Tävla om valfri Komplett-PC!

Små datorer till billigt pris.

Permalänk
Medlem

Små datorer till billigt pris.

Hej!

Jag har några stationära datorer kvar av de jag annonserat här tidigare.
Har i skrivande stund 8st kvar.
Det är flera från Sweclockers som köpt dem i syfte att använda som NAS, Router, Brandvägg mm.
Det är endast dator, inga tillbehör.
Jag hade annons tidigare och drygt 50% blev fort sålda.

Det är HP RP5800 kontorsdatorer.
Jag har fått reda på att dessa också används i kassaservice och till övervakning då de har några speciella utgångar på baksidan, bland annat en med 24V.
Är man lite kreativ kan man nog få i 3-4 st 3,5" hårddiskar i den skulle jag säga.

Dessa innehåller:
Intel Core i5 2400
4GB RAM (finns 3 lediga slottar)
500GB Hårddisk
Har en Displayport och en VGA skärmutgång
PCIE 16x kort plats (tom) för lågprofilgrafikkort (om man inte kör utan lock )
Finns flertalet PCIE 1x portar pga HPs uppbyggnad med riserkort.

Pris:
500kr st (med nytt förinstallerat Windows 10)

Jag önskar avhämtning då det kostar en del att skicka.
Jag kan mötas upp i Göteborgsområdet eller ev köra hem till någon om det är i närområde.
Under perioden 27e sep till 11e okt är jag bortrest i jobbet. Men frugan kan hjälpa till om någon vill hämta dator under den tidsperioden. Jag är nåbar via kommentarsfält eller PM hela tiden.

Ha det gott!
Mvh Nisse
Mölndal

Läs hela annonsen här

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Tjena. Vilka strömkontakter är det? 24-pin antar jag men cpu-kontakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Tjena. Vilka strömkontakter är det? 24-pin antar jag men cpu-kontakten?

Hej!
Eftersom jag är bortrest nu så kan jag inte kolla. Men jag har några bilder på innehållet sen tidigare. Ser en 6-pin strömförsörjning till CPUn. Sen är det sata-power kontakter minns jag.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Hej!
Eftersom jag är bortrest nu så kan jag inte kolla. Men jag har några bilder på innehållet sen tidigare. Ser en 6-pin strömförsörjning till CPUn. Sen är det sata-power kontakter minns jag.

Ok, 6-pin var lite udda men kanske inte helt knepigt i och med att det är färdiga Dell-kontorsdatorer. Tyvärr var jag bara ute efter 8-pins CPU-kontakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ok, 6-pin var lite udda men kanske inte helt knepigt i och med att det är färdiga Dell-kontorsdatorer. Tyvärr var jag bara ute efter 8-pins CPU-kontakt.

Okej 🙂👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej, hur är ljudnivån på dessa? Är det små högljudda fläktar eller kan man dölja ljudet från datorn om den står bakom någon möbel?
Har inget direkt användningsområde för en just nu men hittar jag på något ska den kunna vara på utan att den stör. Helst inte höras alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Hej, hur är ljudnivån på dessa? Är det små högljudda fläktar eller kan man dölja ljudet från datorn om den står bakom någon möbel?
Har inget direkt användningsområde för en just nu men hittar jag på något ska den kunna vara på utan att den stör. Helst inte höras alls.

Hej!
Det där brukar vara väldigt individuellt vad man tycker om ljud. Jag för min del tycker att dessa är tysta. Tror inte man hör den om den står bakom en möbel nej. 👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Intresserad. Kan ev hämta upp. Återkommer!

Permalänk
Medlem

När kan man hämta?

Permalänk
Medlem

Hej

Jag är för närvarande bortrest i jobbet till den 12e oktober. Jobbar nattskift så skall strax sova.
Men min fru jobbar hemma denna veckan så hon kan ge dig datorn.
Ska du ha en eller flera?

Mvh Nils

Visa signatur