Permalänk
Medlem

Väggfäste till LG C2 42 utan lutning?

Någon som har tips på ett väggfäste som sitter helt platt mot väggen utan att teven får någon lutning alls?
De fästen jag köpt har alltid en väldigt liten lutning på ca 15.
Det är en LG C2 42 som ska sitta på väggen ovanför skrivbordet istället för att ha den stående på benen.

Permalänk
Medlem

Köpte detta till sommarstugan och det lutar ingenting. Dock fick jag bygga ut det med en bräda, då en kabel stack ut för långt bakom TVn.

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/tv-...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Köpte detta till sommarstugan och det lutar ingenting. Dock fick jag bygga ut det med en bräda, då en kabel stack ut för långt bakom TVn.

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/tv-...

Väldigt prisvärd för 99kr och inne i lager men vågar man testa? Anordningen ser ut att vara av den vanliga typen som oftast lutar liiite gran om man kollar från sidan.

tillägg, får man med plastdistanser som man kan lägga mellan tv och själva metallhållaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Väldigt prisvärd för 99kr och inne i lager men vågar man testa? Anordningen ser ut att vara av den vanliga typen som oftast lutar liiite gran om man kollar från sidan.

tillägg, får man med plastdistanser som man kan lägga mellan tv och själva metallhållaren?

Tycker att den fungerar bra, svårt att hitta något billigare. 😉
Bara skruvar och brickor ingår. Inga distanser mellan TV och fäste.

Kopierat ifrån produktbeskrivningen:
Självklart vill du att väggfästet ska gå att användas direkt. Därför ingår fyra skruvar, fyra brickor och fyra pluggar för användning vid montering mot vägg. Det ingår också ett antal olika skruvar samt brickor för montering av teven. De som ingår är fyra skruvar M4x14 mm, fyra skruvar M5x14 mm, fyra skruvar M6x14 mm, fyra skruvar M8x15 mm, fyra brickor D5 och fyra brickor D8.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Väldigt prisvärd för 99kr och inne i lager men vågar man testa? Anordningen ser ut att vara av den vanliga typen som oftast lutar liiite gran om man kollar från sidan.

tillägg, får man med plastdistanser som man kan lägga mellan tv och själva metallhållaren?

Om du har problem med lutning sätt några distanser nedtill innan du skruvar på fästet och kompensera för den eventuella lutningen?

Så gjorde jag med min G9 då väggfästet jag köpte och G9 inte blev rakt från start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Om du har problem med lutning sätt några distanser nedtill innan du skruvar på fästet och kompensera för den eventuella lutningen?

Så gjorde jag med min G9 då väggfästet jag köpte och G9 inte blev rakt från start.

Smart ide, ska testa mig fram.