Googles designfokuserade Pixel 7 landar i Sverige

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyllbert:

Kanske är bättre för batteriet att ligga på 80% men problemet blir ju det samma ändå när laddaren sitter i hela tiden.

Tja, har man flera olika laddare så kanske, men det känns ganska irrelevant.

Moderna telefoner kan anpassa laddningen så att den timas med när du går upp, eller kopplar ur laddaren. Jag hade gärna sett att det var mer automatiskt men på min Pixel så aktiverar den "smart" laddning om man har ett alarm inställt på morgonen och kopplar in på kvällen. Då laddas den långsamt och siktar på att hamna på 100% strax innan larmet går.

Jag använder inte telefonen som väckarklocka dock då jag har en "smart" väckarklocka (med Google assistenten) så jag hade önskat att min (Google-) telefon kunde se att jag hade ett alarm på min (Google-) väckarklocka och ladda baserat på den men så är det inte. Så på vardagarna har jag väckarklockan inställd på 6:45 (sonens förskoleklass börjar åtta varje dag av någon idiotisk anledning) medan telefonens alarm är inställt på 7:30 för det är typ då jag brukar koppla ur den. Kollar jag telefonen direkt när jag gått upp så brukar den ligga på 96-98% och halv åtta är den på 100%, så det funkar bra.

Det är inte bra för batteriet att hetsladda, sen om det sker i tio minuter på morgonen eller i tio minuter efter läggdags spelar ju mindre roll, men att hetsa upp till 100% på kvällen och sen ligga och "underhållsladda" för att hålla den på 100% är ju sämre förstås. Men har man en laddare som inte är snabbladdare, eller att telefonen är smart nog att inte aktivera snabbladdningen på kvällen, så sker ju själva uppladdningen långsamt vilket väl är vad som sliter mest på batteriet, så då borde det vara bättre än att hetsladda på morgonen, även om det innefattar några timmar med pendling mellan typ 98 och 100 procent. Det är bara en gissning förstås men det är en kvalificerad gissning baserat på att batteriet slits av värme mer än av att vara nära maxladdat.

Permalänk
Medlem

Jag ska byta mobil till hösten tänkte jag. Min Huawei P20 Pro håller fortfarande måttet, men batteriet är trött och man behöver köra på prestandaläget för att orka köra vissa tyngre appar och spela upp 4K-video. Saknar även att spela in i 4K 60 fps. Supernöjd med P20 Pro annars, otroligt hållbar och har tappat den åtskilliga gånger utan en skråma (med skal så klart). Kanske får sambon ta över den om man byter batteriet. Älskar storleken på den (trots att jag har stora händer, och jag vill egentligen inte ha en större, föredrar heller inte rundade displayer.

Kamera, batteri, IP68 är viktigast. Jag har mina telefoner i många år så prestandan behöver ju vara på topp.

Pixel 7 Pro, OnePlus 10 Pro eller någon annan? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Uppdateringar under lång tid har allt fler tillverkare nu, men en fördel på det området med Pixel är ju att man får uppdateringarna väldigt snabbt också.

Har inte hängt med riktigt (har inte haft behov av en ny telefon på ett tag) men "Pixel 6 and later Pixel phones will get Pixel updates for at least 5 years from when the device first became available on the Google Store in the US. " vilket är okt 13 2022 , ter sig trevligt, är det nu vanligt hos tillverkare? Modeller i alla prisklasser? Fem år+?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Såg reklam för Pixel Pro genom halebop och tyckte det var ett intressant pris, men när man kollade närmare var det på 36månader.
När fan gick vi över till 36månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Har inte hängt med riktigt (har inte haft behov av en ny telefon på ett tag) men "Pixel 6 and later Pixel phones will get Pixel updates for at least 5 years from when the device first became available on the Google Store in the US. " vilket är okt 13 2022 , ter sig trevligt, är det nu vanligt hos tillverkare? Modeller i alla prisklasser? Fem år+?

Inte i alla prisklasser. Däremot Samsung ger 4 års OS uppdateringar och 5 års säkerhetsuppdateringar till en hel del mobiler som lanserats under 2022. OnePlus ger, om jag inte minns fel 4 års säkerhetsuppdateringar för flaggskeppstelefoner släppta 2022. Nothing företaget ger 3 års OS uppdateringar och 4 års säkerhetsuppdateringar.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Såg reklam för Pixel Pro genom halebop och tyckte det var ett intressant pris, men när man kollade närmare var det på 36månader.
När fan gick vi över till 36månader?

Några år sedan tyvärr. Du kan dock välja 24 månader om du vill också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Några år sedan tyvärr. Du kan dock välja 24 månader om du vill också

Ja men totalpriset priset är fortfarande lika uruselt, lol.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ramlösa:

Såg reklam för Pixel Pro genom halebop och tyckte det var ett intressant pris, men när man kollade närmare var det på 36månader.
När fan gick vi över till 36månader?

Flera år sedan för att det ska se billigare ut. Men det är räntefritt (än så länge iaf) och utan aviavgift hos Telia Finance, oavsett vilken längd du väljer på avbetalningen, 12, 24 eller 36 månader. Därför är det inget att hetsa upp sig över.

Jag gav 8200 för telefonen med 60GB abb för 319kr i månaden (totalt 549 med 36 månader), vilket jag tycker är helt ok för en telefon i Pixel 7 Pro klass. Abonnemanget är bundet i 24 månader.

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Flera år sedan för att det ska se billigare ut. Men det är räntefritt (än så länge iaf) och utan aviavgift hos Telia Finance, oavsett vilken längd du väljer på avbetalningen, 12, 24 eller 36 månader. Därför är det inget att hetsa upp sig över.

Jag gav 8200 för telefonen med 60GB abb för 319kr i månaden (totalt 549 med 36 månader), vilket jag tycker är helt ok för en telefon i Pixel 7 Pro klass. Abonnemanget är bundet i 24 månader.

Jag betalar -30x24=-720kr för min Xiaomi 11T pro, 100Gb kostar 375kr men jag betalar totalt 345.
Har en medioker kamera men jag går plus 30 spänn varje månad, lol.

Beroende på hur man räknar, har inget behov av 100gb.

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av Telia Finance. 36 månader utan ränta eller avgifter. Har E-Faktura.

Jag har ett tre företagsabb.

Permalänk
Medlem

Jag nappade på en vit rackare från halebopp 24 månader bindningstid och avbetalning med 60gb/mån.
Skickar in min gamla huawei mate 20 pro med spräckt glas som legat i en låda i två år som inbyte.
Då blev priset 600 spänn i månaden.
Jag var egentligen lite mer sugen på en motorola edge 30 ultra men det fick bli den här då den verkar vara bättre trots sämre hårdvara. Att den är vattentät motiverar också.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Är det bara Telia/Halebop som kommer sälja dom med abonnemang? Skulle vilja behålla Comviq.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Är det bara Telia/Halebop som kommer sälja dom med abonnemang? Skulle vilja behålla Comviq.

Man kan köpa genom elgiganten med olika abonnemang men inte comviq. Tele2 går att välja.
Vet inte varför men det går inte att köpa mobil med comviq-abonnemang hos någon återförsäljare utöver deras egna butik.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

60 kr/mån med Vimla sedan många år är svårt att konkurrera med 🤑. De kör väl inte 5G än så lär väl bli svårt att ha kvar när man väl vill ha en bättre telefon.

Permalänk
Medlem

Någon som lagt vantarna på någon telefon än?
Min blev försenad och är inte skickad än 😡

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Någon som lagt vantarna på någon telefon än?
Min blev försenad och är inte skickad än 😡

Min är inte heller skickad än. Förlängde abonnemanget på Halebop igår och antog att den skulle skickas idag.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Någon som lagt vantarna på någon telefon än?
Min blev försenad och är inte skickad än 😡

Jag gick min 10.30 imorse, skickades igår 20.00 ca hunnit med 5 timmar skärmtid och sitter med 49% kvar
Tagit några bilder, testat zoomlägen och kikat igenom Google fotos man tagit och testat lite av de nya funktionerna.
Tror nog jag spenderade mest tid på att hitta lösning att göra regionsbyte på min watch 4 då den aldrig verkar få någon uppdatering 🤦🏼‍♂️

Edit: bytte till en svart då dom andra färgerna hade högt tryck på sig, kommer ändå ha skal tänkte jag 🤷🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Min är inte heller skickad än. Förlängde abonnemanget på Halebop igår och antog att den skulle skickas idag.

Jag antog och hoppades också det.

Skrivet av MrWhizeguy:

Jag gick min 10.30 imorse, skickades igår 20.00 ca hunnit med 5 timmar skärmtid och sitter med 49% kvar
Tagit några bilder, testat zoomlägen och kikat igenom Google fotos man tagit och testat lite av de nya funktionerna.
Tror nog jag spenderade mest tid på att hitta lösning att göra regionsbyte på min watch 4 då den aldrig verkar få någon uppdatering 🤦🏼‍♂️

Edit: bytte till en svart då dom andra färgerna hade högt tryck på sig, kommer ändå ha skal tänkte jag 🤷🏼‍♂️

Jag fick sms i morse där det stod att det var härligt att jag haffat en ny fin mobil och sen en länk om att jag skulle följa min beställning. Där stod det att det var lång leveranstid från tillverkaren (snopet) på Snow och att jag kunde byta till en svart.
Har ju aldrig haft en vit telefon innan så jag nappade inte på att byta. Kör utan skal.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag antog och hoppades också det.
Jag fick sms i morse där det stod att det var härligt att jag haffat en ny fin mobil och sen en länk om att jag skulle följa min beställning. Där stod det att det var lång leveranstid från tillverkaren (snopet) på Snow och att jag kunde byta till en svart.
Har ju aldrig haft en vit telefon innan så jag nappade inte på att byta. Kör utan skal.

På halebop eller? Jag har inte hört något än. Beställde en svart.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

På halebop eller? Jag har inte hört något än. Beställde en svart.

Yes, Halebop. Det är ju lite märkligt att du inte fått den då jag kunde byta till den svarta och skulle då få den om 1-3 arbetsdagar

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Yes, Halebop. Det är ju lite märkligt att du inte fått den då jag kunde byta till den svarta och skulle då få den om 1-3 arbetsdagar

Ja, mycket märkligt.
Edit: Chattade med supporten då det stod att min order var avbruten. Det stämde inte, men: "Din order är inte anullerad, dock är den inte skickad ännu. Vi vet inte just nu när leverans 2 sker". Leverans 2. Hade ju varit trevligt med en notis om att leveransen kommer ske senare.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|