Veckans fråga: Vilken färg har din musmatta?

Permalänk

Kör med en relativt stor helsvart musmatta med rgb belysning runtom som både tangentbordet och datormusen ligger på.

Riktigt prisvärd matta ifrån Deltaco Gaming som bara kostar en bråkdel av vad motsvarande ifrån typ Corsair kostar, tror jag gav 299:- för den 😄👍

Permalänk
Medlem

Jag hade ju en plastig genomskinlig everglide som skulle hålla länge.. den hade jag nött en grop i efter 20 år.. har egentligen kännt mig ganska naken vid datorn sedan jag bytte ut den men jag köpte en 80*40 cm matta i våras och det har funkat hyfsat. Tyvärr lär man få byta den lite tidigare än 20 år... Har redan börjat snegla efter en ny. Jag gillar dock storleken och det är nog något som borde finnas med i nästa fråga.
Hur stor är din? Om du nu har nån.

Jag uppskattar verkligen att ha något som inte är en kall bordsskiva där jag lägger mina underarmar. Det är något som bara blir mer och mer uppenbart ju äldre man blir och ju fler timmar man akccumulereat framför skärmarna. Tidigare har jag använt ett skrivbordsunderlägg men numer skriver man ju aldrig för hand så det har förpassats till historien. Musmattan får agera underlägg istället.

Autocorrect
Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Eftersom musmatta inte har nån funktion sen optiska möss blev tillräckligt bra för ca 15+ år sen, så har jag ingen musmatta. Väldigt skönt att slippa, faktiskt.

Men skulle jag ha en, skulle den vara helt vit, så den inte såg annorlunda ut än skrivbordet.

Håller med. Så länge man inte har en väldigt blank yta eller glasbord funkar alla möss jag testat utmärkt utan matta.

Permalänk
Medlem

Kör på en titanfall (1an) musmatta som ingick när jag köpte spelet hos Siba. Standard storlek. Den ska tyvärr gå i pension när som helst och då blir det en gigantisk som är större än ens tangetbord t.om. Den är svart

Permalänk
Medlem

Den var väl helsvart med gula linjer från början.

Svart och gråflammig nu kan man väl säga.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Mörkblå/Svart Kolkrabba (bläckfisk) deskmat.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk

Omröstningen får mig att tro att 21% i skrivandets stund är vildar (kör utan)

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

Självklart SweClockers mattan 😉

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Glittrigt grön o rund är den. Köpt på ica maxi år 2002 för 89 spänn....används dagligen sedan dess och ser i princip ny ut...vet i fan vad den är gjord av material men den har överlevt minst 10st möss....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elan Krieger:

Mina Logitech möss har aldrig funkat bra utan musmatta 😅

Och ändå är det just en Logitech MX Master 2S jag använder. Funkar perfekt, hela tiden. Inne på fjärde året med den, om jag minns rätt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Svart XXL musmatta från Infensus. 3:e året nu och den är fortfarande som ny.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk

Kör Sweclockers musmatta 😁 fungerar kanon

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Deltaco XXL.

Tickade i mina 3 krav: XXL "på riktigt", anonym (svart) och prisvärd (billig).

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag har en blå Allsop som hängt med sen min första dator. Lite retrovarning kanske.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Beställde en på Etsy, brunt läder med mitt namn tryckt i ena kanten

Innan dess SweC Hexagon mattan som blev sliten med tiden.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Jag har en lång svart Glorious-tygmatta som även tangentbordet står på, jag tycker tangentbordet känns bättre med lite dämpning under. Förr brukade jag använda en hård Steelseries S&S, den var hållbar och lätt att rengöra men åt tyvärr musfötter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grilljohan:

Omröstningen får mig att tro att 21% i skrivandets stund är vildar (kör utan)

Läs igen, 6% normala är det (som kör utan alltså)

Permalänk
Medlem

Använder min svarta skinnsoffa som musmatta och är således van vid att alltid ha en mus bredvid låret.
Det är tangentbordet som är problemet, när jag snavar på sladden så far det i backen med en skräll. Gamla Dell-tangentbord verkar tåla det mesta dock

Permalänk
Medlem

Kör en Asus Rog Sheat (900x440x3mm). Kostade 99kr på ett drop med frakt hos @Inet, så var svårt att motstå trots att jag egentligen inte gillar logotyper, men denna tycker jag personligen inte är så "skrikig" eftersom den är så pass stor att man inte tänker nämvärt på den där blaffiga logotypen.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

svart

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Svart från Steelseries som funkat bra i många år och några andra mindre svarta för systemen bredvid som fungerar väl de med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Jag har en blå Allsop som hängt med sen min första dator. Lite retrovarning kanske.

https://m.media-amazon.com/images/I/61Rd4bQVPcL._AC_SY350_QL15_.jpg

Den känner jag igen? Vilken var din första dator?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har en svart Icemat 2nd Edition som jag fick av brorsan i födelsedagspresent 2004. Diskar den nån gång i halvåret

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Den känner jag igen? Vilken var din första dator?

En 486 DX2 66 MHz.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

En 486 DX2 66 MHz.

hmm kanske samma vi köpte. Fast tror det var en DX2 50. Minns inte märket men var kanske bara intel på den tiden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av medbor:

Läs igen, 6% normala är det (som kör utan alltså)

Borde jag definitivt gjort, att ha en musmatta botar tydligen inte dyslexi.
Men fortfarande, 6% som jag aldrig kommer att förstå, men det fanns en tid när jag körde utan, sen skaffade jag en bra.

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredix:

mattan skall matcha hårfärgen.

Grå?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Musgrå såklart.
Allt annat känns fel.

Permalänk
Medlem

Har en grå Steelseries musmatta som är hård och har lite skrovlig yta.
Den är nog ca 10 år vid det här laget. Ser ändå ut som ny.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

men jag har självklart en gammal swec matta också, dock har den sett bättre dagar!

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4