Permalänk
Medlem

Packning

Vilken datorbutik anser ni packar varorna bäst? Jag tänker på emballage, storlek på lådan sakerna ligger i etc...vad tycker ni?

Visa signatur

[size="1"]Abit NF7-S 2.0, Barton XP2800+ @ XP3200+ (200x11), Spire WhisperRock IV, 2x512 TwinMos Original 3200, Hercules 3D Prophet 9800Pro, Maxtor 120 GB, Antec LANBOY.[/size]

Permalänk

Helst ska ju grejorna vara packade med sånadär majsstärkelsebågar (jmf. ostbågar) som man kan äta upp sen (de må vara lite torra i smaken, men ändå rätt trevliga att tugga på).
Jag vet dock inte vilka som använder sådana.

Visa signatur

Varför går inte allt i livet att köra med -f?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte beställt från någon annan (i princip) än komplett.se.

Det jag kan säga om dom är att de skötte packningen exemplariskt, allt var (onödigt) mycket packat och snyggt. Hela paketet var litet, nästan så jag trodde de glömt något! Dock inget skydd á la ostbågar mellan emballagen.

I övrigt funkade beställningen ypperligt, så den butiken lär ligga bra till vid nästa beställning.

När fassan beställde programvara (typ Symantec SystemWorks eller dyl.) från Dustin så var det faktiskt inbäddade i såndär plast man kan "poppa", så de verkar också ta packningen seriöst.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

definitivt datorbutiken.com!
de använder nästan för mkt emballage, komplett.se är också väldigt seriösa när det gäller packetering.

Visa signatur

"polish my nuts and serve me a milkshake"

Permalänk
Medlem

Datorbutiken. De packar med godis!

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Beställer man HDD's från DB.com så är emballaget ca 5 ggr större än HDD:n själv. Bubbelplast i 4 lager eller nåt sånt. Inte nog med det, det är bubbelplats med STORA bubblor som smäller som knallpistoler

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

Har nästan bara beställt från datorbutiken, och jag får nog säga att jag är mer än nöjd med deras emballage.

Permalänk
Medlem

tycker att datorbutiken.com är väldigt bra på att packa. Dock har jag aldrig fått godis som vissa andra har fått.

Permalänk
Medlem

Okaj, bra att ni alla har gott att säga om DB: s packning...beställde just ett helt nytt datorsystem från dem och det känns bra när ni säger att de packar bra. Kanske därför de tar sån förbannad tid på sig att skicka iväg paketen även om de har allt i lager...:)

Visa signatur

[size="1"]Abit NF7-S 2.0, Barton XP2800+ @ XP3200+ (200x11), Spire WhisperRock IV, 2x512 TwinMos Original 3200, Hercules 3D Prophet 9800Pro, Maxtor 120 GB, Antec LANBOY.[/size]

Permalänk
Medlem

jag fick några karameller från db när jag fick min dator

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Craftman
Okaj, bra att ni alla har gott att säga om DB: s packning...beställde just ett helt nytt datorsystem från dem och det känns bra när ni säger att de packar bra. Kanske därför de tar sån förbannad tid på sig att skicka iväg paketen även om de har allt i lager...:)

20 minuter efter beställning fick jag ett mail om att det låg för packning.
15 minuter senare så fick jag ett mail om att det skickats ut.

Nu har det legat i malmö i över ett dygn Posten borde jobba mer på helgen.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Datorbutikens packning är i en klass för sig nästan. Alltid otroligt bra packat. Massa bubbelplast runt varje komponent samt stora bubbelpåsar som utfyllnad.

Permalänk
Medlem

Några som inte kan packa överhuvudtaget är gtek... Dom skötte ju orders från Sweclockers.com butiken. Fick en tröja inslagen enbart i kartong där en bit av tröjan stack ut. Musmattan stack sidorna ut på... Dock inga skador men uselt packat är vad det är... Brorsan beställde 2st CCFL rör därifrån också. Ena var avbrutet på mitten vid leveráns och det andra funkade inte.

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Medlem

håller med om att datorbutiken packar mycket bra! även dustin är bra duktiga.

Som RoBBuzZ säger så var (är?) gtek urusla på att packa. Beställde fläktar + annat för några år sedan och då skramlade paketet, öppnar, kollar och ser att allt ligger löst i den ganska stora kartongen.

Permalänk
Medlem

DBs starka sida är inpacketering, mina minnen var i bubbelplast lika stort som ett chassi nästan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
håller med om att datorbutiken packar mycket bra! även dustin är bra duktiga.

Som RoBBuzZ säger så var (är?) gtek urusla på att packa. Beställde fläktar + annat för några år sedan och då skramlade paketet, öppnar, kollar och ser att allt ligger löst i den ganska stora kartongen.

De verkar ha bättre sig isåfall. Jag beställde:
SLK-800
Zalman 92mm fläkt
Zalman Fanmate och
Arctic Silver III.

Exmplariskt packat, när jag skakade på paketet så kändes det som om det bara var en grej i paketet som fyllde upp hela kartongen.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
De verkar ha bättre sig isåfall. Jag beställde:
SLK-800
Zalman 92mm fläkt
Zalman Fanmate och
Arctic Silver III.

Exmplariskt packat, när jag skakade på paketet så kändes det som om det bara var en grej i paketet som fyllde upp hela kartongen.

Det borde ligga i deras eget intresse att packa så väl som möjligt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Datorbutiken. De packar med godis!

Företaget jag beställde min mobil ifrån skickade med en stor chockladkaka av ett fint märke som jag brukar äta i vanliga fall. Det du!

Synd bara att det var med nötter och att den hade gått ut en månad tidigare.

Känns ju rätt b om man säger så...

Visa signatur

««« »»»