringa/sms:a från den sortens abonnemang då det enbart har surf

Edit: tvåa på pucken

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hade idag WIFI på telefonen, stängde av WIFI, gick in på simkort inställningar, ändrat mobildata för simkort plats 2 där jag har obegränsad surfen, som innan stod på mobildata för simkort plats 1

Får se hur länge det håller, är 2 olika ip nummer på telefonen och router till dator

Ja det stämmer det bara går att surfa, inte ringa för, har ett annat simkort för att ringa för, hittar inget bättre alternativ passar mina behov