Windows 11 22H2 tillgängligt

Permalänk
Medlem

Uppgraderade nu när Nvidia hade släppt en fix. Tyvärr funkar inte start11 som det ska och taskbar som förr va helt genomskinlig har nu en rand. Lite irriterande men dom kommer väl med en fix hoppas jag! Är det samma för startallback om någon har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Uppgraderade nu när Nvidia hade släppt en fix. Tyvärr funkar inte start11 som det ska och taskbar som förr va helt genomskinlig har nu en rand. Lite irriterande men dom kommer väl med en fix hoppas jag! Är det samma för startallback om någon har det?

Är problemet du har med Start11 specifikt någon transparens-grej?
Jag har inte själv märkt av problem med Start11 i 22H2, men har dock inget transparent heller.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Är problemet du har med Start11 specifikt någon transparens-grej?
Jag har inte själv märkt av problem med Start11 i 22H2, men har dock inget transparent heller.

Taskbar, taskbar blur sen adjust transparency 0% så blir det nu en ful linje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Taskbar, taskbar blur sen adjust transparency 0% så blir det nu en ful linje

Ja, sedär. Jag ser också en tunn linje i överkanten av taskbaren (även?) vid maximal transparens.

Skulle föreslå att du skriver i https://forums.stardock.com/forum/1148 och/eller testar 1.27beta där (såg dock ingen ändring som lät som detta).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, sedär. Jag ser också en tunn linje i överkanten av taskbaren (även?) vid maximal transparens.

Skulle föreslå att du skriver i https://forums.stardock.com/forum/1148 och/eller testar 1.27beta där (såg dock ingen ändring som lät som detta).

Samma problem med TranslucentTB

Permalänk

någon mer än jag som har problemet att halva taskbaren är utanför skärmytan?

och om ni sett haft det kanske har en fix? installerade igår

googlat lite men inget konkret skrivet för att få upp taskbaren så hela är på inställd bildyta.

och nej det är inte overscan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

någon mer än jag som har problemet att halva taskbaren är utanför skärmytan?

Nope, inget sånt på någon av mina 4 datorer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nope, inget sånt på någon av mina 4 datorer

ok. tack ändå.

såhär ser det ut. f.ö.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ok. tack ändå.

såhär ser det ut. f.ö.
https://i.imgur.com/BSWjl8f.png

hmm.. märkligt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

hmm.. märkligt

löste det genom att installera denna
https://github.com/valinet/ExplorerPatcher/releases/tag/22622...

https://www.virustotal.com/gui/url/05f1233c44dd9320a3583becc8...

verkar ha löst problemet för stunden iaf att patcha in win 10 taskbar istället vilket även det var ett plus då jag inte riktigt kom överens med win 11 taskbaren som den var innan uppdateringen och den nya var ännu värre och iaf för mig inte äns fullt fungernade...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Har fått felkod ett tiotal gånger nu - "Det gick inte att installera den här uppdateringen. (0x80070001)" - Hittar ingen konstruktiv info om lösning. Den laddar ned fint men installationen avbryts ungefär halvvägs.

Permalänk
Medlem

Märkte en ny ska nu, kör på HDR och kör man ett spel som inte är HDR så blir skärmet svart när man växlar tillbaka alt+tab till windows i ca 1sek på det gamla windows men det gör det inte nu längre med den nya H2

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Mitt problem är att när jag trycker Restart så börjar datorn installera som den skall men efter en liten stund blåskärmar den. Försökt några gånger nu med samma resultat.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem med den alls , gick som det skulle

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Installerade i förrgår på min Surface. Inga problem att installera.
Men det tillkom en bugg i explorer (folder). Det går ej att klicka på ribbon menyn. Går att komma åt alternativen genom att tabba sig dit och trycka enter för att öppan något av alternativen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.