Webhallen - Mindre bra kundkänsla?

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Lasse62:

Vad gäller Elgiganten så är min personliga erfarenhet att sämre kompensation/bemötande är det svårt att hitta.

Använde Elgigantens "Boka online - hämta & betala i butik" (pre-corona...) på en Chromecast Audio Fyndvara (som nyligen upphört att producera och var smått svår att få tag på, därav bokningen) som de skulle ha ungefär ett halvt dussin av i butik?!?!
Får SMS:et som säger att ordern är redo att hämtas och ger mig av till butiken, kommer till butiken och det finns ingen Chromecast att köpa. Får vänta i en dryg halvtimme innan jag får prata med den avdelningsansvarige som var på rast. Hon går ut på lagret och letar men kommer tillbaka och säger att de tyvärr inte har några och att de inte kan hjälpa mig. Jag letar själv igenom butiken och hittar som genom ett mirakel en öppnad Chromecast Audio (brydde mig inte om den var öppnad eller inte, vill bara ha en då jag nyss flyttat hemifrån) längst in på den nedersta hyllan bakom en hög med Bluetooth högtalare. Eftersom att de utgått från sortimentet finns det ingen prislapp utan jag får gå tillbaka till den avdelningsansvarige som då sätter fyndpriset på den. Härligt att man får så fin kompensation för att ha spenderat en och en halv timme i deras varuhus på att göra deras jobb... -_-

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Hade exakt samma problem med Webhallen i våras, bad dom att ordna fram en fraktsedel såhär i pandemitider och jag kan stå för kostnaden. Det var helt omöjligt för supporten, och dom kunde inte göra ett undantag. Slutade med att jag åkte in och lämnade in produkten i deras butik och några dagar senare vart jag förkyld..

Det är dock en milsvid skillnad på att bli förkyld och få Corona/Covid-19...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det är dock en milsvid skillnad på att bli förkyld och få Corona/Covid-19...

Såklart det är, men vissa får inte några symptom överhuvudtaget.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Beställde en stol under black week och fick aldrig hela produkten (saknade skruvar). Ringt kundtjänst snart ett dussin gånger, fyra veckor senare och får ett svar från chef på kundtjänst via mejl inte tänker häva köpet.. jag ska vänta ännu längre på reservdelar på obestämd tid.
Köpdistanslagen borde ändå gälla tycker man, då jag aldrig fick en fullständig produkt samt massa lovord som aldrig har gett frukt från kundtjänst om att reservdelar har skickats osv. Det är som att dem bara leker med min tid, och jag som såg fram emot en skön stol men fick bara irritation och nu en fet långfinger mot ansiktet från chefen själv på kundtjänst..
Är man oresonlig om man vill ta detta till ARN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluenote:

Beställde en stol under black week och fick aldrig hela produkten (saknade skruvar). Ringt kundtjänst snart ett dussin gånger, fyra veckor senare och får ett svar från chef på kundtjänst via mejl inte tänker häva köpet.. jag ska vänta ännu längre på reservdelar på obestämd tid.
Köpdistanslagen borde ändå gälla tycker man, då jag aldrig fick en fullständig produkt samt massa lovord som aldrig har gett frukt från kundtjänst om att reservdelar har skickats osv. Det är som att dem bara leker med min tid, och jag som såg fram emot en skön stol men fick bara irritation och nu en fet långfinger mot ansiktet från chefen själv på kundtjänst..
Är man oresonlig om man vill ta detta till ARN?

Låter ju konstigt att man inte skulle få häva ett köp de inte kan leverera. @webhallen här kanske har input om han kan ta en paus från att uppdatera 30xx-listor

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lagerlöf:

Låter ju konstigt att man inte skulle få häva ett köp de inte kan leverera. @webhallen här kanske har input om han kan ta en paus från att uppdatera 30xx-listor

Kan inte doppa ner mig i kundtjänstärenden tyvärr Börjar redan snubbla in lite andra avdelningar jag inte tillhör som det är.
(har dock petat på ansvarig)
Är det något gällande datorkomponenter och inköp av dessa så är jag at your disposal inom rimliga ramar

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan inte doppa ner mig i kundtjänstärenden tyvärr Börjar redan snubbla in lite andra avdelningar jag inte tillhör som det är.
(har dock petat på ansvarig)
Är det något gällande datorkomponenter och inköp av dessa så är jag at your disposal inom rimliga ramar

/Patrik

Bra att veta, tack för snabbt svar! (+ liten utskällning för att du jobbar nu )

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Köpte ett spel via webhallens hemsida med hämtning i butik och betalade med swish. Tyvärr kunde jag inte komma iväg så jag gav frugan skärmdump på orderbekräftelsen och mitt idkort. I butiken kunde hon inte hämta ut produkten för att hon inte hade orderbekräftelsen utskriven på papper?! Väldigt märkligt tyckte jag! Enda sättet var ett återköp och köpa produkten igen och betala på nytt, gått nu snart en vecka och inga pengar har jag fått tillbaka där jag betalade med swish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan inte doppa ner mig i kundtjänstärenden tyvärr Börjar redan snubbla in lite andra avdelningar jag inte tillhör som det är.
(har dock petat på ansvarig)
Är det något gällande datorkomponenter och inköp av dessa så är jag at your disposal inom rimliga ramar

/Patrik

Hade varit riktigt bussigt om du även kunde peta på hen flera gånger tack Patrik!

