Lenovo IdeaCenter G5, duglig för WoW? 11400F + GTX1650S + 8GB

Permalänk

Lenovo IdeaCenter G5, duglig för WoW? 11400F + GTX1650S + 8GB

Hejsan alla genier,

Här kommer en förfrågan från en ej insatt.

Nu när mörkret tar över är det tid för återkomst till WoW. Är därför i behov av en gamingdator till ett hyfsat lågt pris.

Har hittat denna via Elgiganten Outlet:Lenovo G5

Kommer den klara av att lira just WoW på hyfsat hög prestanda? Känns som ett bra klipp.

Tack på förhand!

Rubrik
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mjölkkossan:

Hejsan alla genier,

Här kommer en förfrågan från en ej insatt.

Nu när mörkret tar över är det tid för återkomst till WoW. Är därför i behov av en gamingdator till ett hyfsat lågt pris.

Har hittat denna via Elgiganten Outlet:Lenovo G5

Kommer den klara av att lira just WoW på hyfsat hög prestanda? Känns som ett bra klipp.

Tack på förhand!

Kanonbra pris på en OEM-maskin.
WoW lirar väl på en för dagens maskiner "en potatis" med tanke på åldern på spelet?

Jag förtydligade även din rubrik. Vi kräver att trådrubrikerna beskriver innehållet i tråden på bästa möjliga sätt. Att bara droppa ett produktnamn är inte tillräckligt.
/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja det kommer funka fint men kan få det jobbigt i större raids.
Mer RAM hade varit bra oxå. 8 gig idag är i underkant.
Det är säkert oxå bara en sticka vilket man vill undvika. Man vill ha 2 stickor för dual channel. 16gig

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

175fps i 1080p men i 1440p så är det nere på 40fps om man skall tro deras egna siffror. Beror lite på vilken skärm du har men i 1080p så lär det funka fofinontot.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

WoW lirar väl på en för dagens maskiner "en potatis" med tanke på åldern på spelet?

Du menar 1,5 år eller vad det är sen shadowlands släpptes?
Eller dragonflight som inte släppts än?

Väldigt gammalt spel.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

WoW lirar väl på en för dagens maskiner "en potatis" med tanke på åldern på spelet?

WoW är ju inte samma spel som för 15 år sen såvida man inte kör classic (och rent teknist inte där heller). Mycket mycket mer combat-data och massa grafiklull pålagt på en ineffektiv gammal motor. Med det sagt, inte galet höga krav. Liknande populära e-sport spel.

@Mjölkkossan 8GB RAM i single channel mode kommer kännas. Halv minnesbandbredd och bara jätteliten mängd allmänt. Men det går rimligtvis att öppna upp och stoppa in egna stickor, om du har budget och viljan att göra det.

Grafikkortet är OK för WoW, speciellt i 1080p. Spelet stödjer också AMD FSR uppskalning vilket fungerar skapligt om man inte är tjinkig.

Antingen kan man köpa en sticka och hoppas datorn klarar av att anpassa sig att köra den existerande stickan med denna.
https://www.webhallen.com/se/product/307392-Kingston-Fury-Bea...

Eller köpa två helt nya stickor som är validerade att fungera tillsammans.
https://www.webhallen.com/se/product/236943-Corsair-Vengeance...

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skrivet av Teddis:

@Mjölkkossan 8GB RAM i single channel mode kommer kännas. Halv minnesbandbredd och bara jätteliten mängd allmänt. Men det går rimligtvis att öppna upp och stoppa in egna stickor, om du har budget och viljan att göra det.

Grafikkortet är OK för WoW, speciellt i 1080p. Spelet stödjer också AMD FSR uppskalning vilket fungerar skapligt om man inte är tjinkig.

Okej, först av allt tack för alla era svar!
Tänker svara ovanstående skribent.

Det verkar alltså som om att det krävs mer RAM-minne om jag förstått rätt. Då kommer jag nog hellre leta vidare efter liknande erbjudande fast för en mer kompatibel dator.

Men nästa fråga gäller då att 1650 är ett OK grafikkort. Vilket grafikkort skall jag leta efter om jag vill ha minst ett bra grafikkort och inte enbart OK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjölkkossan:

Men nästa fråga gäller då att 1650 är ett OK grafikkort. Vilket grafikkort skall jag leta efter om jag vill ha minst ett bra grafikkort och inte enbart OK?

Om det är retail och inte classic så skulle jag försöka komma upp till 2070/3060 om budgeten tillåter.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Om det är retail och inte classic så skulle jag försöka komma upp till 2070/3060 om budgeten tillåter.

Skulle denna passa bättre? Och är det en prisvärd dator?

HP Victus

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mullvaden83:

Ja det kommer funka fint men kan få det jobbigt i större raids.
Mer RAM hade varit bra oxå. 8 gig idag är i underkant.
Det är säkert oxå bara en sticka vilket man vill undvika. Man vill ha 2 stickor för dual channel. 16gig

RAM-grejen är iofs väldigt lätt att åtgärda i efterhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mjölkkossan:

Skulle denna passa bättre? Och är det en prisvärd dator?

HP Victus

Den där datorn är betydligt mer kraftfull än första datorn du länkade på grafiksidan, dessutom har du 16 GB dual channel-minne från början.

Tror den datorn kommer att passa dig utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjölkkossan:

Skulle denna passa bättre? Och är det en prisvärd dator?

HP Victus

Ja, den ser vettig ut.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

RAM-grejen är iofs väldigt lätt att åtgärda i efterhand

Så länge denna märkesdator har en slot till. Det vet man aldrig. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mullvaden83:

Så länge denna märkesdator har en slot till. Det vet man aldrig. XD

Om man utgår att specen på butikssitan stämmer så finns det!

RAM - Portar (totalt) 2
RAM - Portar (tillgängliga) 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjölkkossan:

Skulle denna passa bättre? Och är det en prisvärd dator?

HP Victus

Denna har 3060 Ti.

https://www.billigteknik.se/speldator/33298-hp-pavilion-gamin...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk

Snyggt! Den är beställd 👍

Tack för alla tips & engagemang

Permalänk

Hej igen,

Jag läste dock några recensioner kring denna & det visar sig att den kan bli rätt het datorn.

Nu tror jag inte det kommer bli ett stort problem för just mig.

Men rent teoretiskt, om jag i framtiden får för mig att köpa nytt chassi & någon fläkt kanske. Går det att montera ner datorn & sedan bygga ihop komponenterna i nytt chassi? Någon som har erfarenhet kring detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjölkkossan:

Hej igen,

Jag läste dock några recensioner kring denna & det visar sig att den kan bli rätt het datorn.

Nu tror jag inte det kommer bli ett stort problem för just mig.

Men rent teoretiskt, om jag i framtiden får för mig att köpa nytt chassi & någon fläkt kanske. Går det att montera ner datorn & sedan bygga ihop komponenterna i nytt chassi? Någon som har erfarenhet kring detta?

Märkesdatorer brukar ha egna lösningar för moderkort o nätagg.
Det kan vara vanligt ATX i den där. Eller det kan va egen lösning. Är det egen lösning så är det rätt kört o monterna i nytt chassi.
Men att öppna o stoppa i en eller 2 extra fläktar skulle kanske funka.

https://www.youtube.com/watch?v=4OZGmWZyhac
nu är inte det exakt den du kollat på men misstänker att den är byggd på liknande sätt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros