Nån som kan "måla" om mitt hus?

Permalänk
Medlem

Nån som kan "måla" om mitt hus?

Tänkte höra om nån med photoshopkunskaper sitter uttråkad o har lust att måla om mitt hus till vitt -med svart och/eller ljusgrått tak!
Vi tänkte nämligen måla om det till våren o hade varit kul o se ungefär hur det kan tänkas bli

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Blir snyggt.

Edit: Lite mer seriöst. Vi målade om vårt hur i sommar från brunt med blå knutar till vitt med svarta knutar. Mycket nöjda, ser väldigt mycket fräschare ut. Grannen fick dock börja ha persiennen nere i köket för huset bländade honom när han lagade mat.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Finns appar/program för det, t.ex https://beckersstudio.beckers.se/sv/ , Nordsjö Visualizer säkert fler också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Tänkte höra om nån med photoshopkunskaper sitter uttråkad o har lust att måla om mitt hus till vitt -med svart och/eller ljusgrått tak!
Vi tänkte nämligen måla om det till våren o hade varit kul o se ungefär hur det kan tänkas bli
<Uppladdad bildlänk>

Nu har jag mode-smak som en rostig gungbräda, men jag tycker husfärgen är nice. Tror ni skulle klara er bra bara genom att hitta en bra brytande färg på husknutar och taket.
Om det inte är ett skriande behov av att måla om för att skydda huset d.v.s.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Kan måla om det i paint.

Kan jag få en ut zoomad bild från google maps bara så jag kan klicka en gång med pennan.
Mer orkar jag inte göra

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ngorongoro:

<Uppladdad bildlänk>

Tack för svaren alla!
Trevligt bidrag, hade dock velat ändra nyansen till samma som fönsterna/dörrarna.. skär sig lite

Men ja gillar det, tror det kommer upplevas som större när det är målat i en ljus kulör

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Inte allt för mycket arbete lagt på denna:

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |