Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

I was aware that NetOnNet bought Siba (remember them?)

Tror snarare att det var Siba som köpte NetOnNet, men eftersom Siba gick dåligt och NetOnNet bra så la de ner Siba och gjorde om vissa Siba butiker till NetOnNet - sedan sålde Fabian Bengtsson NetOnNet till Komplett tidigare i år - länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Tror snarare att det var Siba som köpte NetOnNet, men eftersom Siba gick dåligt och NetOnNet bra så la de ner Siba och gjorde om vissa Siba butiker till NetOnNet - sedan sålde Fabian Bengtsson NetOnNet till Komplett tidigare i år - länk

Ganska exakt så det gick till ja.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Så är det Siba, NetOnNet eller komplett som nu är till fyndpris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Är du van vid Acer och känner att kvalitén räcker för dig så är det bara till att köpa hem och testa. G-Sync compatible ska vad jag förstår göra ett mycket bra jobb.

Idag sitter jag själv med 2 st Ultrawide, en Asus ROG Swift PG349Q 34" och en Acer Predator X34A 34". Skillnaden mellan dem är stor, Acer känns mycket mer budget. Hade ett tag problem med att Acern smällde rejält, den åkte in på service 2 gånger men de hittade inget fel (de orkade inte återskapa felet). Till slut valde jag att dela på skärmen själv och sätta fett lite varstans, efter detta har den varit tyst. Men någonstans bestämde jag mig att aldrig mer köra Acer, problemet är att de många gånger erbjuder bra paneler till bra pris även om byggkvalitén på skalet är dåligt.

Hade detta varit något annat än Acer hade jag absolut kunnat tänka mig byta ut min Predator, 2 ultrawide är mest i vägen för min del.

Köpte hem Acer Nitro VG272UV 27" på test och kan bara konstatera att det är en budget skärm.

- Foten är fast, d.v.s den går inte att höja/sänka, trodde det bara var skärmar runt 1000 lappen som hade sådant.
- Ingen kabel hantering
- Ganska mycket backbleed i högre vänstra hörnet
- Gul ton oavsett hur man ställer in den jämfört med ASUS ROG som ser rätt ut(vit)

Farhågen besannad, Acer får behålla budget stämpeln i min bok.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av qnorsten:

Tack för cloudflare tipset, har velat uppgradera min gamla yubikey länge nu, men varit för snål.
Klickade igår kväll och har inte fått något mail ännu däremot. Får hoppas det kommer.

Hur köper man dem? Står ju att man måste vara medlem hos Cloudflare.

Skrivet av stgr:

Gratis cloudflare och sedan 2-10st vad jag vet

Men då måste man ändå skriva ditt sitt bankkortsnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur köper man dem? Står ju att man måste vara medlem hos Cloudflare.

Cloudflare-konto. "Claim offer" i deras dashboard. Få ett e-mail till din e-post inom 1-3 dagar med en rabattkod som går att använda i Yubicos webbutik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Tack för cloudflare tipset, har velat uppgradera min gamla yubikey länge nu, men varit för snål.
Klickade igår kväll och har inte fått något mail ännu däremot. Får hoppas det kommer.

Skrivet av stgr:

Väntar också på mailet, men det ska tydligen ta 1-3 dagar innan det kommer, låter som de kör det manuellt eller nåt.

Värt att notera också att det är "1-3 business days" dvs inte helgdagar, så klickade du i fredags så blir det ju senast tisdag/onsdag nu till veckan.

"Thank you! Within 1-3 business days, Yubico will send an email to the address associated with your Cloudflare account."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Köpte hem Acer Nitro VG272UV 27" på test och kan bara konstatera att det är en budget skärm.

- Foten är fast, d.v.s den går inte att höja/sänka, trodde det bara var skärmar runt 1000 lappen som hade sådant.
- Ingen kabel hantering
- Gul ton oavsett hur man ställer in den jämfört med ASUS ROG som ser rätt ut(vit)

aj tråkigt, får hoppas jag har bättre tur i panellotteriet!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

- Ingen kabel hantering

Synd, men till det priset är det nog svårslaget ändå faktiskt. Kommer nog några mer påkostade modeller för 3000-3500 på svarta fredagen. Om man kan avvara en tusenlapp till finns det säkerligen bättre skärmar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tack för tips om airfryern! Blev 1065:- med 100 kronors rabatten.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Men då måste man ändå skriva ditt sitt bankkortsnummer.

Det är vad KÖPA betyder mer eller mindre betyder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Synd, men till det priset är det nog svårslaget ändå faktiskt. Kommer nog några mer påkostade modeller för 3000-3500 på svarta fredagen. Om man kan avvara en tusenlapp till finns det säkerligen bättre skärmar.

Nu har jag köpte denna skärm som min andra skärm, det är inte viktigt om den kör 100 eller 200 Hz eller om den har stöd för HDR. Vad jag minst förväntar mig från en skärm i 4000 kr klassen är höj/sänkbar fot, vit ton, kabelhantering och inte så förbaskat plastig.

Jag köper absolut att man kan tycka att det är en bra deal om man inte bryr sig om något av de punkterna men värdesätter något annat som denna skärm erbjuder.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vilket tips är det? Hittar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Steamroad:

Tillbaka på vanliga priset nu tyvärr, hoppas att du hann.

Skrivet av Ninotramp:

Nice, det var lite random att jag hittade dealen medan jag slogs mot sömnlösheten men kände att det behövde tipsas om bums.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Produkt: Acer Nitro VG272UV (bmiipx) 27" Gaming QHD IPS
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5577006
Pris: 2222 kr

170 Hz, IPS, 1440p, 27" och ett grymt bra pris.
Enda nackdelen är att stativet inte är höj- och sänkbart men det löser ett VESA-stativ.

Den här har redan blivit tipsad om längre upp i tråden

Skrivet av Bakgrund:

Produkt: Acer Nitro VG272UV 27" IPS, 1440p, 170 hz, freesync premium.
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Pris: 2222 kr
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5577006

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av shogou:

Den här har redan blivit tipsad om längre upp i tråden

Jag körde en snabb scroll och hittade ingen. Nu på språng, kör en anmäl så ser annan mod och kan radera mitt inlägg.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har någon fått ett mail från Cloudflare gällande Yubikey-erbjudandet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hessi:

Har någon fått ett mail från Cloudflare gällande Yubikey-erbjudandet?

Tyvärr inte, men inom 1-3 arbetsdagar, så jag behöver vänta iaf 2 dygn till

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag körde en snabb scroll och hittade ingen. Nu på språng, kör en anmäl så ser annan mod och kan radera mitt inlägg.

En skarp varning också!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Daemon:

En skarp varning också!

Lika bra att sparka ut skräpet permanent! 😘

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Dock undrar jag hur många som faktiskt lade en beställning.

Sweclockers lockar verkligen många läsare så det blir lite utav "hug of death" - fenomen varje gång Sweclockers länkar något fynd. Tror inte det finns någon annan hemsidan i Sverige som lockar så många fyndjägare per dag som SC.

Skulle Amazon ta den där stora smällen om vi snackar om flera tusen ordrar?

Det blir intressant att se i vilket fall som.

Min order på handkontrollen verkar ha blivit annullerad, hittar den inte längre bland mina ordrar hos Amazon.
Någon mer som fått ordern avbokad?

Citering justerad. // MOD
Visa signatur

R7 5700x | GIGABYTE X470 Aorus Gaming 5 wifi | HyperX Predator 32GB @ 3200mhz |
GIGABYTE RTX 4070 Super | EVGA SuperNOVA 850 GA 80+ Gold 850W | FD Define R5 Black |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalaus:

[quote postid="19745333" userid="317731" name="Techlab"]
Dock undrar jag hur många som faktiskt lade en beställning.

Sweclockers lockar verkligen många läsare så det blir lite utav "hug of death" - fenomen varje gång Sweclockers länkar något fynd. Tror inte det finns någon annan hemsidan i Sverige som lockar så många fyndjägare per dag som SC.

Skulle Amazon ta den där stora smällen om vi snackar om flera tusen ordrar?

Det blir intressant att se i vilket fall som.
[/quot]

Min order på handkontrollen verkar ha blivit annullerad, hittar den inte längre bland mina ordrar hos Amazon.

Kort svar: Ja. Detta diskuteras med fördel vidare i denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08H99BPJN

PS5 DualSense White is 599kr at amazon. normal price is 699kr or more

Tackar för tipset! Passade även på att använda rabatten på 100kr som Amazon mailade om i dagarna, så blev en kontroll för 499:-.

Permalänk
Avstängd

Angående YubiKeys, så står det nu på claim-sidan:
". Eligible customers must have an active zone or actively use Cloudflare Zero Trust."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalaus:

Min står som cancelled.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarakin:

Min står som cancelled.

Mysko, min står som "Offer claimed".
Men jag körde igång den där zero trust.. tror jag. lite in deras dns server som min bärbara datorns dns servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalaus:

Hittar min under "Cancelled orders". Inget mejl eller notifiering att den har blivit annullerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Angående YubiKeys, så står det nu på claim-sidan:
". Eligible customers must have an active zone or actively use Cloudflare Zero Trust."

Tack för infon! Jag signade upp mig på ett gratis cloudflare zero trust, får se om koden för yubikeys dyker upp:)

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frizzy10:

Tack för infon! Jag signade upp mig på ett gratis cloudflare zero trust, får se om koden för yubikeys dyker upp:)

Samma. Körde igång deras dns på datorrn och surfat runt lite å sådant