Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Deadwood

Permalänk
Medlem

3 första avsnitten av Andor.

Började lite halvsegt (men inte dåligt) men går definitivt åt rätt håll.
Känns inte riktigt som Star Wars men det är lite välkommet. Detta är lite som ett "level 2 äventyr" i DnD med low-level fiender och protagonister som håller på att levla upp, och det är en frisk fläkt när man är van att se lvl 99 Obi-Wan, Din Djarin, Luke etc. springa runt och explodera saker till höger och vänster. (Vilket jag också gillar, men det är kul med lite variation.)

Lite för tidigt att betygsätta, men kommer definitivt fortsätta titta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Samma här, 3 avsnitt av Andor
Förvånad att det inte...suger. Obi Wan var inget för mig, gav upp Mando innan 1a säsongen var slut osv
Lite tyngre än tidigare, kanske lite mer fokuserad till de äldre.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Big Bang Theory

Denna behöver väl ingen närmare presentation, såg om den då alla säsonger fanns på HBO Max. Definitivt en av de bättre och lättsamma sitcoms som finns där ute i etern. Perfekt med 20-22 minuters avsnitt innan man lägger sig etc

Även upptäckt att både Alf och Two and a Half Men finns på HBO, så det finns mer att hämta. Samt att alla säsonger av King Of Queens tydligen finns på Viaplay. Skulle gärna vilja se ett par nya sitcoms av liknande karaktär då det passar rätt bra in när både skalle och kropp är trött där man inte behöver följa med aktivt (okänd Neurologisk sjukdom).

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

The Big Bang Theory

Denna behöver väl ingen närmare presentation, såg om den då alla säsonger fanns på HBO Max. Definitivt en av de bättre och lättsamma sitcoms som finns där ute i etern. Perfekt med 20-22 minuters avsnitt innan man lägger sig etc

Även upptäckt att både Alf och Two and a Half Men finns på HBO, så det finns mer att hämta. Samt att alla säsonger av King Of Queens tydligen finns på Viaplay. Skulle gärna vilja se ett par nya sitcoms av liknande karaktär då det passar rätt bra in när både skalle och kropp är trött där man inte behöver följa med aktivt (okänd Neurologisk sjukdom).

Finns ett bra sätt att börja ogilla de serierna du nämner, barnet och charlie i tahm är ju inga helgon direkt, och bbt utan skratt är sjukt cringe:

Dold text
Permalänk

Kan tipsa om serien Spelskandalen som rullar just nu på Svtplay. Klart se värd.

Permalänk
Medlem

Räknas "Computer Chronicles"?

Den såg jag senast i alla fall. Fritt på YT: https://www.youtube.com/results?search_query=computer+chronic...
Närmaste svensk motsvarighet skulle kanske vara "Tekniskt Magasin", som jag aldrig ville missa på tiden det begav sig.
https://www.youtube.com/results?search_query=tekniskt+magasin

Tittar på sådant när jag känner mig nostalgisk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Finns ett bra sätt att börja ogilla de serierna du nämner, barnet och charlie i tahm är ju inga helgon direkt, och bbt utan skratt är sjukt cringe:

Har inga problem alls med Charlie Sheen eller hans levnadssätt, vad ungen haft för sig har jag ingen koll på alls faktiskt. Och förstår inte varför man skulle se det utan inlagda "skratt" om man tycker det är cringe? Personligen gillar jag bbt och rankar den som en av de bättre sitcoms som finns där ute, som jag nämnde tidigare

Däremot får jag lov att säga, att precis som Fresh Prince, är tahm bättre i minnet än vad den är just nu. Misstänker rätt starkt att Alf kommer vara än värre! The King of Queens lutar åt det hållet, men håller sig än så länge på rätt sida där där inte bara minnet av den är bättre ^^

Tyvärr är både The Office, Parks & Rec och Superstore sedda alldeles för nyligen för att börja om på igen. Men har du tips på andra bra sitcoms ala 20-22 minuters avsnitt så tas det tacksamt emot

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Snusfri

Vart några avsnitt Frasier och sedan Spin City på Viaplay medans man åt tacos.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Har inga problem alls med Charlie Sheen eller hans levnadssätt, vad ungen haft för sig har jag ingen koll på alls faktiskt. Och förstår inte varför man skulle se det utan inlagda "skratt" om man tycker det är cringe? Personligen gillar jag bbt och rankar den som en av de bättre sitcoms som finns där ute, som jag nämnde tidigare

Däremot får jag lov att säga, att precis som Fresh Prince, är tahm bättre i minnet än vad den är just nu. Misstänker rätt starkt att Alf kommer vara än värre! The King of Queens lutar åt det hållet, men håller sig än så länge på rätt sida där där inte bara minnet av den är bättre ^^

Tyvärr är både The Office, Parks & Rec och Superstore sedda alldeles för nyligen för att börja om på igen. Men har du tips på andra bra sitcoms ala 20-22 minuters avsnitt så tas det tacksamt emot

Kanske inte en ’sitcom’ direkt, men MASH är en personlig favorit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Har inga problem alls med Charlie Sheen eller hans levnadssätt, vad ungen haft för sig har jag ingen koll på alls faktiskt. Och förstår inte varför man skulle se det utan inlagda "skratt" om man tycker det är cringe? Personligen gillar jag bbt och rankar den som en av de bättre sitcoms som finns där ute, som jag nämnde tidigare

Däremot får jag lov att säga, att precis som Fresh Prince, är tahm bättre i minnet än vad den är just nu. Misstänker rätt starkt att Alf kommer vara än värre! The King of Queens lutar åt det hållet, men håller sig än så länge på rätt sida där där inte bara minnet av den är bättre ^^

Tyvärr är både The Office, Parks & Rec och Superstore sedda alldeles för nyligen för att börja om på igen. Men har du tips på andra bra sitcoms ala 20-22 minuters avsnitt så tas det tacksamt emot

King of Queens gillade jag mest för att "George Costanzas" farsa var med. Annars var det bara något man glodde på för kanske 20-30 år sedan när det inte fanns något "bättre" på linjär TV. (Trots man hade "hundra linjära kanaler" på den tiden så gick det sällan något "bra".)

Fresh Prince in Bel Air var kul för 30 år sedan. Hans nördiga kusin tyckte jag var roligast.
Tror jag ska börja sträck-glo "Seinfeld" igen, om jag hittar DVD-boxen, annars får jag snoka i mina streaming-tjänster.
Kan se om och om och om igen på Seinfeld. Upptäcker alltid något roligt jag tidigare har missat.
Kramer och George är mina favoriter där. Kramer för hans knäppa idéer, samt Georges alla knep för att slippa jobba.
Tror jag är fifty-fifty i min personlighet av Kramer och George..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Tyvärr är både The Office, Parks & Rec och Superstore sedda alldeles för nyligen för att börja om på igen. Men har du tips på andra bra sitcoms ala 20-22 minuters avsnitt så tas det tacksamt emot

That 70's show.

Sympatiserar mer och mer med Red och Kitty ju äldre jag blir.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

The Sandman.
Rätt schysst serie, gillar hela konceptet starkt. Dock är den rätt spretig på många sätt, t ex så känns den rätt tonårsinriktad ibland o sen vuxen o rätt brutal ibland. Storyn är lite hattig o konstig också där serien i början hade en rätt tydlig riktning för att sen bli lite mer av standalone-avsnitt. Förstog inte riktigt vad den ville egentligen.
Att mycket som görs idag ska vara woke är också väldigt tydligt här. Har inga problem med att sprinkla in en del sånt här o var, men när det ska vara ett homosexuellt par i nästan varje avsnitt så blir det lite väl. Tänker dom skulle kunna dra ner det lite grann så det representerar verkligheten lite bättre o inte sådär tydligt in-you-face. Men men, det gick oavsett att leva med.
Men måste säga att jag verkligen gillade avsnittet med döden, precis såna där spinnar på etablerade koncept är riktigt najs. Att spinnen dessutom var väldigt sund gjorde det ännu bättre

Permalänk
Medlem

Börjat titta på Cyberpunk: Edgerunners eftersom netflix tyckte det var 99% matchning och jag var skeptisk. Men den verkar förvånande bra efter 3 avsnitt, dock tycker jag inte animeringen är jätteimpande och då tittar jag ändå inte normalt sett på sådant, så jag borde kanske inte vara så kräsen.

Permalänk
Medlem

Ghoul - Indisk Action skräckis i tre delar. En ung kvinna tar det väl underbyggda beslutet att börja jobb som förhörare i ett Guantanamo liknande tortyr/mördarhål. Ett monster kommer dit och alla mördas. The end, spoiler alert. Inte riktigt så men inte långt därifrån. Överlag är storyn i denna bra och miljöerna är helt ok men skådespelarna är glada amatörer som bäst, deras karaktärer är inte underbyggda för fem öre, deras reaktioner och beslut är så dumma så att man sitter munnen öppen mest hela tiden. Det är lite väl mycket tortyr, och inte bra sådan heller och det absolut mest irriterande är att man pratar Hindi i filmen men varje gång nåt ska understrykas som väldigt viktigt så säger man det på engelska vilket är OTROLIGT irriterande. Denna hade fått typ 7.5 på IMDB sist jag tittade men det måste varit en miljard indier som röstat isåfall för den är värd max 5 men får poängavdrag för de irriterande engelska inslagen. 4/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Har inga problem alls med Charlie Sheen eller hans levnadssätt, vad ungen haft för sig har jag ingen koll på alls faktiskt. Och förstår inte varför man skulle se det utan inlagda "skratt" om man tycker det är cringe? Personligen gillar jag bbt och rankar den som en av de bättre sitcoms som finns där ute, som jag nämnde tidigare

Däremot får jag lov att säga, att precis som Fresh Prince, är tahm bättre i minnet än vad den är just nu. Misstänker rätt starkt att Alf kommer vara än värre! The King of Queens lutar åt det hållet, men håller sig än så länge på rätt sida där där inte bara minnet av den är bättre ^^

Tyvärr är både The Office, Parks & Rec och Superstore sedda alldeles för nyligen för att börja om på igen. Men har du tips på andra bra sitcoms ala 20-22 minuters avsnitt så tas det tacksamt emot

Party Down är sjukt bra, tyvärr kom bara två säsonger.

Sen kom eller fanns det några serier med lite av samma människor som överlag höll bra också. Childrens Hospital och spinoffen Medical Police exempelvis. NTFS:SD:SUV var också bra. Burning Love var också helt ok (parodi på dating-dokusåpa). Ghosted var rätt kul.

Mer mainstream borde du kolla in Brooklyn nine-nine. Modern Family är också bra, för det mesta. The Good Place gillade jag, även om det spårade ur lite i de sista säsongerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske inte en ’sitcom’ direkt, men MASH är en personlig favorit

Ja jäklar, Mash hade jag HELT glömt bort. Det var underhållningen när endast SVT fanns på "landstället" ^^ Bockar och tackar för det tipset. Alan Alda hade rätt bra "tajming" i sin leverans av repliker, åtminstone i minnet ^^

Skrivet av Networker:

King of Queens gillade jag mest för att "George Costanzas" farsa var med. Annars var det bara något man glodde på för kanske 20-30 år sedan när det inte fanns något "bättre" på linjär TV. (Trots man hade "hundra linjära kanaler" på den tiden så gick det sällan något "bra".)

Tyvärr har exakt samma känsla infunnit som under Fresh Prince, bättre i minnet än vad den egentligen var, mest på grund av bristande utbud. Kevin James gick ju vidare till lite "bättre" grejer senare dock. Tyvärr tillhör jag typen som aldrig gillade Seinfeld eller Friends, såg aldrig tjusningen. Visst kunde man slötitta när det väl kom avsnitt på tv'n, men var inget som fastnade.

Skrivet av MinscS2:

That 70's show.

Sympatiserar mer och mer med Red och Kitty ju äldre jag blir.

Utan tvekan får de enorm sympati ju äldre man blir
Men ja, tyvärr ligger den en aning för färskt i minnet för att vara av intresse just nu, men får tacka för tipset

Skrivet av snajk:

Party Down är sjukt bra, tyvärr kom bara två säsonger.

Sen kom eller fanns det några serier med lite av samma människor som överlag höll bra också. Childrens Hospital och spinoffen Medical Police exempelvis. NTFS:SD:SUV var också bra. Burning Love var också helt ok (parodi på dating-dokusåpa). Ghosted var rätt kul.

Mer mainstream borde du kolla in Brooklyn nine-nine. Modern Family är också bra, för det mesta. The Good Place gillade jag, även om det spårade ur lite i de sista säsongerna.

Brookly nine-nine var/är lysande i sitt format, tyvärr sett alldeles för nyligen ha ha Samma sak gäller Modern Family, helt otroligt bra serie faktiskt. Började kika något avsnitt just för att "Al" var med från våra värsta år

Men Party Down känner jag inte till, inte de andra heller faktiskt. NTFS:SD:SUV (?) De förkortningarna säger mig inte så mycket tyvärr Men lägger till Party Down, Childrens Hospital och Medical Polie, The Good Place och Burning Love till listan över något som kan få stå och rulla medan hjärnan har smält

Bockar och tackar för ALLA förslag! Stort tack till Er alla

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

NTFS:SD:SUV (?)

https://www.imdb.com/title/tt1783495/

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tack och bock

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Ja jäklar, Mash hade jag HELT glömt bort. Det var underhållningen när endast SVT fanns på "landstället" ^^ Bockar och tackar för det tipset. Alan Alda hade rätt bra "tajming" i sin leverans av repliker, åtminstone i minnet ^^

Tyvärr har exakt samma känsla infunnit som under Fresh Prince, bättre i minnet än vad den egentligen var, mest på grund av bristande utbud. Kevin James gick ju vidare till lite "bättre" grejer senare dock. Tyvärr tillhör jag typen som aldrig gillade Seinfeld eller Friends, såg aldrig tjusningen. Visst kunde man slötitta när det väl kom avsnitt på tv'n, men var inget som fastnade.

Utan tvekan får de enorm sympati ju äldre man blir
Men ja, tyvärr ligger den en aning för färskt i minnet för att vara av intresse just nu, men får tacka för tipset

Brookly nine-nine var/är lysande i sitt format, tyvärr sett alldeles för nyligen ha ha Samma sak gäller Modern Family, helt otroligt bra serie faktiskt. Började kika något avsnitt just för att "Al" var med från våra värsta år

Men Party Down känner jag inte till, inte de andra heller faktiskt. NTFS:SD:SUV (?) De förkortningarna säger mig inte så mycket tyvärr Men lägger till Party Down, Childrens Hospital och Medical Polie, The Good Place och Burning Love till listan över något som kan få stå och rulla medan hjärnan har smält

Bockar och tackar för ALLA förslag! Stort tack till Er alla

Jag skrev fel, den heter NTSF:SD:SUV:: (National Terrorism Strike Force: San Diego: Sport Utility Vehicle::). Parodi på typ NCIS, kanske lite CSI Miami också.

https://www.imdb.com/title/tt1783495/

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ihåg vilken jag såg senast men här är några serier jag kommer ihåg jag sett senaste halvåret/året.
Yellowstone 4säsonger
1883 1säsong
Penny Dreadful 3säsonger
Halo 1säsong

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Ja jäklar, Mash hade jag HELT glömt bort. Det var underhållningen när endast SVT fanns på "landstället" ^^ Bockar och tackar för det tipset. Alan Alda hade rätt bra "tajming" i sin leverans av repliker, åtminstone i minnet ^^

Tyvärr har exakt samma känsla infunnit som under Fresh Prince, bättre i minnet än vad den egentligen var, mest på grund av bristande utbud. Kevin James gick ju vidare till lite "bättre" grejer senare dock. Tyvärr tillhör jag typen som aldrig gillade Seinfeld eller Friends, såg aldrig tjusningen. Visst kunde man slötitta när det väl kom avsnitt på tv'n, men var inget som fastnade.

Utan tvekan får de enorm sympati ju äldre man blir
Men ja, tyvärr ligger den en aning för färskt i minnet för att vara av intresse just nu, men får tacka för tipset

Brookly nine-nine var/är lysande i sitt format, tyvärr sett alldeles för nyligen ha ha Samma sak gäller Modern Family, helt otroligt bra serie faktiskt. Började kika något avsnitt just för att "Al" var med från våra värsta år

Men Party Down känner jag inte till, inte de andra heller faktiskt. NTFS:SD:SUV (?) De förkortningarna säger mig inte så mycket tyvärr Men lägger till Party Down, Childrens Hospital och Medical Polie, The Good Place och Burning Love till listan över något som kan få stå och rulla medan hjärnan har smält

Bockar och tackar för ALLA förslag! Stort tack till Er alla

Såg MASH ’nyligen’, alltså typ 10 år sedan, och tyckte den höll otroligt bra, men alla har inte samma smak

Det är såklart mycket långsammare än dagens maximerade klippningar, men man kan kolla på t.ex. 15 eller 20% högre hastighet för att göra det mer drägligt om man stör sig på det. Jag gillar dock att det släpar lite, minskar stressen i kroppen på något vis

Ser inte någon som skrivit ’Scrubs’ ännu, den är också väldigt bra, om än lite barnslig. Annars Firefly eller Futurama. Finns mycket att se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sandos:

Börjat titta på Cyberpunk: Edgerunners eftersom netflix tyckte det var 99% matchning och jag var skeptisk. Men den verkar förvånande bra efter 3 avsnitt, dock tycker jag inte animeringen är jätteimpande och då tittar jag ändå inte normalt sett på sådant, så jag borde kanske inte vara så kräsen.

Animeringen i serien var apa. Tyckte själv animen överhuvudtaget var dålig, väldigt rusad och hände inte så mycket egentligen. Men folk är hypade, vet ej varför.

Permalänk
Avstängd

2 avsnitt av Dahmer hittills. Helt sjukt, och bra exempel på när verkligheten överträffar dikten.
Bra soundtrack av Nick Cave och Warren Ellis med.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Just kört klart senaste Westworld, innan den Stranger Things

Måste säga att bådas senaste säsonger har varit helt underbara!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

The Bear. Både bra och dålig för min smak. Har svårt för serier och filmer där allt bara är elände.

Detta är ingen komedi även fast det står det på IMDB.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Börjat se på Andor på Disney+
Gillar det långsamma drama-tempot och och tycker den är bra mycket bättre än Kenobi.
Känns uppfriskande att inte få se lightsabres i Star wars-universumet.
Gillar även att man får följa de olika sidorna.

https://www.imdb.com/title/tt9253284/?ref_=nv_sr_srsg_1

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Snabba Cash, TV-serien 2021
Netflix

"Snabba Cash" har blivit TV-serie på 6 avsnitt. Helt fristående från filmerna och man lånar i princip
bara själva namnet.

Gillade det här mycket! Hög puls och tempo genom hela serien. Hetsigt klippt och handkamera bidrar till autenticiteten. Dialogen känns trovärdig även om den ibland går en hårfin gräns till när det blir lite komiskt!

Fick lite (lite!) Heat-vibbar (1995) av en viss scen och då är man något på spåren!
Soundtracket grymt och orginalmusiken av Erik Enocksson, wow!

Gedigna och bra skådespelarinsatser nästan rakt igenom, till och med en "over the top" Olle Sarri som gränslös Tech-miljardär(?) funkade! Evin Ahmad i huvudrollen är fantastisk! Även Alexander Abdallah som Salim sticker ut!

Som Stockholmare gillade jag verkligen miljöerna som jag delvis själv rört mig i. Hagalund i Solna har nästan en egen biroll och mycket är filmat i Västerort / Bromma.

Spänn fast säkerhetsbältet och åk med, det blir kul!

8/10!

Nu har säsong 2 anlänt! Detta är minst lika bra men man har skruvat upp reglagen ett par snäpp och denna säsong är om möjligt ännu mörkare än den första. Allt känns skrämmanade samhällesaktuellt med lite hopp.

De flesta karaktärerna som vi fick lära känna i S1 återkommer och det är fortsatt en hög nivå på hela ensemblen!

Säsongen har likt den första "bara" 6 avsnitt så passar perfekt för att "binge:a". Självklart bör man se S1 för att förstå all kontext.

Finns väl inget att tveka på när självaste Ricky Gervais ger en stark rekommendation?
https://twitter.com/rickygervais/status/1575955853370613760

Se!

Permalänk
Medlem

Home Before Dark

Bra serie tyckte jag. Två säsonger om en familj som flyttar tillbaka till en småstad och dottern börjar nysta i gamla hemligheter i staden.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Klämde säsong 3 av The Orville, en serie som höll ända fram får jag väl ändå säga. Flera av avsnitten i säsong 3 tillhörde seriens bästa. Bättre, och mer, Star Trek än (nutida) Star Trek, på sitt sätt. Bravo. Kommer att se den igen någon gång, säkerligen. Rekommenderas.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7