Specifikationer om Pixel 7-serien letar sig ut

Permalänk
Melding Plague

Specifikationer om Pixel 7-serien letar sig ut

På torsdag väntas Google avtäcka Pixel 7 och Pixel 7 Pro skarpt, men till följd av snabba fingrar på publiceringsknappar har detaljerna letat sig ut i förväg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den här vill jag ha.

Men tyvärr låter jobbet en bara välja mellan Galaxy och iPhone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Den här vill jag ha.

Men tyvärr låter jobbet en bara välja mellan Galaxy och iPhone...

Kanske får välja om Google nu börjar sälja Pixel telefonerna officiellt i Sverige?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Den här vill jag ha.

Men tyvärr låter jobbet en bara välja mellan Galaxy och iPhone...

Lämna jobbtelefonen på jobbet och skaffa dig en privat. Ge dig själv frihet från din arbetsgivare

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en motsvarighet till motorolas "ready for". Dvs som samsung dex med stöd för 4K, gärna 120Hz eller mer. Nu när dessutom Windows 11 kunnat köras på androidtelefoner så hade jag även velat se möjligheten att via andeoid erbjuda virtualisering så att man kan köra Windows 11 parallelt med android. Hade varit ett grymt kliv framåt. Inte minst nu när man försöker energieffekrivisera på grund av höga elpriser.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ville ha Zenfone 8, sedan Pixel 6a och efter ett tag Zenfone 9. Nu är man ju sugen på Pixel 7...

... Men jag är så nöjd med min Huawei P20 Pro! För någon månad sedan så uppdaterar de den till Android 12, helt sjukt på en telefon som man haft nästan 4 år. t.om. bättre än en del nya "lovade" uppdateringar.

Så man får väl hoppas den går sönder, eller inte...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
DingDongerMcDongface

Skulle Pixel leta sig ut i Sverige officiellt (jag är lat och orkar inte importera, även om det såklart går) är det möjligt att jag återvänder till Android igen Provade på Iphone mest för omväxlingens skull och insåg att IOS är rätt bekvämt ändå, men mina tidigare Pixel- och Nexus-telefoner är nog de jag varit mest nöjd med hittills.

Permalänk
Snusfri

Jag som gillar relativt stock Android är rätt intresserad av en P7 Pro.

Fast jag är nog mer sugen på en Surface Duo 3.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Skulle Pixel leta sig ut i Sverige officiellt (jag är lat och orkar inte importera, även om det såklart går) är det möjligt att jag återvänder till Android igen Provade på Iphone mest för omväxlingens skull och insåg att IOS är rätt bekvämt ändå, men mina tidigare Pixel- och Nexus-telefoner är nog de jag varit mest nöjd med hittills.

Hur upplever du övergången från andriod till iPhone vad gäller precision i tangentbordet? Vet inte varför, men på min Galaxy S20 FE stavar jag fel hela tiden och får korrekturläsa som fan och redigera inlägg jag redan postat. Sist jag hade iPhone var 4S men har för mig att jag gjorde färre felskrivingar trots den mininala skärm som den telefonen hade jämfört med den stora jag har nu. Det var likadant med min Galaxy S7 jag hade innan den här. Så hade bestämt mig för att skippa samsung fortsättningvis men så trillade jag dit på vad jag ansåg var en bra deal ändå. Dumsnål som jag är.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Gäsp! Pixel har inte varit relevant på länge. Google har både hamnat efter Apple och de är inte ens relevanta i Sverige då de inte säljs här. Det har läckt ut prestandasiffror från Geekbench för Pixel 7 och de är knappt märkbart högre än 6an. Inte hjälper det med alla buggar Pixel 6 haft med Android heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Gäsp! Pixel har inte varit relevant på länge. Google har både hamnat efter Apple och de är inte ens relevanta i Sverige då de inte säljs här. Det har läckt ut prestandasiffror från Geekbench för Pixel 7 och de är knappt märkbart högre än 6an. Inte hjälper det med alla buggar Pixel 6 haft med Android heller.

De kommer enligt rykten till Sverige den 8 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Gäsp! Pixel har inte varit relevant på länge. Google har både hamnat efter Apple och de är inte ens relevanta i Sverige då de inte säljs här. Det har läckt ut prestandasiffror från Geekbench för Pixel 7 och de är knappt märkbart högre än 6an. Inte hjälper det med alla buggar Pixel 6 haft med Android heller.

Vill inte vara den men när det kommer till "prestanda" så är det för 99% av användarna helt orelevant. Det hade varit extremt mycket bättre om cpu/gpu kraften låg kvar på samma nivå som för 3 år sen och batteritiden hade varit fokus istället.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur upplever du övergången från andriod till iPhone vad gäller precision i tangentbordet? Vet inte varför, men på min Galaxy S20 FE stavar jag fel hela tiden och får korrekturläsa som fan och redigera inlägg jag redan postat. Sist jag hade iPhone var 4S men har för mig att jag gjorde färre felskrivingar trots den mininala skärm som den telefonen hade jämfört med den stora jag har nu. Det var likadant med min Galaxy S7 jag hade innan den här. Så hade bestämt mig för att skippa samsung fortsättningvis men så trillade jag dit på vad jag ansåg var en bra deal ändå. Dumsnål som jag är.

Jag hoppar in och svarar här då jag upplever precis samma sak!
Jag körde Iphone 6 sen efter det Samsung S8+ och 10, men har alltid tyckt att jag skriver sämre på mina androidtelefoner. Idag har jag en iPhone 11 och jag skriver 100 gånger bättre på den än vad jag gjorde på mina Samsung. Jag misstänker att det har något med tangentbordslayouten att göra i kombination med den "feedback" man får när man skriver. Stor skillnad är det i alla fall, detta är en av anledningarna till att min nästa telefon nog blir en iPhone trots att där är många funktioner jag saknar hos dessa.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Tråkig man känner sig, surfar, lite youtube, ringer ibland och tar kanske 30 bilder per år.
Tyckte GPS var en riktig kioskvältare.
Thumbprint scanner var najs.
Annars kan jag inte komma på någon annan killer feature sen smart phones kom.
Ni som är sugna på denna, vad får nördnerven att pirra?

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Vill inte vara den men när det kommer till "prestanda" så är det för 99% av användarna helt orelevant. Det hade varit extremt mycket bättre om cpu/gpu kraften låg kvar på samma nivå som för 3 år sen och batteritiden hade varit fokus istället.

Hade prestanda inte varit relevant så hade vi kunnat använda en Nexus 4 idag med Android 13. Så jag ser inte alls din poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Gäsp! Pixel har inte varit relevant på länge. Google har både hamnat efter Apple och de är inte ens relevanta i Sverige då de inte säljs här. Det har läckt ut prestandasiffror från Geekbench för Pixel 7 och de är knappt märkbart högre än 6an. Inte hjälper det med alla buggar Pixel 6 haft med Android heller.

Inte för att vara den men har du testat Pixel 6 själv?
När kommer du använda prestandan, då det den ger räcker och blir över för gemene man. Pixel 6 Pro har brutal prestanda i AI vilket är de lagt krutet och i övrigt räcker den och ger tillräckligt, även i spel om man nu vill.
Väldigt sällan man behöver de extra "poäng i geekbench" i verklighetens prestanda.

Geekbench måste vara det sämsta måttet för "real world prestanda/usage". Det är ju bara till för att visa "min telefon presterar bättre i syntetiska tester som är orealistiska".

Det var lite buggar i början men har nog inte haft en enda smart telefon som varit helt buggfri.
Dock har jag 0 problem med fingeravtryck och A13 löste det för väldigt många som hade problem. I övrigt har jag knappt märkt av några buggar alls och den fungerar lika bra som min S20 FE, ROG Phone 6 samt Mi 11 Lite 5G (Xiaomi lämnar dock mycket i mjukvaran att önska)

Pixel 6 sålde bättre än många tidigare telefoner, vilket dock inte säger mycket med tanke på hur få de säljer och i få länder.
Nu kommer Pixel 7 i Sverige och förmodligen i några fler länder vilket är positivt och högst relevant.
Men Google måste lägga mer på marknadsföring av telefonen för att lyckas sälja den.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hade prestanda inte varit relevant så hade vi kunnat använda en Nexus 4 idag med Android 13. Så jag ser inte alls din poäng.

Hur många tror du använder sin mobil och inte skulle klara av att göra exakt samma sak med typ en galaxy s7 eller iPhone 7 eller liknande? Merparten av användarna har mobilen till kommunikation, sociala medier och video vilken varje års prestanda ökning är helt orelevant för.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur upplever du övergången från andriod till iPhone vad gäller precision i tangentbordet? Vet inte varför, men på min Galaxy S20 FE stavar jag fel hela tiden och får korrekturläsa som fan och redigera inlägg jag redan postat. Sist jag hade iPhone var 4S men har för mig att jag gjorde färre felskrivingar trots den mininala skärm som den telefonen hade jämfört med den stora jag har nu. Det var likadant med min Galaxy S7 jag hade innan den här. Så hade bestämt mig för att skippa samsung fortsättningvis men så trillade jag dit på vad jag ansåg var en bra deal ändå. Dumsnål som jag är.

Jag har faktiskt installerat Googles tangentbord, Gboard eller vad det nu heter. Det inbyggda i IOS har ingen haptisk feedback (vibrationer) för tangenterna och jag orkade inte lära om med ny layout. Det blev alltså ingen större skillnad där och kan inte säga att jag upplever någon större skillnad vad gäller precision faktiskt. Vet att vissa verkligen avskyr vibrerande tangenter, men jag är van vid det och föredrar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Gäsp! Pixel har inte varit relevant på länge. Google har både hamnat efter Apple och de är inte ens relevanta i Sverige då de inte säljs här. Det har läckt ut prestandasiffror från Geekbench för Pixel 7 och de är knappt märkbart högre än 6an. Inte hjälper det med alla buggar Pixel 6 haft med Android heller.

Efter vet jag inte om jag tycker. Om man bara tittar på top segmentet håller jag med, men det är långt ifrån alla som vill ha det.
Jag har en Pixel 4a och det är många som inte vill betala mera än 5k för en mobil. Apple är väldigt dåliga på det segmentet överlag. Buggar mm håller jag med om det är något som de måste bättra sig på. Får hoppas att de har tagit sig i kragen.

Även om dessa kommer till Sverige så kommer jag nog inte vilja köpa för priset skull. Får se om 7a blir något, och hoppas att den inte görs så stor.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur upplever du övergången från andriod till iPhone vad gäller precision i tangentbordet? Vet inte varför, men på min Galaxy S20 FE stavar jag fel hela tiden och får korrekturläsa som fan och redigera inlägg jag redan postat. Sist jag hade iPhone var 4S men har för mig att jag gjorde färre felskrivingar trots den mininala skärm som den telefonen hade jämfört med den stora jag har nu. Det var likadant med min Galaxy S7 jag hade innan den här. Så hade bestämt mig för att skippa samsung fortsättningvis men så trillade jag dit på vad jag ansåg var en bra deal ändå. Dumsnål som jag är.

Jag hoppade från en Oneplus 6 till Iphone 13 Pro och skriver fel hela tiden, skrev mycket bättre på Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag har faktiskt installerat Googles tangentbord, Gboard eller vad det nu heter. Det inbyggda i IOS har ingen haptisk feedback (vibrationer) för tangenterna och jag orkade inte lära om med ny layout. Det blev alltså ingen större skillnad där och kan inte säga att jag upplever någon större skillnad vad gäller precision faktiskt. Vet att vissa verkligen avskyr vibrerande tangenter, men jag är van vid det och föredrar det

Man kan aktivera vibration i iOS 16.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Lämna jobbtelefonen på jobbet och skaffa dig en privat. Ge dig själv frihet från din arbetsgivare

Betala för en mobil? Å nej.

Upplever inte att min frihet är begränsad. På vilket sätt skulle den vara det?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Azodan:

Man kan aktivera vibration i iOS 16.

Ah, det hade jag inte sett! Det gick väl inte i IOS 15? Letade efter det när jag fick telefonen i vilket fall, utan resultat.

Permalänk
Medlem

Synd att man är låst till augusti för ny mobil :/
Tröttnat rejält på min Xiaomi, där MIUI har buggar som kommer fram titt som tätt.
Bl.a. trådlös android auto som kopplas till och från, vad jag förstått; kopplas Wifit bort när 4G-nätet kopplas över till ny station...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Jag älskar hårdvara och vill alltid ha mer prestanda. Men på mobiler har min vilja att ha "mer" dött av. Haft min Oneplus 6t i fyra år nu och ser till att ta hand om den så gott det går. Laddar oftast till 80% osv.

Skulle jag köpa en ny för att denna tacklar av så blir det samma visa igen. Max 6000 kronor och duglig hårdvara för priset. Jag fattar genuint inte vad en mobil för en halv månadslön ger utöver midrange idag som motiverar ett så högt pris.

Permalänk
Medlem

Pixel 5 är den bästa mobbe jag haft/har.
Hade gärna uppgraderat nån gång för skojs skull men då måste den hålla samma storlek.
Vill inte ha större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Betala för en mobil? Å nej.

Upplever inte att min frihet är begränsad. På vilket sätt skulle den vara det?

Vill du inte betala för din mobil sluta klaga. Hoppas din arbetsgivare går över till doro

Permalänk
Medlem

Man kan ju bara hoppas på att @inet eller @webhallen tar hem dom Importera själv är nog inget jag kommer göra tyvärr..! Men annars garanterat köp eftersom jag sitter på en gammal Iphone XS

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Önskar nästan att min Mate 20 Pro kunde bestämma sig för att ge upp snart men den fyller 4 nu i november och visar nästan inga ålderstecken.

Permalänk
Medlem

Älskar att de kör en lite mindre skärmstorlek och förhoppningsvis format rent generellt på icke Pro modellen. Har en Asus Zenfone 8 men har tidigare haft Nexus 5x (som jag älskade) samt en LG G7 (som jag också gillade) så telefoner på 6,5+ i storlek går helt bort för mig. Provade ett tag med Oneplus 8 men det var helt klart för stort när den skulle med på löprundor eller enkelt förvaras i fickan.

Så med 6,3 tum, Google/Pixel och att det officiellt säljs i Sverige gör mig helt klart sugen.