Är ärligt talat lite rädd att handla av Webhallen efter det här. Jag betalar gärna lite extra om servicen är bra. Första gången man har kommit i kontakt med KT och det vill jag aldrig behöva göra igen efter det här. Liknande hände mina vänner när det blev strul med ordrar (inte lika illa som mig som tur är) och dem kontaktade KT. Fick inte den bästa servicen, vilket lämnade en bitter eftersmak hos dem.

Sorry för mitt klagande, kände att man behövde skriva av sig lite och "varna" andra att det verkar vara lite av ett tärningskast hur era köp kommer bli hos dem.

Permalänk
Medlem

Vill absolut inte förringa din upplevelse, alla upplever vi det olika. Jag hade nog mer tänkt att "Helsike, vilken tur att det åtminstone fanns ett kort till mig" i dagsläget, hehe.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bluenote:

Hade varit riktigt bussigt om du även kunde peta på hen flera gånger tack Patrik!

Är ärligt talat lite rädd att handla av Webhallen efter det här. Jag betalar gärna lite extra om servicen är bra. Första gången man har kommit i kontakt med KT och det vill jag aldrig behöva göra igen efter det här. Liknande hände mina vänner när det blev strul med ordrar (inte lika illa som mig som tur är) och dem kontaktade KT. Fick inte den bästa servicen, vilket lämnade en bitter eftersmak hos dem.

Sorry för mitt klagande, kände att man behövde skriva av sig lite och "varna" andra att det verkar vara lite av ett tärningskast hur era köp kommer bli hos dem.

Förstår dig fullt ut, I detta fall så ser du oss i det värsta skicket vi har varit i ever pga det jag nämnt, vi jobbar på att komma ikapp så gott vi kan

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Behöver skriva av mig och fråga om fler har upplevt Webhallen som ett dåligt skött företag på väg åt fel håll?

Ha en bra helg!

Lång historia kort, absolut.

Webhallen är i mina ögon ett skojeriföretag. Dom följer inte gällande lagar och regler för distansköp. Inte ens när man har citerat lagtexterna samt skickat källhänvisning bryr dom sig. Får bara ett korkat svar att man får vända sig till ARN.

Visa signatur

5900x
32gb g-skills
Asus B550-F
RX 6900 XT
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Sötast

I mitt ärendehanteringssystem så hade denna "incident" hamnat under kategoriseringen 1+1... dvs låg prioritet och försumbar påverkan.

Sorry, men tyckte det var småroligt.

Det som har hänt var en olycka.
Antingen har en bugg uppstått, eller så har en stackars julpersonal blivit stressad och begått ett misstag.

Förstår uppriktigt att det är tråkigt för dig. Men helt ärligt talat så fanns lösningen framme och påverkan är helt enkelt 0.

Du spenderade några extra minuter motsvarande mindre än en tusendels procent av din livstid och livet går vidare.
Du lever i ett av världens bättre länder och du har ett fantastiskt liv oavsett om du är sjuk eller arbetslös. Njut nu lite av det du har istället.

Permalänk
Medlem

Har läst på många ställen att Webhallens service gått utför. Vilket säkert kan stämma på många sätt. Men jag måste dela med mig av en solskenshistoria också. Reklamerade en (dyrare) rakapparat i butiken i Hägersten som mer eller mindre krånglat sedan den köptes ny för knappt 6 månader sen men nu lagt av mer eller mindre helt. Räknade med att den skulle behövas tas in för felsökning och att det skulle ta ett antal veckor. Men Webhallenmedarbetaren konstaterade att den inte fungerade som den skulle och lät mig byta mot en annan modell där och då på plats. Mycket snygg hanterat! Tror det är den bästa/smidigaste kundservicen jag någonsin fått faktiskt.

Visa signatur

Macbook Air 13" M1

Permalänk
Medlem

Beställ bara hem istället med gratis frakt, vad håller du på med? Varför åker du flera mil för att hämta ut i en butik??

Permalänk
Medlem

Fyfan vilket i-landsproblem

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Till er som svarar i tråden, kolla datumen på inläggen ni svarar på...

Permalänk
Medlem

Har alltid varit nöjd med Webhallen men på sistone har leveranstiderna blivit längre än förut.
Beställde en mobiltelefon i torsdags 2022-06-02 och skulle komma dagen efter med Instabox men ingen mer info än att Instabox väntar på paketet från Webhallen. Kontaktade Instabox som ej fått något av Webhallen än.
Kontaktade Webhallens kundtjänst som inte vet vad som hänt och skickade iväg en fråga till deras lager igår men inget svar än.

Mobiltelefonen beställde jag i torsdags och 30min efter beställde jag ett skal till mobilen från Inet som dök upp dagen efter med Instabox.

Visst kan jag förstå om Webhallen har många ordrar just nu men då ska det inte stå att paketet ska komma nästkommande dag med Instabox.

Visa signatur

Hemmabio: LG OLED83C1 | Onkyo TX-RZ840 | Elac FS 267 | Elac CC 241.3 | Elac BS 244.3 | Panasonic DP-UB820 | nVidia Shield TV Pro (2019) | Nintendo Switch (2019) |
HTPC/Gaming: Fractal Design Torrent Nano | Intel Core i5-12600K | Noctua NH-D15S | ASRock Z690M-ITX/ax | ASUS RTX 3080 ROG STRIX 10Gb | Corsair Vengeance DDR4 2x8Gb 3600MHz | Corsair RM850X V3 | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 Evo Plus 2Tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Våra företag måste fan få känna på vad det innebär att tappa kunder om man inte är fullständigt utmärkt mot dem.

Lär inte hända. Du har väl märkt hur många det är bara på detta forum som ständigt ursäktar med kommentarer i stil med: "Vad klagar ni på, har ni inte förstått att ett företags uppgift är att tjäna pengar." Som om inte gårdagens kapitalister kunde tjäna pengar somtidigt som de insåg att de agerade i en kontext där samhälle och marknad var ett. Idag har vi istället en massa Zuckerberg-apologeter ("unless you break things you're not moving fast enough") och Ayn Rand-tillbedjare.

Och se hur bra västvärlden mår av det.

Permalänk
Medlem

Tack @Webhallen för att ni avbokade en PS5 Digital Fifa Bundle som jag köpte åt brorsonen. Ni såg tydligt att det varken var mitt namn eller adress på mottagaren och swishbetalaren. Varit trogen kund i över 15 år och tycker det är en märklig affärsmodell. Hade det funnit en knapp för att avregistrera sig hade jag tryckt på den direkt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xSean145:

Tack @Webhallen för att ni avbokade en PS5 Digital Fifa Bundle som jag köpte åt brorsonen. Ni såg tydligt att det varken var mitt namn eller adress på mottagaren och swishbetalaren. Varit trogen kund i över 15 år och tycker det är en märklig affärsmodell. Hade det funnit en knapp för att avregistrera sig hade jag tryckt på den direkt.

Förstår att du är frustrerad, men 1 PS5 per konto oavsett är en benhård regel som vi inte kan flexa på sålänge det råder brist.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag gillar deras "Beställ och hämta i butik" i teorin. Dock tråkigt när de faktiskt inte lägger undan varan innan de skickar sms/mail.

Mer än en gång så har jag fått sms om att varan finns att hämta, men eftersom de har den ute i butik så vet ingen om den faktiskt finns. Och man får gå därifrån utan produkt.

Nu senast fick jag svaret "jaha.. de där snattas ganska ofta".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av oobum:

Jag gillar deras "Beställ och hämta i butik" i teorin. Dock tråkigt när de faktiskt inte lägger undan varan innan de skickar sms/mail.

Mer än en gång så har jag fått sms om att varan finns att hämta, men eftersom de har den ute i butik så vet ingen om den faktiskt finns. Och man får gå därifrån utan produkt.

Nu senast fick jag svaret "jaha.. de där snattas ganska ofta".

Det är ett problem vi står inför nu och kollar över lösning för att lösa i framtiden nu när vi flyttar ut mer produkter ut i butik, hur vi ska hantera i princip 2 lagersaldon på en produkt som är ute i butik och bak på lager. För det är inte skoj heller att berätta för en kund som står med produkt i hand att "nej tyvärr, denna är bokad av en annan kund"

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som "Beställ och hämta i butik" egentligen är detsamma som "Åk till butik och hoppas att varan finns inne". Beställdelen verkar ju inte betyda något i praktiken. Om man beställer/bokar så borde bekräftelsen innebära att varan faktiskt har lagts undan för aktuell kund. Har man rent fysiskt lagt undan ett exemplar åt kunden innan man bekräftar beställningen/bokningen så påverkas inte kunden negativt av felaktiga eller släpande lagersaldon.

Visa signatur

NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD
Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 120GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av PeCe:

Tycker det låter som "Beställ och hämta i butik" egentligen är detsamma som "Åk till butik och hoppas att varan finns inne". Beställdelen verkar ju inte betyda något i praktiken. Om man beställer/bokar så borde bekräftelsen innebära att varan faktiskt har lagts undan för aktuell kund. Har man rent fysiskt lagt undan ett exemplar åt kunden innan man bekräftar beställningen/bokningen så påverkas inte kunden negativt av felaktiga eller släpande lagersaldon.

Det är dock ett system som lever kvar efter tiden då allt fanns bakom disk, det i kombination med väldigt få lagerdiffar gjorde oss till snabbast (och i princip enda) butik att lägga undan varor snabbt hos då personalen ser om produkten som ligger på hylla är bokad eller ej innan de springer in på lagret och plockar. (alltså bokade produkter bekräftas ej manuellt då de med stor sannolikhet ligger på sin plats på lagret)
Som sagt, det är något som ses över nu för att anpassa vårt koncept till de nya butikernas utformande.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch