Google lägger ned Stadia

Permalänk
Medlem

Google lägger ned Stadia

Då hände det tillslut, ca ett år senare än vad jag räknade med. https://blog.google/products/stadia/message-on-stadia-streami...

De som köpt hårdvara och spel kommer få tillbaka pengarna för det.

Permalänk
Medlem

Det var väl väntat ända sen de sålde starter pack för 400:- (CC ultra + kontroll)

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De som köpt hårdvara och spel kommer få tillbaka pengarna för det.

Ja, det var ju något iaf, jämfört med företag som bara tar bort digitala köp.

Permalänk
Medlem

Lyckas google nånsin med alla projekt dom bara stänger till slut ? lol

Permalänk
Medlem

Synd på både gott och ont jag gillade upplägget men kan tänka mig att folk redan har byggt upp ett spelbibliotek på andra plattformer, så vill man gärna inte börja om från början samt att konkurrensen är stor.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ganska tråkigt tycker jag. Var supernöjd med stadia som tjänst, det strulade aldrig.

Permalänk
Medlem

Oj, har ett oöppnat Google Stadia paket so man nu får gratis. De kan väl åtminstone låsa upp blåtanden så att man kan köra trådlöst mot andra plattformar.

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt! Det var ju riktigt trevligt att bara slå på TVn och så hade man access till spelen istället för att ha en konsol eller dator kopplad någonstans som slukar ström.

Finns det några alternativ till Stadia?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Just add it to the Google pile of death projects.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Visste man ju samma dag dom annonsera ut detta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Knappast förvånade för alla med en IQ över 10..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Vad tråkigt! Det var ju riktigt trevligt att bara slå på TVn och så hade man access till spelen istället för att ha en konsol eller dator kopplad någonstans som slukar ström.

Finns det några alternativ till Stadia?

Xcloud, geforce now, playstation now

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Lyckas google nånsin med alla projekt dom bara stänger till slut ? lol

Kan nog tycka google maps, gmail, android, youtube, chrome, chromium, sökmotorn google, google ads, analytics, google docs, google drive, pixeltelefonerna, , nexustelefonerna deras routrar och chromecast kan räknas som ganska lyckade.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tog faktiskt längre tid än jag trodde.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Understandable

Gillade Stadia

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Och ingen blev förvånad.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Lyckas google nånsin med alla projekt dom bara stänger till slut ? lol

Bra att någon vågar satsa pengar på high risk project. Det är ju tyvärr väntat att de flesta misslyckas, men ibland hittar man några stjärnskott som 'alla' vill ha.

Lite high risk projekt de jobbar på:
https://x.company/projects/

Permalänk
Testpilot
Skrivet av slipbit:

De kan väl åtminstone låsa upp blåtanden så att man kan köra trådlöst mot andra plattformar.

This!

Har en kontroller ligger jag med, och ärligt talat hade jag varit nöjd om det ens gick att använda det som en trådad kontroller med X-input (så den fungerar som en Xbox-dosa genom Steam o.s.v.).

Själva kontrollen som hårdvara är ändå rätt trevlig, taktila knappar och bra passform i händerna. Även om Google själva inte har lust att pilla något mer med saken, då kan de iaf släppa API eller källkod för moddare att ta fram firmware/mjukvara som gör det möjligt att använda den till mer än pappersvikt eller prydnad.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Precis som med alla andra Googles projekt så hoppas jag de som jobbade med Stadia kan använda projektet till sin presentation "promo packet" inför befordringskommittén och att de lyckas få en befordran och att deras karriär inom Google fortsätter gå bra

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk

Fysisk media 4Ever ♥.

Streaming är bara till för att hyra spel/Gamepass/PSN+
Eller som en addon tjänst via Nvidia Now

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Oj vilken överraskning!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Eftersom Google är experter på att lägga ned projekt så vill man inte hoppa på tåget och betala en massa pengar för en Google produkt innan den blivit etablerad på marknaden...
Been there done that...

Permalänk
Medlem

Hoppas Geforce now lägger ner också, tycker streaming är en enorm flop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Bra att någon vågar satsa pengar på high risk project. Det är ju tyvärr väntat att de flesta misslyckas, men ibland hittar man några stjärnskott som 'alla' vill ha.

Lite high risk projekt de jobbar på:
https://x.company/projects/

Problemet är att google inte riktigt satsar och kämpar på projekten efter lanseringen och låter det dö ut sen stänger de ner. De bara lanserar och väntar på att det ska hända saker

Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ungefär hur många betalande användare de hade?
Det kanske inte är så dyrt att betala tillbaka om de hade relativt få användare.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Riktigt tråkigt. Stadia visade att molnspelande fungerar och är framtiden. Men att starta en hel plattform från noll är svårt och det här var väl bara en tidsfråga. Rip osv.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat. För det första är själva konceptet fånigt och för det andra så hade inte Google den bästa implementationen. Latenserna måste ner ordentligt om det någonsin ska kunna lyckas ens som koncept.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men hellre att de stänger ner det än bara låter det självdö.

Spelar till och från på Stadia och det har varit toppen när man numera är väldigt casual gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

This!

Har en kontroller ligger jag med, och ärligt talat hade jag varit nöjd om det ens gick att använda det som en trådad kontroller med X-input (så den fungerar som en Xbox-dosa genom Steam o.s.v.).

Själva kontrollen som hårdvara är ändå rätt trevlig, taktila knappar och bra passform i händerna. Även om Google själva inte har lust att pilla något mer med saken, då kan de iaf släppa API eller källkod för moddare att ta fram firmware/mjukvara som gör det möjligt att använda den till mer än pappersvikt eller prydnad.

Men det gör det ju? Har använt min till PC många gånger 😊